Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko muuttaa Turkuun?

Vierailija
10.01.2016 |

Lueskelin talofoorumia, ja kuvat Turusta veivät mennessään. Ihastuin! Hienoa arkkitehtuuria, hienoja rakennuksia, paljon historiaa, kulttuuria.

Katso kuvia jos kiinnostaa! http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=383&sid=4ab171d7e4096ce710d34f0…

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt aivan pakko olisi johonkin toiseen kaupunkiin tässä maassa muuttaa, niin silloin oikein mielelläni juuri Turkuun.

Paljon kauniimpi paikka, kuin tämä kotikaupunkini Jyväskylä. Historiaa ja meri, kaksi rakasta asiaa minulle.

Mutta sitten taas täällä on lapsen kannalta tärkeä turvaverkosto, joten tuskin ainakaan lähivuosina kotikaupunki vaihtuu.

Vierailija
2/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo. ;)

Turku on kiva ja kaunis kaupunki, mutta todella pieni verrattuna Helsinkiin. Ymmärrän siis hyvin niitä stadilaisia, jotka pitävät Turkua vähän tylsänä. Minustakin Turku on vähän tylsä, mutta kuitenkin kotini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen siellä yhden kesän asunut kesätöiden takia ja en saanut kovin hyvää kuvaa kaupungista, etenkin kaupungin asukkaat tökki ihan huolella. Missään muualla en ole törmännyt yhtä tylyihin ja yrmyihin ihmisiin, ihan kaupan kassoista lähtien.

Vierailija
4/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
5/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika Turussa on jos vertaa esim. Helsinkiin

Vierailija
6/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, murre.

Vierailija
7/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos saisin sieltä töitä.

Vierailija
8/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä!!! Ihmiset ovat outoja. Kaupunki sinänsä on kaunis.

Vierailija
9/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan ole ollut mitään ongelmia turkulaisten kanssa kun tänne muutin. Tosin hymyilen kyllä itsekin :)

Vierailija
10/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaisena ainoa paikka Suomessa, jossa voisin asua Helsingin sijaan. Tosin en muuttaisi Helsingistä mihinkään mutta siis noin teoriassa.

Kaunis kaupunki, jossa kokoluokkaan nähden erittäin vireä kulttuurielämä. Ihmiset enemmän oikeita kaupunkilaisia toisin kuin esimerkiksi tamperelaiset, joista jää aina vähän heinähattuviba. Tsori vaan tamperelaiset, heinähattuudessa ei ole siis mitään vikaa. Itse en vaan pystyisi asumaan "joviaalien" maalaisserkkujen keskuudessa.

Turussa on myös asuminen törkeän halpaa ja mahdollisuus asua esimerkiksi puukaupunginosissa fillarimatkan päässä torilta (Port Arthur).

Turkulaisista mulle on aina jäänyt hyvä fiilis. En ole koskaan kokenut turkulaisia mitenkään umpimielisiksi toisin kuin moni sanoo. Voi olla tietysti, että hyvä tuuri vain käynyt. Murre ei häiritse sen enempää kuin mitkään muutkaan Suomen murteet, vaikka tietyt ilmaisut ovat vähän kryptisiä (kyl maar, negaatiolla kysymyksen asettelu jne).

Vierailija
11/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska Robin <3

Vierailija
12/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, murre.

Murre on vain asennekysymys. Keski-Suomesta kotoisin olevana ja Turussa aikuisena 10v asuneena voin todeta,että turun murre on ihanaa. Ja vielä näin vuosien päästäkin kuultuna todella kotoisaa.(Olen siis asunut pois Turusta jo sen 20v) Aina on ikävä Turkuun ja edelleen nään unta että olen siellä takaisin ja aina unessa päätän,että nyt kun olen tänne päässyt,en enää  ikinä lähde pois.Eli kyllä muuttaisin. Turku on ihana kaupunki!

Vierailija
13/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua missä vain, jos läheiset ihmissuhteet on siellä. Päivät kuluu kuitenkin eniten töissä ja kotona, ja jos oikein tökkii, niin äkkiäkös esim. Turusta piipahtaa Tukholmassa tai Helsingissä.

Vierailija
14/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, murre.

Sul o vaa huano huumoritaju. Savolaise ittesttäänselvä jutut pure? Tollase Loiri ja kaatumise?

Turkulaiset luule, et sääkin oot fiksu ja ymmärrät kunno vittuilu pääl. Nii ku älykkät ihmise ylesä.

Vierailija
15/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin.

Kriteerit asuinpaikkakunnalleni ovat, että siellä on toimiva sisäinen julkinen liikenne ja toimiva ulkoinen (kaupunkiin ja sieltä pois) liikenne sekä yliopistollinen sairaala. Nämä ehdot täyttyvät pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa.

Vierailija
16/16 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen savolais-karjalainen ja kun muutinTurkuun, mietin todellakin miten tulen sopeutumaan. Ei mitään vaikeuksia, ystäviäkin olen saanut paikallisista vaikka miten pajon! Kaunis kaupunki, kaikki tarvittava löytyy ja erityismaininta loistavalle ravintolatarjonnalle (Kaskis, Mami, Tintå, Smör jne jne). Kesällä saaristo on ihan mahtava lisä. Pk-seutuun verrattuna pystyy asumaan paljon paremmassa asunnossa lähempänä keskustaa ja halvemmalla. En allekirjoita ihmisten tai esim myyjien töykeyttä, olen aina saanut iloista ja hyvää palvelua. Turun murre koskee minunkin korviin, mutta sitä puhuu lähinnä yli 65-v ukkelit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän