Kuinka monta lasta tai lastenlasta pystyy vielä erottamaan toisistaan
Oikeasti muistamaan jokaisen nimen ja persoonan, kaikki tärkeät elämänvaiheet yms.?
Kommentit (25)
Meillä meni äidillä helposti 4 lasta sekaisin. Ei siinä mitään, piti vain päätellä jutun sisällöstä ketä se kulloinkin tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs lessuperhettä, esim. 12 lasta, joilla jokaisella 12 lasta ja ensimmäiset seuraavaakin sukupolvea jo tulossa. Ei toivoakaan muistaa edes kaikkien nimiä.
Dementikko ei muista.
Minulla on 3 lastenlasta ja muistan nimeltä heidät sekä heidän päiväkotiryhmiensä lapset, ja ihan vaan siitä, että ovat itse ryhmän lasten nimet kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs lessuperhettä, esim. 12 lasta, joilla jokaisella 12 lasta ja ensimmäiset seuraavaakin sukupolvea jo tulossa. Ei toivoakaan muistaa edes kaikkien nimiä.
Dementikko ei muista.
Minulla on 3 lastenlasta ja muistan nimeltä heidät sekä heidän päiväkotiryhmiensä lapset, ja ihan vaan siitä, että ovat itse ryhmän lasten nimet kertoneet.
3 lastenlasta on joka tapauksessa todella vähän? Hienoa että muistat myös heidän kavereidensa nimet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmillani on 25 lasten lasta ja muistavat nämä kaikki ihan täysin ja aina oikeilta nimiltään eivät siis sekoita edes nimiä!
25 on vielä pikkusen vähemmän kuin 250 lastenlasta ja sitä nuorempia (ihan mahdollinen tilanne lessuperheessä).
Ehkä mahdollinen tilanne, mutta ei sentään kovin yleinen.
Mä olen monesti miettinyt, että kuinka monta nimeä ja naamaa ihminen keskimäärin muistaa. Ja esim.näyttelijälle voi muistaa useammankin nimen kun on monta roolihahmoa. Suku, ystävät, työkontaktit, julkisuuden henkilöt, historialliset henkilöt...monetko kasvot ihminen osaa yhdistää nimee?