Viikinkiravintola Harald kokemuksia?
Kommentit (47)
Harald on yksi suosikkiravintoloistani, olen käynyt sekä Lahden että Tampereen ravintoloissa. Tunnelmallinen ympäristö ja todella hyvä ruoka! Annokset isoja, ei jää kyllä nälkä. Harald ei kyllä käsittääkseni kuulu s-ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Harald on yksi suosikkiravintoloistani, olen käynyt sekä Lahden että Tampereen ravintoloissa. Tunnelmallinen ympäristö ja todella hyvä ruoka! Annokset isoja, ei jää kyllä nälkä. Harald ei kyllä käsittääkseni kuulu s-ketjuun.
Kuului s-ketjuun vielä jokin aika sitten, mutta sellainen käsitys minulla on ettei kuulu enää? Ainakin mainoksesta poistunut s-kortin kuva.
Moi, onko muka S-ryhmän ravintola??
törkeän kallis suhtessa ruoan isältöön. Yksinkertaista ruokaa, sinällään ihan hyvää mutta menut 70 e/hlö on musta aika paljon lihasta ja perunasta. Ei tule käytyä ainakaan perheen kanssa, 300e syödään jo hienossa ravintolassa paremmin. Pointsit kuitenkin yrityksestä olla erilainen.
Ei ainakaan Jyväskylän Harald ole ollut koskaan S-ryhmän ravintola. Ruoka on mainiota, annokset isoja ja suussasulavia.
Tutun Haraldissa ei ainakaan mun mielestä ole mitään hyvää ruokaa. Ihmettelen aina ihmisiä, jotka tykkää siitä ruuasta. Mielestäni varsin perusmateriaalia huonoilla mauilla. Paikassa sinänsä hyvä idea.
Turussa tykkäsin, Oulussa onneton.
Ei ole Harald koskaan ollutkaan S-ryhmän ravintolaketju.
Huonoa ruokaa ja heikko palvelu ainakin Oulussa
Tampereella ja Kuopiossa käynyt ja tykkäsin kyllä. Tampereella oli panostettu paikallisuuteen, Kuopiossa taas ei vaikka esim. kalaa saisi Kallavedestä vaikka kuinka. Toisaalta Sampo panostaa kaikkien puolesta siihen muikkuun (loistava ravintola sekin).
Kaikin puolin mukava ravintola Harald on, suosittelen.
Mun hifistelijämiehestä olen hupsu kun tykkään käydä Haraldissa. Mutta minusta se miljöö on kiva se ja että yritetään jotain erilaista. Ruoka on ollut aina hyvää ja kausittain vaihtelevaa. Varsinkin talvisin ja synkeinä syksyiltoina on mukava käydä tunnelmoimassa.
Nyt on kyllä pakko sanoa, että eipä tule ekana mieleen Viikinki ravintola, jos kasvisruokaa haluan. Silloin saa kyllä odottaa uuniturnipseja ja punajuurikänttyä.
Tästä syystä en siis ole käynyt missään Haraldissa, vaikka idea kiinnostaisi.
Pari vuotta sitten kävin Oulussa. Muistaakseni alkuruoka ja jälkkärit olivat maittavat, mutta pääruoaksi erehdyin ottamaan jonkun paistetun ahvenen ja meni varmaan tunti pipertäessä niiden ruotojen kanssa. Työläs pääruoka jäi päällimmäiseksi muistoksi kyseisestä ravintolasta.
vittuako olet kasvissyöjä...kuka käskee olla outo
Meillä on huonoja kokemuksia Helsingistä. Tilattiin neljään pekkaan joku kilpi, hintaa yli 30€/henkilö ja ruokaa oli todella vähän. Olemme käyneet Haraldissa aiemminkin ja 25€ maksavissa ala carte-annoksissakin oli enemmän ruokaa kuin tuossa ylihintaisessa kilvessä. Yksi seurueesta oli syönyt tämän kilpiannoksen ennenkin ja ruokaa on kuulemma ollut silloin melkein tuplasti enemmän. Tarjoilijaa ei hämmästelymme eikä palautteemme kiinnostanut. Jälkiruoaksi tilaamani suklaakakku oli kirjaimellisesti kahden ruokalusikallisen kokoinen (ja maksoi 10€). :D annoimme palautetta tarjoilijalle, palautelomakkeilla ja vielä netissä - josta vastattiin että voi voi, olisitte valittaneet paikan päällä. No niinhän me teimme, mutta teitä ei kiinnostanut...
Vierailija kirjoitti:
jäänyt mielikuva että kaikki on tehty alusta saakka itse ilman pakasteita ja valmissoosseja.
Tämä ei pidä paikkaansa yhdenkään ketjuravintolan kohdalla, ei Haraldinkaan.
Tykkään kovasti! Ruoka on hyvää ja joku jo kehui härkäpataa vai mikä härkäruukku se on, mielettömän hyvää!
Vein marraskuun lopussa saksalaisia kollegoita Tampereen Haraldiin.
Äijät olivat positiivisesti ihmeissään ympäristöstä ja kun pöytään tuotiin kilvelliset/miekalliset lihaa niin johan oli hans-gunthereilla naama korvissa. Lisäksi tuntuivat tykkäävän Haraldin olusesta vaikka luulisin että heillä kotona saa parempaa. Merkittävimmäksi jäi kuitenkin tuo jälkiruoka, tervasiirappijäätelö - ensi keikalla Saksaan joudun viemään jokaiselle pienen pullon tervasiirappia. Ja seuraavalla kerralla kun tulevat tänne, "ehdottomasti Haraldiin". Näin siis sanoo viisi karvaista germaania.
Perheen kanssa olen käynyt tuolla joskus, oli mm ensimmäinen "hieno" ravintola johon lapset vietiin kun olivat pieniä. Vähän pelottavakin mutta mielenkiintoinen miljöö sai lapset käyttäytymään hyvin. Sapuskakin tuntui kelpaavan hyvin. Palvelu tuolla on ollut aina asiallisen suoraa enkä ole kertaakaan lähtenyt tippaamatta tarjoilijaa.
Eli Haraldiin, jos et ihan top-fiinisti halua syödä, mutta haluat kuitenkin syödä hyvää sapuskaa vähän erilaisessa ympäristössä. Nuorena miehenä uskalsin viedä joitakin neitejä treffeillä tuonne eikä kertaakaan tullut "penalttia" väärästä valinnasta.
Yhdet pikkujoulut vietettiin kerran siellä ja siihen oli kyllä aika kiva, koska miljöössä riittää small talkin aihetta ja juomat niin kalliita ettei niitä paljoa omaan piikkiin viitsi nauttia. Ruoat pääsääntöisesti olleet herkullisia ja annokset isoja, ja jäänyt mielikuva että kaikki on tehty alusta saakka itse ilman pakasteita ja valmissoosseja. Pari kertaa ollaan siis käyty mieheni kanssa ihan kahdestaan.