Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko teillä on autolainaa?

Vierailija
10.01.2016 |

Minulla on 10 000e ja auto on rikki koko ajan, joten tekisi mieli vaihtaa koko roska pois. Ongelmana tosin on se että auto ei ainakaan tuota arvokkaampi ole niin ei liikkeetkään sitä ota vaihdossa. Onko jollain virlä enemmän lainaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
22/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kolmosta. Melkeinpä omistajana on Santander tai muu rahoitusyhtiö ja haltijana sitten luonnolllinen henkilö. Mutta joo, päivän kysymykseen; 0€ lainaa. Ostan autoni ihan rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

o euroa... Golf, ikää reilun vuoden. Ostan auton vain ihan rahalla. Jos ei ole varaa uuteen, ajelen vanhalla louskulla.

Vierailija
24/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa auton kaupasta ulos niin auton arvo laskee heti ja siitä maksaa. Itse olen aina käteisellä ostannut auton siihen mihin minulla on varaa.

Vierailija
25/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aluksi 30 000e viisi vuotta sitten. Ennen joulua oli jäljellä 8000e mutta maksoin sen juuri äsken säästöistä pois :)

Vierailija
26/40 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aluksi 30 000e viisi vuotta sitten. Ennen joulua oli jäljellä 8000e mutta maksoin sen juuri äsken säästöistä pois :)

Meinasitko ajella vai katsella uutta kun vielä vanhastakin saisit rahaa :)

Vierailija
27/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti ottaa autoon lainaa? Maailman surkein sijoitus!

Kukapa sitä nyt sijoituksena pitääkään? Itse otimme autolainaa siksi, että olimme juuri ostaneet talon, johon meni säästöt. Minkään käytetyn romun kanssa emme halunneet lähteä pelleilemään. Joten ei muuta kun autolaina ja kunnon auto alle...

Jos ajattelee auton hankintaa sijoituksena, niin aika monta asiaa on mennyt jo pieleen =)

Vierailija
28/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti ottaa autolainaa? Maailman surkein sijoitus!

Auto onkin käyttöesine ei sijoitus. Autolaina on tällä hetkellä ilmaista, joten se kannattaa ottaa ja oma raha sijoittaa johonkin tuottavaan.

Omalainani on 8000.

Vierailija
29/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaa auton kaupasta ulos niin auton arvo laskee heti ja siitä maksaa. Itse olen aina käteisellä ostannut auton siihen mihin minulla on varaa.

Eikö sekin pääoma kannattaisi laittaa tienaamaan, eikä sijoittaa sitä tappiota tekevään välineeseen?

Jos asiaa miettii tuoton kantilta, niin miettii sitten loppuun asti. ;)

Vierailija
30/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€

Ostin uutena, mikä tosin virhe. Pitäisi pian vaihtaa, jotta saa edes hieman tästä vaihdossa. Ei vain ole säästöjä tarpeeksi. Lainalla en halua ostaa. Arvo tippunut 3 vuodessa yli 10000€. En suosittele ostamaan ihan uutta autoa. Joku ajatus virhe kävi itselläni.

Vierailija
31/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto EI ole sijoitus, vaan käyttöesine.

Vierailija
32/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tonnia, perheessä 3 autoa, joista yksi on kyllä varsin vanha eikä sen arvo taida olla kuin tonnin luokkaa.

Pojalle ostettiin tuo kolmas auto, eikä siinä vaiheessa ollut käteistä irroittaa tarpeeksi, niin otettiin tuo muutaman tonnin lisälaina, saipahan poika mieleisensä JA turvallisen kulkupelin.

Vierailija
33/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0€

Ostin uutena, mikä tosin virhe. Pitäisi pian vaihtaa, jotta saa edes hieman tästä vaihdossa. Ei vain ole säästöjä tarpeeksi. Lainalla en halua ostaa. Arvo tippunut 3 vuodessa yli 10000€. En suosittele ostamaan ihan uutta autoa. Joku ajatus virhe kävi itselläni.

Mistä ostaisit käytetyn, jos kukaan ei uutta ostaisi? 

Vierailija
34/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm olisikohan joku 12 000€ jäljellä. 230€ kuussa. En tosin pidä lainana vaan käyttömaksuna autosta.

Viime kesänä oli näitä tarjouksia että kulut / korot 0€. Totesin että aika vaihtaa. Pienihäntä tuo on, mutta kulkee paikasta a paikkaan b, ei kuluta paljon, ja vakuutusmaksut pienemmät kuin edellisessä vaikka täys kasko nyt.

Vierailija
35/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 tonnia, perheessä 3 autoa, joista yksi on kyllä varsin vanha eikä sen arvo taida olla kuin tonnin luokkaa.

Pojalle ostettiin tuo kolmas auto, eikä siinä vaiheessa ollut käteistä irroittaa tarpeeksi, niin otettiin tuo muutaman tonnin lisälaina, saipahan poika mieleisensä JA turvallisen kulkupelin.

Ostitte pojalle auton lisälainalla, että poika sai mieleisensä? Onko poika jotekin kädetön, kun ei omasta kulutuksestaan pysty vastaamaan? Mitä seuraavaksi, asunto?

Vierailija
36/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta autosta 0€ ja toisesta jäljellä 1500€ :) autojen yhteishinta oli kyllä vain 9000€, toinen on vielä pakettiauto.

Halvalla ollaan saatu hyvää.

Vierailija
37/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0t €. Käteisellä ostan 3 v välein uuden.

Vierailija
38/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. En tarvitse autoa.

Vierailija
39/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 10 000e oli alunperin, nyt jäljellä enää 1 000e. Korkoa ei käytännössä ole juuri mitään, kuukausierä ollut n.350e, josta koron osuus ehkä 20e. Aion jatkossakin ostaa autot rahoituksella, en näe mitään syytä miksi näin ei voisi tehdä. Tai siis ei minulla ole laittaa yli 10 000e kerralla johonkin hankintaan. Ajan vuodessa yli 20 000km, joten en pärjää millään tonnin rotiskolla.

Vierailija
40/40 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna minulla oli ikioma auto. Siinä oli kuitenkin koko ajan pikkuvikoja ja huomasin, että rahaa paloi joka kuussa autoon. Vaihdoin sen 18 000 maksavaan pikkuautoon ja otin 14 000 lainaa. Ei vikoja. Kannattaa joskus laskea, kuinka kalliiksi jatkuva vikojen korjailu tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi