Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mua ei seksi kiinnosta yhtään ja nytkin on yli kolme kuukautta edellisestä kerrasta. Mies alkaa käydä taas melkoisen kärttyiseksi ja ehdottelee mulle hoitoon hakeutumista. Minussa ei ole kuitenkaan mitään vikaa, vaikka minua ei seksi kiinnostakaan. Välillä tuo mies alkaa kuitenkin olla niin ravostuttava vonkaamisen takia ja annan sille vain siksi, että saa olla edes pari viikkoa rauhassa.

Tiedän kaltaisiani naisia olevan todella paljon, joita seksi ei kiinnosta tai ainakin priorisoi järkevämmät asiat ennen sitä. Kuinka te saatte mihen pysymään tyytyväisenä? Turha sanoa että anna mennä vieraisiin, se ei tule kysymykseen, sillä en hyväksy pettämistä.

Sivut

Kommentit (217)

Vierailija

Olemme miehen kanssa sopineet, että niin kauan kuin hän tulee viereeni nukkumaan eikä kanna kotiin hyppykuppia niin hän saa tehdä mitä vain omatunto antaa periksi. Emme ole käyneet keskustelua siitä, onko hänellä ollut muita kumppaneita kuin omat kätensä.

Vierailija

No ei se nyt mitenkään mun velvollisuuteni ole "pitää miestä tyytyväisenä"..

Ihan se on aikuinen ihminen ja vastuussa itsekin omasta onnestaan. Olen pahoillani että seksi ei kiinnosta, mutta vielä vähemmän se kiinnostaa, jos alkaa vaan antamaan.

Ehkä on ihan ok miettiä, miksi seksi ei kiinnosta. Minua se ei kiinnosta sen takia, että olen niin väsynyt ja tilaisuuksia seksiin on hyvin harvassa. Ja jos miestä tämä rasittaa, niin hän tehnee tähän muutoksen, eli hakeutuu hyväpalkkaiseen duuniin ja elättää koko perheen niin mä voin kyllä jäädä kotiin lepäämään ja panemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei sulla ole mitään tarvetta huolehtia ohi omien tuntemusten miehen tyytyväisyydestä. Kyllä miehen tulee ymmärtää ihmisten erilaiset halut ja taipua myös sinun tahtoosi. Nythän sä olet taipunut miehen tahtoon ja ruikutuksen jälkeen antanut sille. Sano että menee runkulle ja lopettaa valittamisen!

Vierailija

Olen lähes täysin haluton ja harrastan mieheni kanssa kuutenkin seksiä pari kertaa viikossa. Elämä tuntuu paljon leppoisammalta kun mies on hyväntuulinen ja tyytyväinen eikä jatkuvasti kärttyinen.
Ei se seksi kuitenkaan kamalaa minullekaan ole. Menee vartin liikuntasuorituksesta. Teen aloitteitakin. Tiedän että mies tuntisi huonoa omaatuntoa jos tietäisi että minua ei kauheasti kiinnosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi olet parisuhteessa?

Haha niinpä, koska parisuhteen yksi osa-alue ei tunnu tärkeältä tai ei kiinnosta niin miten ois että lusikat jakoon, lapset vuoroviikoin vanhemmille ja monen elämän totaalinen muutos. Ja sitten jeesustellaan miten tänä päivänä erotaan liian herkästi...

Vierailija

Olis ehkä korkea aika istua alas keskustelemaan. Ei ole normaali suhde sellainen, jossa ei seksiä harrasteta. Sua ei huvita (miksi?) ja mies kärsii siitä, sitten asiasta riidellään, sua haluttaa vielä vähemmän ja mies on entistä kärttyisämpi. Seuraavaksi mies joko jää kiinni pettämisestä ja sitten nainen äimistelee, että mitenkäs nyt näin. Tai mies tulee kotiin joku päivä vain pakatakseen laukkunsa. Ei ole oikein miestä kohtaan 'pitää puutteessa' - hän haluaa sinua edelleen. 'Vika' on siis sun korvien välissä. Kannattaisko edes yrittää korjata tilanne?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haha niinpä, koska parisuhteen yksi osa-alue ei tunnu tärkeältä tai ei kiinnosta niin miten ois että lusikat jakoon, lapset vuoroviikoin vanhemmille ja monen elämän totaalinen muutos. Ja sitten jeesustellaan miten tänä päivänä erotaan liian herkästi...

On se hieman outoa, että seksi ei kiinnosta tai sitä ei pidä tärkeänä, mutta ei sitten kuitenkaan anna kumppanin käydä vieraissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On se hieman outoa, että seksi ei kiinnosta tai sitä ei pidä tärkeänä, mutta ei sitten kuitenkaan anna kumppanin käydä vieraissa.

Sori, olisi pitänyt vielä jeesustelukommenttini perään mainita että olen se jonka mies halutessaan saa käydä vieraissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ole mitään tarvetta huolehtia ohi omien tuntemusten miehen tyytyväisyydestä. Kyllä miehen tulee ymmärtää ihmisten erilaiset halut ja taipua myös sinun tahtoosi. Nythän sä olet taipunut miehen tahtoon ja ruikutuksen jälkeen antanut sille. Sano että menee runkulle ja lopettaa valittamisen!

Jos naiseni sanoisi näin olisi selvä että lusikat menisi jakoon. Kertoo asenteesta jota en vain siedä. 

Vierailija

Arvasin että tämä lähtee siihen, että mun pitää tutkituttaa itseäni kun seksi ei kiinnosta. Mielestäni tämä on jopa vähän loukkaavaa, koska on olemassa aseksuaalisia ihmisiä, joita ei ole koskaan seksi kiinnostanut. Minulla on kuitenkin ollut seksuaalisia kiinnostuksen kohteita, mutta en ole koskaan ollut mitenkään seksiorientoitunut. Tämä on mun luonne ja thats it!

Haluaisin vain keksiä keinon millä sekä mies että mä olisimme molemmat tyytyväisiä. En pidä siitä että mihen hormoonit alkaa ottaa vallan älystä jo parin viikon seksittömyyden jälkeen. Itse koen että minä joudun alistumaan miehen viettiin, jota minulla taas ei ole. Nykyinen tilanne on siis huono kompromissi, josta ei nauti kumpikaan. Haluaisin pitää mieheni,s illä hän on hyvä mies ja hyvä isä lapsille. Erosta ei olla puhuttu koskaan ja mieskin haluaa olla mun kanssa.

AP

Vierailija

Kuinka te haluttomat, joita huvittaa ehkä pari tai muutama kerta vuodessa, perustelette itsellenne, että teillä on oikeus päättää, että kumppaninne on elettävä selibaatissa? Vain, koska teitä huvittaa päättää hänen puolestaan niin? Tämä siis koskee niitä, joiden kumppanissa ei ole mitään erityistä vikaa. Miltä teistä tuntuu, kun välttelette asiasta keskustelemista?

Vierailija

En tajua, miten edes omalla kohdallanne alistutte haluttomuuteen, saati sitten, että vedätte puolisonne mukananne kärsimään samasta. Olisi syytä miettiä, mistä haluttomuus johtuu ja miten tilanteen voisi korjata. Lääkärilläkin voi käydä. Ihminen on seksuaalinen olento ja seksi lisää terveyttä, onnellisuutta ja elämäniloa. Koettakaa löytää ratkaisu, itsenne, toisen ja suhteenne takia. Eri asia tietysti, jos jo suhteen alussa on on tiedossa toisen heikot halut/aseksuaalisuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämä lähtee siihen, että mun pitää tutkituttaa itseäni kun seksi ei kiinnosta. Mielestäni tämä on jopa vähän loukkaavaa, koska on olemassa aseksuaalisia ihmisiä, joita ei ole koskaan seksi kiinnostanut. Minulla on kuitenkin ollut seksuaalisia kiinnostuksen kohteita, mutta en ole koskaan ollut mitenkään seksiorientoitunut. Tämä on mun luonne ja thats it!

Haluaisin vain keksiä keinon millä sekä mies että mä olisimme molemmat tyytyväisiä. En pidä siitä että mihen hormoonit alkaa ottaa vallan älystä jo parin viikon seksittömyyden jälkeen. Itse koen että minä joudun alistumaan miehen viettiin, jota minulla taas ei ole. Nykyinen tilanne on siis huono kompromissi, josta ei nauti kumpikaan. Haluaisin pitää mieheni,s illä hän on hyvä mies ja hyvä isä lapsille. Erosta ei olla puhuttu koskaan ja mieskin haluaa olla mun kanssa.

