Käytin Lidliin 13,62 euroa
Ostin
.
1 kg kotimaista porkkanaa
500 g parsakaalia
jättipullo tuorepuristettua verigreippimehua (sellaista ihanaa jossa on hedelmälihaa)
10 kpl kotimaista onnellista kananmunaa
500 g täysjyväspagettia
tölkki kidneypapuja (ei mitään ällöjä mausteliemiä)
2 purkkia tonnikalaa (tässäkään ei mitään ylimääräistä, pelkkiä isoja lihakimpaleita)
tölkki kotimaista kuohukermaa
2068 grammaa kotimaista perunaa
404 grammaa kotimaista kurkkua
vessanpöntönraikastinpaketti jossa annostelijateline ja 3 täyttöpakkausta
valkosuklaalevy
.
Mainitsin kotimaisuuden niissä tuotteissa, joiden paketissa erikseen luki niin. Minun ei tarvinnut punnita ensimmäistäkään tuotetta, koska kassa tekee sen puolestani.
.
Mieltä jäi kuitenkin harmittamaan se, että unohdin ostaa leipää.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Lidlistä saa vain tonnikalaa, jossa ei sertifikaattia delfiinien vahingoittamattomuudesta :( pidän Lidlistä, mutta tonnarit ostan muualta.
Ostamani Nixe-tonnikalan kyljessä on logo, jossa delfiinin kuva ja safe. Kyljessä kerrotaan tarkemmin, miten kyseinen tonnikala on pyydystetty. Eli hyvällä omatunnolla voi ostaa Lidlin tonnikalaa :)
Tuo boniitti-juttu käytiinkin jo läpi viestissä 19, eli siinäkin mielessä Lidl on eettinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin viikon ruoat 99.50e viidelle henkilölle :) Ja siis juuri Lidlistä.
Huo!
Mä saan kolmen hengen sapuskat liiteristä viikoksi neljällä kympillä. Eikä edes pihtailla!
Liiterimamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö munilta onko ne varmasti onnellisia vai mistä tiedät? Kyn ei aina voi olla onnellinen
Munahyllyn päällä lukee niin, uskottava se on :)
"Onnellisen" kanan munat on kyllä ihan tavallisia. Tuskin ovat onnellisia. Eihän niillä ole ulkoilumahdollisuuttakaan ja niitä on tiuhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Lidlistä saa vain tonnikalaa, jossa ei sertifikaattia delfiinien vahingoittamattomuudesta :( pidän Lidlistä, mutta tonnarit ostan muualta.
Ostamani Nixe-tonnikalan kyljessä on logo, jossa delfiinin kuva ja safe. Kyljessä kerrotaan tarkemmin, miten kyseinen tonnikala on pyydystetty. Eli hyvällä omatunnolla voi ostaa Lidlin tonnikalaa :)
Tuo boniitti-juttu käytiinkin jo läpi viestissä 19, eli siinäkin mielessä Lidl on eettinen.
Ap
Loistavaa, voin siis jatkossa ostaa tonnaritkin Lidlistä ja sijoittaa sillä säästyneet rahat lukulaseihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkistä tonnikalaa. Tarviin vinkkejä hyvästä. Oliko vedessä?
Nixe. En ole varma muistanko edes nähneeni muun merkkistä tonnikalaa Lidlissä? Minä otin vedessä olevaa, koska inhottaa se öljy. Tämä pesee mennen tullen ne suomuiset hiletonnikalat, joita myydään muissa kaupoissa.
Kyljessä lukee: Tonnikalafileepaloja vedessä. Ainekset: boniitti, vesi, suola.
Eli EI tonnikalaa vaan boniittia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Boniitti
"Suurin osa purkkitonnikalasta on boniittia. Sen lihan elohopeapitoisuus on pieni, vaikka se on ravintoketjun loppuosassa. Boniitti on maailman tärkeimpiä saaliskaloja, jota käytetään varsinkin japanilaisessa keittiössä."
https://wwf.fi/mediabank/4857.pdfWWF on tuolla listannut tonnikalalajit ja boniitti on heti ensimmäisenä. Boniitti on ainut elinvoimainen laji. Muiden tonnikalojen syöminen on eettisesti arveluttavaa.
Todennäköisesti boniittia olet itsekin joskus syönyt hyvällä ruokahalulla, jos olet tonnikalapurkin ostanut.
Niin olen. Ja en ole ikinä kuvitellut syöväni tonnikalaa, silloin kun syön purkista boniittia. Olen kyllä syönyt ihan sitä oikeaa tonnikalaa fileenä.
Uu vois käyä huomenna Lidlissä ruokaostoksilla ehkä.:)
T: 21-vuotias nuori mies/poika
On niissä joku merkintä että ovat pyydetty vahingoittamatta delfiinejä.