Käytin Lidliin 13,62 euroa
Ostin
.
1 kg kotimaista porkkanaa
500 g parsakaalia
jättipullo tuorepuristettua verigreippimehua (sellaista ihanaa jossa on hedelmälihaa)
10 kpl kotimaista onnellista kananmunaa
500 g täysjyväspagettia
tölkki kidneypapuja (ei mitään ällöjä mausteliemiä)
2 purkkia tonnikalaa (tässäkään ei mitään ylimääräistä, pelkkiä isoja lihakimpaleita)
tölkki kotimaista kuohukermaa
2068 grammaa kotimaista perunaa
404 grammaa kotimaista kurkkua
vessanpöntönraikastinpaketti jossa annostelijateline ja 3 täyttöpakkausta
valkosuklaalevy
.
Mainitsin kotimaisuuden niissä tuotteissa, joiden paketissa erikseen luki niin. Minun ei tarvinnut punnita ensimmäistäkään tuotetta, koska kassa tekee sen puolestani.
.
Mieltä jäi kuitenkin harmittamaan se, että unohdin ostaa leipää.
Kommentit (30)
Alle euron hintaisia tuotteita olivat valkosuklaalevy, perunat, porkkanat, parsakaalit, kurkku, spagetti, kidneypaputölkki ja kuohukerma. Ap
Lidl on hyvä kauppa - tuotteet ja tarjonta ovat parantuneet vuosien varrella!
Ostan Lidlin tonnikalapaloja auringonkukkaöljyssä, maksaa jotain euro 20 senttiä. Joskus tarjouksessa vähän yli euron. Oliiviöljyssä hieman kalliimpaa. T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkistä tonnikalaa. Tarviin vinkkejä hyvästä. Oliko vedessä?
Nixe. En ole varma muistanko edes nähneeni muun merkkistä tonnikalaa Lidlissä? Minä otin vedessä olevaa, koska inhottaa se öljy. Tämä pesee mennen tullen ne suomuiset hiletonnikalat, joita myydään muissa kaupoissa.
Kyljessä lukee: Tonnikalafileepaloja vedessä. Ainekset: boniitti, vesi, suola.
Miksi mä en osaa ostaa näin järkevästi!?!?!?
Itse käyn kaupassa, menee 30 euroa ja saan suunnilleen yhden päivän eväät.
Miesten pitää saada enemmän palkkaa, koska joudumme käyttämään enemmän ruokaan. Tuohan olisi vähän isomman miehen päivän safkat. Ja silti olisi nälkä.
Tuosta tonnikalasta: nyt yksi purkki maksoi 1,09 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Voi unohdit, Emmental-juustoraastekin oli tarjouksesssa :D
Ostin mitä tarvitsin, en kerännyt tarjouskamaa. Ostamistani tuotteista tarjouksissa taisi olla vain peruna ja kuohukerma. Ap
Me ostettiin viikon ruoat 99.50e viidelle henkilölle :) Ja siis juuri Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nixe. En ole varma muistanko edes nähneeni muun merkkistä tonnikalaa Lidlissä? Minä otin vedessä olevaa, koska inhottaa se öljy. Tämä pesee mennen tullen ne suomuiset hiletonnikalat, joita myydään muissa kaupoissa.
Eli EI tonnikalaa vaan boniittia.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Viimeksi lidlistä ostamani vesitonnikala oli kamalaa
Öljyssä oleva on ihan hyvää, kannattaa valuttaa öljy pois. Itse käytän sitä öljyä jos teen jotain kastiketta mihin lisään kalan myöhemmin.
Eikö aika monet tonnikalasäilykkeet kuitenkin ole boniittia?
Kysyitkö munilta onko ne varmasti onnellisia vai mistä tiedät? Kyn ei aina voi olla onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Ostan Lidlin tonnikalapaloja auringonkukkaöljyssä, maksaa jotain euro 20 senttiä. Joskus tarjouksessa vähän yli euron. Oliiviöljyssä hieman kalliimpaa. T. Ei ap
Ei niitä aurinkoöljyjä (halvempia) ole enää. Tänään ostin niitä oliiviöljyjä ja sitten toinen vaihtoehto on vesi. Ne aurinkoöljy tonnikalat poistuivat jo kuukausi sitten valikoimasta.
Mies
Muistaakseni Lidlistä saa vain tonnikalaa, jossa ei sertifikaattia delfiinien vahingoittamattomuudesta :( pidän Lidlistä, mutta tonnarit ostan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää saada enemmän palkkaa, koska joudumme käyttämään enemmän ruokaan. Tuohan olisi vähän isomman miehen päivän safkat. Ja silti olisi nälkä.
Miksihän kukaan ei ole koskaan nostanut tätä esiin? Sehän on fysiologinen fakta - ei sovinismia, ei feminismiä tai mitään muutakaan ismiä.
Olen kuullut naisten monkuvan esim. tamponeista yms. että niitä pitää saada ilmaiseksi. Tottahan se on tämäkin. Naisille tamponit ilmaiseksi ja miehille ruokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö munilta onko ne varmasti onnellisia vai mistä tiedät? Kyn ei aina voi olla onnellinen
Munahyllyn päällä lukee niin, uskottava se on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli EI tonnikalaa vaan boniittia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Boniitti
"Suurin osa purkkitonnikalasta on boniittia. Sen lihan elohopeapitoisuus on pieni, vaikka se on ravintoketjun loppuosassa. Boniitti on maailman tärkeimpiä saaliskaloja, jota käytetään varsinkin japanilaisessa keittiössä."
https://wwf.fi/mediabank/4857.pdf
WWF on tuolla listannut tonnikalalajit ja boniitti on heti ensimmäisenä. Boniitti on ainut elinvoimainen laji. Muiden tonnikalojen syöminen on eettisesti arveluttavaa.
Todennäköisesti boniittia olet itsekin joskus syönyt hyvällä ruokahalulla, jos olet tonnikalapurkin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä aurinkoöljyjä (halvempia) ole enää. Tänään ostin niitä oliiviöljyjä ja sitten toinen vaihtoehto on vesi. Ne aurinkoöljy tonnikalat poistuivat jo kuukausi sitten valikoimasta.
Mies
Ihan tosi? Harmi. Ilmeisesti on sitten kulunut aikaa kun viimeksi olen ostanut tonnikalaa.