Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton mutta plösö?

Vierailija
09.01.2016 |

Mikä on tekosyysi olla huolehtimatta itsestäs?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole sellaisia. Tai missään. Kaikki lapsettomat on timmejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy? Mitä on olla plösö?

Minä olen viisikymppinen nainen, nuoresta aikuisuudesta lähtien reippaasti ylipainoinen, ikäni liikuntaa inhonnut, enkä todellakaan ole liikoja kiinnittänyt huomiota ihonhoitoon tai vaatetuksen. Puhdas ja perussiisti kyllä olen (samoin säädyllinen, mitä ei voi sanoa kaikista "itsestään huolehtivista"!)

Syitä? No laiskuus tietenkin, kas kun joku asia ei kiinnosta, sitä kaistaa viimeiseen asti, vaikka järki sinänsä kehottaisikin toisin tekemään.

Kaikkia ihmisiä ei vaan ruokavaliot, ihonhoito-ohjeet tai vaikkapa liikunta ja muoti kiinnosta. ELLEI SIIS JO NUORENA OLE OPETELLUT TARVITTAVIA RUTIINEJA, tapojen muuttaminen on vaikeaa - vähän sama kun jos lapsiaan ei opeta (ja valvo) huolehtimaan hampaistaan tai tekemään osansa kotitöistä, niin niistä jankkaaminen aikuiselle on turhaa, ellei tämä itse motivoidu.

Toki muitakin syitä on, esimerkiksi kasvojen hikoilu (peritty ominaisuus, ei riippuvainen liikunnasta tai elopainosta) tekee ihonhoidon hankalaksi. Rahanpuute on jonkun toisen haitta, se tarkoittaa todella pitkäjänteistä suunnittelua.

Miksi tämä aihe kiinnostaa sinua?

Vierailija
4/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi olla huolehtimatta itsestäs?

Mikä on tekosyysi olla niin kovin kiinnostunut toisten asioista?

Vierailija
5/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ole mikään tekosyy olla huolehtimatta itsestään, nyt jäit AP kiinni kun kuvittelit olevasi oikeutetusti LÄSKI! :DDDD

Vierailija
6/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen plösö ei tarkoita ettenkö huolehtisi itsestäni. Liikun kyllä, hoidan ihoani ja hiuksiani, olen puhdas ja siististi pukeutunut, nukun riittävästi. Syönkin enimmäkseen melko terveellisiä raaka-aineita. Plösöksi minut tekee se, että pidän sokeri- ja hiilariherkuista.

Vaikka olenkin vähän plösö, väitän silti huolehtivanu itsestäni paljon enemmän kuin moni muu. Jos vain pitäisin itseni timminä kaiken muun kustannuksella, olisin melkoinen ihmisraunio.

Vierailija
7/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitis oli plösö kun sua teki, Jonna :)

Vierailija
8/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin reippaasti ylipainoinen juoksen, käyn salilla, elän terveellisesti ja huolehdin itsestäni. Miten ne nyt muka olisivat jotenkin vastakohdat? Vaikka painoa on paljon, olen myös kiinteä joka puolelta, mikään ei roiku eikä makkaroita synny.

Vierailija
9/9 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitis oli plösö kun sua teki, Jonna :)

Apua! Mistä tiesit et oon Jonna? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme