APUA oonko sekoamassa?
Mikä ihme minulla voi olla? :( Olen joulukuun ajan ollut kummallisesti ahdistunut ja minulla on ollut pakkoajatuksia (OCD siis diagnosoitu). Nyt muuteman viime päivän ajan on ollut ihan hirveä olo, unet ovat olleet painajaisia ja olen herännyt hirveään ahdistukseen/paniikkiin. Ja ajatukset, mitä hulluimmat sellaiset, ovat sinkoilleet päässä ja välillä on ollut epätodellinen olo, ikään kuin olisi hetkellisesti vaikeaa erottaa, mikä on ajatuksia ja mikä totta. Kädet tärisevät koko ajan ja pelkään oikeasti sekoavani. Myös vatsassa on "kiristävä solmu" siis sellainen tunne. Sain eilen lääkäriltä Seronia, ja otin ekan pillerin tänään aamulla (1/4) mutta eipä tuo auta. Unilääkkeet on myös mutta eihän niistä hereillä ole apua. :(
Kommentit (5)
Stressi voi myös laukaista psykoosin kun ahdistus on tarpeeksi kovaa.
No onko ollut jotain stressaavaa elämässä viime aikoina? Mitään mistä tuo olisi voinut lähteä liikkeelle? Tai onko ruokavaliossa ollut muutoksia, esim. enemmän kahvia kuin aiemmin tms?
Stressi ei välttämättä synny hetkessä jonkin suuren muutoksen tapahduttua. Voi olla myös kasaantunutta epämääräistä tyytymättömyyttä elämään, parisuhteeseen, uraan, omiin saavutuksiin tai johonkin muuhun mikä sitten lopulta laukeaa tuolla tavalla kun henkilö ei yksinkertaisesti jaksa enää.
Hei! Ei mitään suurempaa elämänmuutosta ole ollut, tosin syksy oli aika stressaavaa aikaa. Tämä on vain kovin vaikeaa, kun ennen ole tälläistä tuskaisuutta kokenut. :( Ja siksi juuri pelkään erittäin paljon, että päälle napsahtaa psykoosi tai vastaava. Lääkärille pääsen vasta keskiviikkona. :(
terv. ap
Oot varmaan stressaantunut tai ahdistunut. Pakkoajatukset ja pakkotoiminnot pahenevat yleensä jos on stressiä ja saattavat kadota kun stressi loppuu. Painajaiset myös viittaisivat stressiin. En tiedä kannattaako tohon ottaa mitään pillereitä. Helpota elämääsi, tee kodistasi viihtyisämpi ja mene lomalle. Hanki joku rentouttava harrastus kuten vaikka uinti.