Ero: lastenvalvoja, yksinhuoltajuus?
Ero tulossa ja alkuviikosta olisi lastenvalvojalle aika. Mitä siellä tapahtuu? Ja varsinkin, miten suhtautuvat, jos lasten isä ei ilmesty? Eteneekö mikään asia isän poissaolosta huolimatta?
Sanottiin,että molempien pitäisi olla siellä, mutta enpä tiedä, onko mies edes viestiä saanut :(
Lisäksi mietin: onkohan mulla mitään saumoja saada yksinhuoltajuutta.. isä ei osallistu lasten arkeen oikeasti mitenkään ja luottaa ei voi mihinkään, esim. viimeisin tempaus.: joulupäivänä häipyi, kun oltiin mummolassa lasten kanssa. Ei ole sen jälkeen näkynyt koko miestä..
ja useamman kerran jättänyt lapset päiväkodista hakematta niin, että mulle on sieltä sulkemisajan jälkeen soiteltu, että voisko joku hakea nämä lapset täältä.. ja muutakin tällaista vastaavaa "kivaa".. jotenkin vaikea uskoa, että yhdessä saataisiin lasten asioita hoidettua....
Kommentit (18)
Kylläpäs on oikein sika mieheksi. Tuollaisia suurin osa omani mukaan lukien joka ei tee lasten kanssa mitään. Kyllä naisen asema on heikko tässä yhteiskunnassa kun lapsista ja perheestä puhutaan.
Eivät kaikki miehet todellakaan ole tuollaisia ollenkaan. On myös hyviä isiä, jotka ennen ja myös eron jälkeen huolehtivat lapsistaan hyvin. Tyttäreni isä on tällainen, ja tästä syystä kunnioitan häntä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki miehet todellakaan ole tuollaisia ollenkaan. On myös hyviä isiä, jotka ennen ja myös eron jälkeen huolehtivat lapsistaan hyvin. Tyttäreni isä on tällainen, ja tästä syystä kunnioitan häntä kovasti.
Erosit kuitenkin. Siinä miehessä oli jotain vikaa. Oliko narsisti, hakkasiko, joi liikaa? Yleensä nämä eronneet miehet on sovinisti sikoja jotka eivät oppineet tavoille tai sitten eivät osaa kunnioittaa naista. Meitä naisia on sorrettu ihan tarpeeksi, sanokaa asiat suoraan! Sillä tavalla miehet joutuvat muuttamaan käytöstään!
Meillä isä heräsi nyt, kun erosta on jo reilut neljä vuotta.. Nyt pitäisi saada olla lasten huoltaja ja lasten muuttaa sinne hänen luokseen..
Eron aikaan laittoi ilman keskustelua papereihin nimensä, että minä jään lasten yksinhuoltajaksi, mutta nyt alkoi sitten suostuttelemaan tyttäriä sinne muuttamaan..
En ole sitä hyväksymässä, enkä aio yksinhuoltajuudesta luopua. Lastensuojeluilmoituksia tuleekin nyt tyyliin kerran kuussa..
Pidähän pintasi ja kaikki pitää sitten sopia kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosit kuitenkin. Siinä miehessä oli jotain vikaa. Oliko narsisti, hakkasiko, joi liikaa? Yleensä nämä eronneet miehet on sovinisti sikoja jotka eivät oppineet tavoille tai sitten eivät osaa kunnioittaa naista. Meitä naisia on sorrettu ihan tarpeeksi, sanokaa asiat suoraan! Sillä tavalla miehet joutuvat muuttamaan käytöstään!
Tuliko mieleen ollenkaan, ettei eron syy ollut välttämättä miehessä vaan minussa? Mies on loistava isä, mutta väärä mies aviomieheksi minulle. Ei juonut, ei hakannut eikä ollut narsistikaan. Eikä sortanut minua ollenkaan. En vain rakastanut miestä koskaan. Sen vain tajusin liian myöhään.
Ei tämäkään mies tällainen ole aina ollut!
Oli todella ihana ihminen ensimmäiset viisi vuotta.. elettiin hyvää ja mukavaa elämää, saatiin kaksi ihanaa lasta..
nyt kahdessa vuodessa on muuttunut aivan täysin. En enää näe miestä, johon rakastuin ja jonka kanssa tulevaisuutta suunniteltiin... mt-ongelmia oli/on.. omasta mielestään on terve eikä hoitoa tarvi. No, ehkä onkin ja minä olen tässä se ongelma ja kuvittelen asioita (tosin miksi minä pyöritän täällä arkea kun mies huitelee ties missä...?)
Voimia ap'lle!
Ero saa monesta sen pahimman esille. Toivottavasti mies edes jossain vaiheessa saa asiansa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleen ollenkaan, ettei eron syy ollut välttämättä miehessä vaan minussa? Mies on loistava isä, mutta väärä mies aviomieheksi minulle. Ei juonut, ei hakannut eikä ollut narsistikaan. Eikä sortanut minua ollenkaan. En vain rakastanut miestä koskaan. Sen vain tajusin liian myöhään.
