Milloin raskaus on alkanut kun la 20.4.? Koska on näkynyt raskaustestissä?
Ja lasketun ajan vuosi on 2003. Ja mä tarviin tuota tietoa, jotta saan lyötyä aikuiselle tyttärelleni faktat tiskiin siitä, kuinka kauan hänelle kertomisessa on vitkasteltu.
Elämän kevät ja sitä rataa....
Kommentit (32)
Netistä löytyy paljon erilaisia raskauslaskureita. Laita Googleen hakusanaksi raskauslaskuri, niin löytyy etsimäsi.
No lasket 40 viikkoo taaksepäin o.O
4.8.2002 alkio kiinnittynyt kohdun seinämään.
Vau.fi/raskauslaskuri
Lisäys viestiin, raskaustesti näyttää luotettavasti yleensä kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Minulla näytti plussaa jo kp24/30.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy paljon erilaisia raskauslaskureita. Laita Googleen hakusanaksi raskauslaskuri, niin löytyy etsimäsi.
Löytyy, löytyy.... Onneksi olkoon laskettu aikasi 20.4.2004 ja olet 651 viikkoa ja 3 päivää raskaana! Ihan hienoo, joo!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vau.fi/raskauslaskuri
Ja hedelmöittyminen on tapahtunut 6pv ennen sitä. Eli se kenen kanssa nait niinä päivinä on isäehdokas.
Miten joku voi edes saada lapsen jos ei osaa tällaista itse selvittää vaan pitää täällä kysellä?
Heinäkuun lopussa on ollut hedelmöittymisen aika kutakuinkin, jos vauva on syntynyt 20.4. Netin raskauslaskureilla pystyt laskemaan ihan tarkan päivän. Vuodella ei ole laskemisen kannalta merkitystä.
Esim. tossa hyvä laskuri http://www.vau.fi/Laskurit/laskettuaika-raskauslaskuri/
Eli et tainnut laittaa laskuriin vuotta? Kun mä iskin vau.fi:n laskuriin la 20.4.2004, niin raskaus oli tosiaan kestanyt vajaat 652 viikkoo... huh sentään :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau.fi/raskauslaskuri
Ja hedelmöittyminen on tapahtunut 6pv ennen sitä. Eli se kenen kanssa nait niinä päivinä on isäehdokas.
Miten joku voi edes saada lapsen jos ei osaa tällaista itse selvittää vaan pitää täällä kysellä?
Vanhasta muistista muistin että av auttaa aina! Mun aikuinen lapsi avautui toissapäivänä mulle siitä, että kun aikanaan hänelle on valehdeltu ja tietoa pimitetty... syytös tuli aika puskista. Ei nää raskausasiat oo viime vuosina ollu ihan pinnassa... Kyseiset lapsukaiset ovat nyt 11 v ja 24 v :D
Eri isä on. ei tartte siitä mulle nussuttaa. Luulin jo että ensimmäiseni jää ainokaiseksi, mutta sitten löytyi lopulta oikea MIES.
ap
Kiitos vastauksista, niistä oli varmistusta ja apua. Vuodella ei tosiaan ole muuten merkitystä, kuin että karkausvuonna laskettu aika on yhden päivän aiempi. Hetken harjoiteltuani päivämäärät ovat selkeitä.
En tiedä missä mahtaa olla äitiyskortti. On se jossain tallessa. Sielläkin näitä päiviä tietenkin on. Kyselijää saattaisi helpottaa, jos löytäisin senkin.
Miettikää, että kaikki nämä vuodet on tuolloin teini-ikäinen lapsi ajatellut että häneltä on pimitetty tietoa. Niin ei ole ollut ja myös hän itse olisi voinut pikkusisaruksensa syntymäajan avulla selvittää faktoja. Vasta NYT kum pikkusisarus on saman ikäinen kuin hän tuoloin, hän avasi sanaisen syytösarkkunsa... Ja minä kun nimenomaan pidin huolen siitä, että hän sai tietää ensimmäisenä. Aivan hullua!
ap.
Mult meni ihan ohi mitä on muka pimitetty?!
Vierailija kirjoitti:
Mult meni ihan ohi mitä on muka pimitetty?!
Lapsi (siis se ensimmäinen, vuonna 1991 syntynyt) on ollut kaikki nämä 12 vuotta sitä mieltä että hänelle on kerrottu pikkusisaruksen tulosta vasta sitten kun koko kaupunki on tiennyt sen ennen häntä. Onneksi on olemassa varma tieto (parin viikon mittainen ajanjakso) siitä että hänelle on kerrottu raskausuutinen tuolloin. Se on elokuun puolivälin ja syyskuun alun tienoille osunut aika.
Ei siis OLE pimitetty. Lapsiressu on silti puolet elämästään (12 v!) kuvitellut niin. Se on hurjan kurjaa. Nyt voin kuitenkin kumota hänen luulonsa ihan faktoilla. En tiedä haluaako hän niitä kuulla. Mutta löytää ne tiedot myös itse netistä jos vaan tahtoo hakea. Kas kun ihan pikkusisaren syntymäaika riittää!
ap.
Miksi se just nyt tollasta miettii??
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, niistä oli varmistusta ja apua. Vuodella ei tosiaan ole muuten merkitystä, kuin että karkausvuonna laskettu aika on yhden päivän aiempi. Hetken harjoiteltuani päivämäärät ovat selkeitä.
En tiedä missä mahtaa olla äitiyskortti. On se jossain tallessa. Sielläkin näitä päiviä tietenkin on. Kyselijää saattaisi helpottaa, jos löytäisin senkin.