AP

No tämä kuulostaa sitten siltä, että sun tarvitsis antaa miehelle lupa käydä vieraissa. Miehellä on se vietti, sulla ei. Mies kärsii. Onko oikein sun mielestä? Ja on ihan lääketieteellisestikin hyvä, että mies purkautuu säännöllisesti, ehkäisee eturauhasvaivoja. Toki voi tumputtaakin, mutta eihän se sama asia ole, kuin toisen ihmisen kosketus ja läheisyys.

Vierailija

Ihmisillä on erilaiset tarpeet ja halut. Minusta paras on silti kompromissi, enkä voi kuvitella koskaan olevani niin itsekäs, että kieltäisin rakkaaltani elämän parhaan nautinnon, seksin ja eroottisen läheisyyden rakkaansa kanssa. Minulle seksi on ehdottomasti elämän paras nautinto. Mutta ketään en siihen haluaisi pakottaa tai painostaa. Jos todellisuudessa tilanne on niin, että kumppani luontaisesti ei tunne tarvetta seksuaalisuuteen, en voisi sitä häneltä vaatia. Ennen nykyistä vaimoani entinen kumppanini ei ollut niin seksuaalinen kuin minä, ja vaikka pidin häntä jossain määrin elämäni rakkautena, en voinut kuvitella tulevaisuutta hänen kanssaan. Olisin saanut hänestä elämänkaverin tai kuin siskon, mutta se ei ollut mielestäni sitä mitä itse etsin. Sen kyllä onneksi yleensä huomaa jo ensimmäisen vuoden aikana parisuhteessa, miten seksuaalinen toinen ihminen on, joten en pelannut varman päälle ja jäänyt ko.suhteeseen vaikka takana oli jo vuosi yhteisen elämän rakentamista. Jossain tapauksissa on kuitenkin kyse siitä, että toista ei enää huvita kun alkujännitys on poissa ja toinen on liian tuttu ja turvallinen, eikä yhtään innosta kumppania seksuaalisesti tästä syystä enää, mutta esim muut ihmiset himottaa ja masturbointi maistuu. Silloin ei voi mielestäni vain odottaa halukkaan sopeutuvan seksittömyyteen, vaan yhdessä on varmasti vielä löydettävissä se kipinä ja seksin ihanuus. Mutta tämä on persoonakysymys, itse sekstailen vaimoa joskus vaikka ei olisi ollut itsellä niin tarvis, mutta kun näkee että toinen nauttii ja haluaa, se on sen arvoista. Samoin tekee hän minulle joskus. Meillä se toimii ja lähtökohta meillä molemmilla on se, että hyvä seksielämä kuuluu hyvään parisuhteeseen. Olemme siinä suhteessa onnekkaita, että olemme niin samanlaiset ihmiset tässä asiassa, mutta toisaalta keskustelimme asiasta jo seurusteluaikoina, kun se oli molemmille tärkeää.

Mielipiteeni siis on, että ihmisten kannattaa etsiä itselleen sopivat kumppanit. Ja toivottavaa olisi että haluton osapuoli voisi ymmärtää, että seksiä haluava ihminen on erilainen kuin hän, ja tällöin seksittömyys on raastavaa. Tällä palstalla harvoin ihmiset tuntuvat ymmärtävän jos mies, saati nainen, haluaisi erota parisuhteen seksittömyyden vuoksi.

m41

Vierailija

Yritä nainen jotenkin innostua siitä seksistä. Käytä mielikuvitusta, ajattele positiivisesti, whatever... Itsekin saattaisit muuttua mukavammaksi ihmiseksi, nyt vaikutut todella itsekkäältä tiukkapipolta. Tuolla menolla ajat miehesi vieraisiin, tavalla tai toisella. Turha sitten ihmetellä, että miten tässä nyt näin kävikään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

AP

Suosittelen käymään a-seksuaalien forumilla.. huomaat aika pian, että a-seksuaali ei halua useinkaan normiseksuaalista kumppania. Säkin voisit löytää jonkun, kenen kans tuota seksiongelmaa ei ole.. väärin odottaa miehen sopeutuvan, kun itseä ei himota. Yritin vuosia ja kärsin itse, nyt olen onnellisesti avoin a-seksuaali :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat