Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vaan ihan muille jutuille. Vaikka ulkonäkö olisikin/ei olisi, niin itsevarma saa olla. Tätä on joidenkin vaikea käsittää ilmeisesti.

Kommentit (11)

Vierailija

Hyvä huomio. Oli ihminen minkälainen tahansa muutenkin, hänellä voi olla terve itsetunto ja hyvä olo nahoissaan, mikä sitten ihmeellistä kyllä haittaa kovasti sellaisia jotka eivät ole henkiseltä kehitykseltään läheskään samoilla leveleillä. Sitten joku ihan rakentava ja harmiton ihminen yritetäään rusentaa, kun pätevä pikkunatsi ei vaan kestä sellaisia omasta elämästänsä pitäviä ihmisiä, omapäisiä ja erilaisia kuin hän.

Alhaisinta sakkaa ovat naiset, jotka yrittävät vetää muita naisia lokaan irvailemalla näille ulkonäköasioista. Tai irvailemalla mistään muustakaan, ei sen puoleen.

Vierailija

Niin totta feministit on kaikki niin luokattoman rumia, ja silti niillä riittää paikkaa sanoa miten muiden naisten pitäisi elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No, ei-kauniiden naisten on aivan turha yrittää rakentaa itsetuntoaan ulkonäölle. Hyvin harva kauniskaan nainen itsetuntoaan ulkonäön pohjalle rakentaa, kaunis nainen on rumaa useammin hyvinkoulutettu.

Ilmeisesti korkeakoulujenkin pääsykokeet siis suosivat kauniita naisia (kauniit naiset kuulemma saavat kaiken pelkällä ulkonäöllään).

Vierailija

äly,mielenrauha,raha,elämänfilosofia,ideologinen varmuus,tyyli,luonne,huomio,taidot, tiedot, sosiaalinen äly, muiden ihmisten arvioit, menestys, ura,äitiys...Mitä vaan tässä esimerkkejä joihin itsevarmuus voi perustua. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin totta feministit on kaikki niin luokattoman rumia, ja silti niillä riittää paikkaa sanoa miten muiden naisten pitäisi elää.
Nii justiisa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, ei-kauniiden naisten on aivan turha yrittää rakentaa itsetuntoaan ulkonäölle. Hyvin harva kauniskaan nainen itsetuntoaan ulkonäön pohjalle rakentaa, kaunis nainen on rumaa useammin hyvinkoulutettu.

Ilmeisesti korkeakoulujenkin pääsykokeet siis suosivat kauniita naisia (kauniit naiset kuulemma saavat kaiken pelkällä ulkonäöllään).

Nii justiisa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio. Oli ihminen minkälainen tahansa muutenkin, hänellä voi olla terve itsetunto ja hyvä olo nahoissaan, mikä sitten ihmeellistä kyllä haittaa kovasti sellaisia jotka eivät ole henkiseltä kehitykseltään läheskään samoilla leveleillä. Sitten joku ihan rakentava ja harmiton ihminen yritetäään rusentaa, kun pätevä pikkunatsi ei vaan kestä sellaisia omasta elämästänsä pitäviä ihmisiä, omapäisiä ja erilaisia kuin hän.

Alhaisinta sakkaa ovat naiset, jotka yrittävät vetää muita naisia lokaan irvailemalla näille ulkonäköasioista. Tai irvailemalla mistään muustakaan, ei sen puoleen.

Mitähän sä nyt oikein halusit sanoa? Tästä ei oikein ota selvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni itsevarma ihminen ei välitä muiden kommenteista. Siinähän yrittävät rusentaa, ei vois vähempää kiinnostaa. Ja mielestäni tuo lokaan vetämisen alhaisuus pätee kaikkiin ihmisiin, ei vain naisiin. Vai onko sun mielestä ihan okei, että nainen irvailee miehelle tämän ulkonäöstä?

Mä olen itsevarma ihminen, enkä häpeile sitä. Se näkyy myös ulkonäössä siinä mielessä, että esim. puen päälleni just sitä mitä haluan. Mä en koskaan mieti, että mitähän muuta ajattelevat tästä ja tästä. Ei haittaa pätkääkään, jos (ja kun) erotun joukosta, kunhan asuni sopii tilaisuuteen (en siis mene minihameessa hautajaisiin jne.). Tiedän, mikä mulle sopii, ja kannan vaatteeni pää pystyssä.

Joskus nuorempana mietin muiden mielipiteitä, mutta opin jo ajat sitten, ettei kaikkia voi miellyttää. Joten niin kauan kun mun tekemiseni tai sanomiseni eivät satuta tai loukkaa ketään, teen just niin kun huvittaa, sano kuka mitä tahansa. Ja se itsevarmuus muuten loistaa pitkälle, olen huomannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mieskin voi olla feministi. Miten tämä pätee sinä tapauksessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja näitä undermainaajia riittää  ap

Vierailija

Kahdeksainen, ei se nyt noin mene. Totta kai tahallinen ilkeys ja yritys latistaa toista voi loukata ja vihastuttaa ihan riippumatta siitä, vaikuttaako se toisen ITSETUNTOON millään tavalla. Minua loukkaa monikin asia, joka ei suoraan osu juuri minuun: heikompien potkiminen ja molllaaminen, vähäosaisten kyykyttäminen, epäreiluus jne.
Mutta ap on tietysti aivan oikeassa, ja olen vähän hämmentynyt, miksi tuollaista itsestäänselvyyttä edelleen vuonna 2016 pitää edes todeta. Kuulostaa meinaan aika kivikautiselle kuvitella, että ihmisen itsearvostus olisi pelkästään ulkonäöstä kiinni. Kukaan varmaan ei luulottele miesten itsevarmuuden olevan kiinni komeudesta, miksi siis naistenkaan olisi kauneudesta.
Sitä paitsi, määrittelisin sen vieläpä niin, että aito itsevarmuus ei ole koskaan kiinni MISTÄÄN SAAVUTUKSESTA TAI VERTAILUSTA. Aina löytyy missä tahansa saavutuksessa joku, joka on "parempi" tai "ansioituneempi": on sitten kyse akateemisista saavutuksista, urasaavutuksista tai vaikkapa äitiydestä.
Mutta minuja on vain tasan yksi maailmassa. Minunlaistani komboa eri asioista ei ole toista, minä olen paras minä ja tärkeä itselleni, läheisilleni ja monelle asialle maailmassa. En ole kaunein, en viisain - mutta olen minuin ja viihdyn nahoissani. En tee valintoja, joita joudun kamalasti häpeämään, yritän olla hyvä läheisilleni ja tykkään itsestäni.
Ja koska tunnustan jokaisessa ihmisessä saman, en yritä mollata muita. Voin toki olla heidän kanssaan eri mieltä ja moittia heidän tekemisiään, jos aihetta on - mutta se on eri asia kuin vähätellä heitä ihmisinä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat