Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella dysfasia..

Vierailija
08.01.2016 |

Eli lapsi sai diagnoosin keskivaikeaa dysfasia, tällähetkellä näyttäisi siltä että puheterapiaa on 2 krt viikossa ja toimintaterapiaa 1 krt viikossa.

Saan korotettua vammaistukea 200e mutta joudun ilmeisesti jäämään pois töistä koska terapiat ovat milloin sattuu ajan saamaan:( Olen ensiviikolla vasta menossa sosiaalityöntekijän puheille..

Osaisiko joku kertoa miten te olette järjestäneet terapiakäynnit? En voi kolmesti viikossa sanoa töissä että lähden nyt ja tulen parin tunnin päästä..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen dysfasian takia kenenkään tarvitse pois töistä jäädä. Ihan sama koettu ja hyvin on hoitunut. 

Sovittelet työnantajan kanssa ja eikö nyt joku muukin voi viedä terapiaan? Meillä vei isovanhemmatkin ja lapsi kävi omillaankin kymmenvuotiaana. 

Vierailija
2/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä terapia on toteutettu ns. kotikäynteinä, eli terapeutti on mennyt päiväkotiin tai tullut kotiin. Kela tarvitsee tästä lääkärin suosituksen ja sinun vanhempana pitää osata hakea sitä oikealla termillä. KOuluikäisenä sitten terapia koululla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsen dysfasian takia kenenkään tarvitse pois töistä jäädä. Ihan sama koettu ja hyvin on hoitunut. 

Sovittelet työnantajan kanssa ja eikö nyt joku muukin voi viedä terapiaan? Meillä vei isovanhemmatkin ja lapsi kävi omillaankin kymmenvuotiaana. 

Olen lapsen ainoa huoltaja ja työ on sellaista ettei siitä voi keksien päivän olla pois paria tuntia:( eli pitäis sit koko päivä olla pois ja puheterapeutin aikoja on tosi vaikea saada, pitää ottaa ne mitkä sille sopii ainakin nyt näin alkuun..

Lapsi on pph:lla joten tuskin sinne onnistuu nuo terapiakäynnit..

Ap

Vierailija
4/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä terapia on toteutettu ns. kotikäynteinä, eli terapeutti on mennyt päiväkotiin tai tullut kotiin. Kela tarvitsee tästä lääkärin suosituksen ja sinun vanhempana pitää osata hakea sitä oikealla termillä. KOuluikäisenä sitten terapia koululla.

Kysyn tästä sossussa jos onnistuisi että terapeutti tulee iltaisin kotiin.

Ap

Vierailija
5/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vee mikä vastaus, se että teillä on sujunut hienosti ei tarkoita että kaikilla muillakin sujuisi!!

Ap, meillä oli aluksi tosi haastavaa, otin kuukauden "omaa lomaa" töistä ja järjestelin asiat, tosin kaikki olis sujunut nopeemminkin mutta kun Kelasta piti hakea joka asiaan päätös, asia venähti mutta loppujen lopuksi saimme taksikyydit terapiaan ja takaisin mikä helpotti tosi paljon kun ei itse tarvinnut huolehtia kyydeistä mutta varaudu tosiaan siihen että kelassa päätökset kestää:(

Vierailija
6/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lapselle henkilökohtaista avustajaa terapiareissuille! Saat varmasti. T. Itse avustaja.

Vierailija
7/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lapselle henkilökohtaista avustajaa terapiareissuille! Saat varmasti. T. Itse avustaja.

Kiitos vinkistä, juttelen tästäkin sossussa! Ps. Mitä alapeukutettavaa munkin aloituksessa nyt taas oli?

Ap

Vierailija
8/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka luulee, että tosta noin vaan tai jollain ihmeen verukkeella voi jäädä pois työtä, ja ansiosidonnainen alkaa automaattisesti juosta. Sääliksi käy!

Vierailija
9/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat alapeukuttaa kun ne lukee sanan sossu! Kannattaisi Ap mennä johonkin fiksummalta palstalle kysymään apua, täällä on vain nerojen äitejä joilta ei vinkkejä heru, sen sijaan peukuttavat alaspäin kun järki ei riitä vastaamaan!

Vierailija
10/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat alapeukuttaa kun ne lukee sanan sossu! Kannattaisi Ap mennä johonkin fiksummalta palstalle kysymään apua, täällä on vain nerojen äitejä joilta ei vinkkejä heru, sen sijaan peukuttavat alaspäin kun järki ei riitä vastaamaan!

