Voiko pahanhajuinen hengitys olla perinnöllistä?
Mä pidän huolta suuhygieniasta. Pesen hampaani päivittäin kaksi kertaa, käytän hammaslankaa sekä suuvettä. Reikiä ei ole.
Henkeni haisee silti kuolemalle. Tää vaiva ei ole enää kivaa. Uskalla enää edes puhua. Edesmenneellä papallani, sekä isälläni, veljelläni ja siskollani haisee hengitys myös.
Voiko pahanhajuinen hengitys olla siis perinnöllistä? Ideoita mistä voisi johtua?
Kommentit (6)
Lielun proppujen kasvatustaipumus voi olla perinnöllistä. Suun bakteerikanta tarttuu helposti vanhemmalta lapselle. Eli hajua edistävät ominaisuudet voivat olla perinnöllisiä.
Minulla sama ongelma. Voisiko kurkussa olla jotai, mikä aiheuttaa tämän? Työterveyslääkäriltä joskus kysyin, mutta hän ei osannut kertoa.
Ei pitäisi periytyä. Käy suuhygienistillä poistattamassa hammaskivet. Käy tutkituta sitten mistä johtuu jos ei vaiva parane.
Hammaskiveä käyn poistattamassa säännöllisesti. Olen kanssa miettinyt kurkkua.. Proput voisivat olla selitys, mutta veljeltäni on poistettu nielurisat ja hänenkin henki haisee. Täytyy varmaa mennä lääkäriin. En vaan jaksais koska ainakin työterveyslääkärit ei oo osannu tähänkään mennessä yhtään mitään.
Tarkista nielurisasi. Minulla on syvat ja onkaloiset, joten sinne kertyisi putsaamattomana ties miten paljon proppuja. Puhdistan kaikki onkalot joka paiva hiuspinnilla ja komedoraudalla, harjaan hampaani kahdesti paivassa ja kielen myos. Hammasharjaosastolta loytyy kielenskraappaajia, minulla siina on jaykat harjakset ja terava muovireuna toisella puolella. Naiden paalle kaytan listerinea...
Taman listan nahdessanne ette varmaan ihmettele miksi en jaksa sitten panostaa hiuksiin ja meikkiin. Mieluummin olen haisematta kuin natti.
Mäkin oon joskus miettinyt periytyykö se! Tosi epäreilua jos on perinnöllistä.
Juotko paljon kahvia tai käytätkö light-tuotteita?