Miettikää, että kaikki nämä vuodet on tuolloin teini-ikäinen lapsi ajatellut että häneltä on pimitetty tietoa. Niin ei ole ollut ja myös hän itse olisi voinut pikkusisaruksensa syntymäajan avulla selvittää faktoja. Vasta NYT kum pikkusisarus on saman ikäinen kuin hän tuoloin, hän avasi sanaisen syytösarkkunsa... Ja minä kun nimenomaan pidin huolen siitä, että hän sai tietää ensimmäisenä. Aivan hullua!
ap.
Eihän tuolla päivällä sinne tai tänne ole mitään merkitystä, paitsi jos olet ovulaation aikaan harrastanut seksiä useiden eri miesten kanssa. Silloinkaan ei voida aukottomasti väittää pelkän päivämäärän perusteella, että munasolun hedelmöittänyt siittiö on mieheltä, jonka kanssa olet harrastanut seksiä laskurin näyttämänä hedelmöityspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se just nyt tollasta miettii??
No tämän neitokaisen murrosikävuodet olivat meidän perheessä ihan hemmetinmoista sotaa, koska hänen mielestään minä hylkäsin hänet kun avioiduin ja aloin poikimaan lisää lapsia. Olin ollut yh hänen syntymästään lähtien, odottanutkin hänent täysin yksin. Kaatuneita seurusteluyrityksiä oli hänen ollessaan 1-9 v oli kolme, joista yksi ehti olla avoliitto 1,5 vuoden ajan. Minun haaveeni oli aina ollut useamman lapsen perhe.
Nykyisen aviomieheni kanssa aloin seurustella v. 2001 ja avioliitto solmittiin kevättalvella 2003. Erittäin toivottu toinen lapseni (aviomieheni ensimmäinen) sai alkunsa heinäkuussa 2003, raskaustestin tein ensimmäisenä koulupäivänä elokuussa 2003 ja tälle ensimmäiselle lapselleni tieto kerrottiin elo-syyskuun vaihteessa.
Ja sitten ei enää mikään ollutkaan hyvin. Neiti meni missä milloinkin ihan oman mielensä mukaan, valehteli aina kun vain pystyi, toisinaan jäi kiinni mutta useimmin ei sillä minä uskoin lastani. Koulu meni muuten ihan ok, mutta myöhästymisiä ja tekemättä jättämisiä oli jatkuvasti. Sotaa ihan vaan perheen sisällä (ulkopuolella kukaan ei uskonut että lapsi oli kotona hankala minulle) kesti aina syksyyn 2007 asti, jolloin lastensuojelukin viimein heräsi. Minä olin aivan katki. Kirjoittelin tilanteestamme silloin paljon av:lla ja haukkujen lisäksi sain hyviä vinkkejä ja neuvoja. Lapsi lähti muualle ysiluokan kevääksi 8avohuollon tukitoimen tehtyä sijoitusta emme puolisoni kanssa vastustaneet, ei ollut enää voimia jatkaa lapsen kanssa kotona) ja saimme viimeinkin hoitaa pienempiä sisaruksia ilman että tämän esikoisen asioita piti selvitellä joka suuntaan. kaikki ne vuodet hän teki kaikkensa että olisin luovuttanut ja antanut hänen tehdä tai olla tekemättä juuri niinkuin nyt vaan osaa kiukkuinen teini kaikessa täydellisyydessään ja viisaudessaan ratkaista... Ja pienemmät sisarukset oirivat, koska teini oli niin hankala kotona, että minä pelkäsin häntä. Olin kuin jännitetty varsijousi ilman nuolia.
Ja neiti nyt sitten avautui että siksi heittätyi hankalaksi että hänelle valehdeltiin ja HÄNET hylättiin. Mä puran kiukkuani tänne, jotta en huutaisi häntä kumoon. Jotta saisin itseni ojennukseen ja järjestykseen.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla päivällä sinne tai tänne ole mitään merkitystä, paitsi jos olet ovulaation aikaan harrastanut seksiä useiden eri miesten kanssa. Silloinkaan ei voida aukottomasti väittää pelkän päivämäärän perusteella, että munasolun hedelmöittänyt siittiö on mieheltä, jonka kanssa olet harrastanut seksiä laskurin näyttämänä hedelmöityspäivänä.
lapsen isästä ei ole epäilyä.
Lapsen isosisko vain vain väittää että hänelle raskausuutinen on kerrottu vasta sitten kun koko muu maailma on sen jo tiennyt. Minä hain faktojen perusteella päivämäärät jota ennen en mitenkään ole voinut hänelle kertoa.
Lapsen isosisko on kuvitellut kahdentoista vuoden ajan, että olen tiennyt koko kesän odottavani hänelle pikkusisarusta ja kertonut vasta vihoviimeinä hänelle. Toissapäivänä kertoi syytöksensä minulle. Hemmetti....
ap,
No mistä tiedät milloin raskaustesti on tehty? Eihän sitä välttämättä ole heti tehty kun se on mahdollista näkyä testissä.
En tiedä onko tästä apua, mutta mulla oli la 21.3 ja tiedän, että hedelmöittyminen tapahtui 29.6 (säännöllinen 28 pvän kierto). Eli oisko tuossa sitten hedelmöitys suunnilleen 29-30.7.?
Eiku hitokseen... siis raskauden alkuvuosi on tietenkin 2003 ja lasketun ajan vuosi silloin 2004....
ap.