Yleensä syy on miehessä. Joten ei tullut. En kyllä ihmettele että erositte, olen itsekkin törmännyt noihin hiekkalaatikko isiin ja ne on tosimiehestä kaukana. Tsemppiä sulle, toivottavasti olet jo löytänyt paremman.. Lapsetkin saa totuudenmukaisemman roolimallin miehestä.
Etenee se sen verran lastenvalvojalla ilman miestäkin, että voit tehdä ehdotuksen miehelle. Sitten mies allekirjoittaa ta jättää hyväksymättä sen. Voi tehdä sitten omansa.
Älä tingi yksinhuoltajuudesta. Hae sitä vaikka oikeudessa asti. Äläkä tingi elareissakaan. Tosin ei kannata elareita sopia sinne 18-vuotiaaksi asti suoraan, koska elämä muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä syy on miehessä. Joten ei tullut. En kyllä ihmettele että erositte, olen itsekkin törmännyt noihin hiekkalaatikko isiin ja ne on tosimiehestä kaukana. Tsemppiä sulle, toivottavasti olet jo löytänyt paremman.. Lapsetkin saa totuudenmukaisemman roolimallin miehestä.
Voi hyvää päivää sinua.
Miehet ovat sikoja koska eivät huolehdi lapsistaan ja miehet ovat huonoja myös jos huolehtivat lapsistaan? Koitas jo päättää miten tämä nyt menikään :)
Minulle tosimies on juuri se lapsistaan huolehtiva hiekkalaatikkoisä.
Meillä kävi niin että pysyi yhteishuoltajuutena, vaikka n. 9kk eron jälkeen kului että mies ei tavannut lapsia ollenkaan. Viranomaisten mielestä huoltajuus ja tapaamiset ovat kaksi aivan eri asiaa eivätkä liity toisiinsa lainkaan. Eli yksinhuoltajuutta on tosi vaikea saada. Nyt on erosta neljä vuotta ja lapsia mies tapaa joskus kun huvittaa. Silti aina on epätietoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin että pysyi yhteishuoltajuutena, vaikka n. 9kk eron jälkeen kului että mies ei tavannut lapsia ollenkaan. Viranomaisten mielestä huoltajuus ja tapaamiset ovat kaksi aivan eri asiaa eivätkä liity toisiinsa lainkaan. Eli yksinhuoltajuutta on tosi vaikea saada. Nyt on erosta neljä vuotta ja lapsia mies tapaa joskus kun huvittaa. Silti aina on epätietoisuus.
Voi ei! Juuri jotain tällaista pelkään.. odotan sen lastenvalvojakeikan, jos isä sinne saapuisi. Jos ei ilmesty tai asioista ei saada sovittua, otan yhteyttä sinne oikeusaputoimistoon, kuten joku kehotti.
Aiemmin vielä mietin, että haenko yksinhuoltajuutta vai en, mutta nyt kun olen näitä asioita kelannut, niin varmasti haen. Miten me ikinä voitaisiin saada mistään öasyen adioista sovittua kun tilanne on jo yhdessä asuessa ihan mahdoton :o
Vierailija kirjoitti:
Laatenvalvojalla ei tosiaan mikään etene jos isä ei ilmesty paikalle, se ei ole mikään päättävä elin vaan asioista sovitaan yhdessä.
Mahdollista yksinhuoltajuutta puidaan oikeudessa eli tarvitset nyt ensimmäisenä lakimiehen, otapa yhteyttä kuntasi oikeusaputoimistoon.
Mistä alapeukut? Lastenvalvojahan ei päätä mistään, voit toki siellä ehdottaa jotain, mutta sopia voi ilman lastenvalvojaakin ja toisaalta jos lasten isä ei ole halukas sopimaan niin asia ei etene ilman oikeudenkäyntiä.
Yksinhuoltajuutta on todella vaikea saada jos et pysty todistamaan, että mies esim. sabotoi lapsiin liittyvien päätösten tekoa. Tapaamiset eivät liity siihen mitenkään.
On se kumma miten ne exät muuttuu aina hulluiksi kun ero koittaa, ei muuta kun huoltajuutta äidille että saadaan epämieluisa mies kuvioista pois, juu-u..
Kyllä niitäkin tapauksia on, että nainen muuttuu eron jälkeen hirviöksi. Tässä ei ollut kyse yleistämisestä, vaan aloittajan yksittäistapauksesta. Minullakin on vähän vastaava tilanne kuin alottajalla, joten pystyn samaistumaan häneen. Meillä mies on sabotoinut minun ja lapsen elämää monin keinoin, mutta olen aina antanut hänelle uusia mahdollisuuksia vuoron perään. Nyt monien ohareiden jälkeen loppui usko ja luotto. Kaikkea ei pidä sietää lapsenkaan takia. Esimerkiksi en hyväksy sitä, että lapseni kuljetetaan tietämättäni ulkomaille, ei kerrota lapsen sijaintia tai estetään minua tapaamasta lastani.
Laatenvalvojalla ei tosiaan mikään etene jos isä ei ilmesty paikalle, se ei ole mikään päättävä elin vaan asioista sovitaan yhdessä.
Mahdollista yksinhuoltajuutta puidaan oikeudessa eli tarvitset nyt ensimmäisenä lakimiehen, otapa yhteyttä kuntasi oikeusaputoimistoon.