Näköjään näin:D kun mun kiitos viestiäkin oli peukutettu alaspäin:D taidan tosiaan vaihtaa toiselle palstalle, kiitos nyt kumminkin asiallisesti vastanneille:)

Ap

Vierailija
11/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vee mikä vastaus, se että teillä on sujunut hienosti ei tarkoita että kaikilla muillakin sujuisi!!

Ap, meillä oli aluksi tosi haastavaa, otin kuukauden "omaa lomaa" töistä ja järjestelin asiat, tosin kaikki olis sujunut nopeemminkin mutta kun Kelasta piti hakea joka asiaan päätös, asia venähti mutta loppujen lopuksi saimme taksikyydit terapiaan ja takaisin mikä helpotti tosi paljon kun ei itse tarvinnut huolehtia kyydeistä mutta varaudu tosiaan siihen että kelassa päätökset kestää:(

Yritin aidosti olla kannustava! 

Yleensä asiat järjestyvät, jos vain haluaa. Eikö sinullakin järjestynyt? Aikamoista, kun yhteiskunta tulee vastaan jopa taksikyydeillä? 

Jos vihanpidon sijasta olisimme kiitollisia tästä? Käykö sinulle?

Vierailija
12/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Oma poikani saa myös korotettua vammaistukea ja käy terapiassa tutun kelataksin kanssa. Lääkäri antaa suosituksen ja alle 16 vuotias voi mennä aina samalla taksilla. Kuski vie terapiaan ja hakee sieltä. Omavastuun jälkeen matkat ovat ilmaisia (n. 300e). Tuntuu isolta mutta sisältää koko vuoden kuljetukset.. Jaksamista ❤

Vierailija
13/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka luulee, että tosta noin vaan tai jollain ihmeen verukkeella voi jäädä pois työtä, ja ansiosidonnainen alkaa automaattisesti juosta. Sääliksi käy!

Minä vastaavantapaisessa tilanteessa ryhdyin yrittäjäksi. Mulla oli kyllä mies ja mies pystyi käyttämään, mutta kun tuli tilanne, että työt loppuivat, päädyin tähän ratkaisuun. Kaikki eivät vain voi sitä tehdä. Mutta huoh. sinun kanssasi. Kukaan ei tämän takia halua pois jäädä, kyllä puhutaan joutumisesta. 

Millaisessa työssä ap olit? Mulla valtion virastossa esimiehet olivat joustavia, työkavereita asia haittasi, vaikka en ollut edes asiakaspalvelussa enkä näiden asiasta eniten mutisevien kanssa tehnyt edes samoja hommia. Mutta jopa sellaisessa paikassa sain käytettyä, tein vain tunteja sisään. Miehen työ it-alalla jousti todella hyvin, mutta ongelma olivat hänen reissunsa.

Itse ei saatu taksia, koska matka oli vain 1 km, mutta jotkut tutut ovat taksin saaneet - hetkessä se ei onnistu. Moni on tosiaan vaihtanut työpaikkaa samoista syistä, mutta se ei ole kovin hyvä asia kertoa haastattelussa. Vuorotyöläisellä nämä onnistuvat paremmin, tiedän yhden äidin pyytäneen vaihtaa hoitajana päivätyön vuorotyöksi saman asian vuoksi, kun ennen lasten takia oli vaihtanut päivätyöksi. 

Vierailija
14/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on varmaan tehty sairaalassa? Tältä henkilöltä ( meillä foniatri) tulee suositus puheterapian tarpeesta ( määrä ja koti/pk käyntinä), täällä HUS alueella siis foniatri teki suosituksen, antoi listan puheterapeuteista joilla on HUS hyväksyntä että tekevät suoraveloituksena. Sen jälkeen meni vielä hyväksyntä kierrokselle saadaanko maksusitoomus, sillä aikaa soitin läpi hirveän määrän puheterapeutteja jotta löysin jonkun joka otti asiakkaakseen ja sillä välillä oli rahoitus HUSissa hyväksytty, maksusitoomus meni sitten suoraan puheterapautille. Ja hän kävi päiväkodissa. 

Ihmettelen miksi lapsi on pph:lla? Päiväkodeissa on resurssit tukea näitä lapsi ( erityisryhmät, eltot, avustajat jne. ) . Suosittelen hakemaan heti pk paikkaa myös, sen pitäisi suosituksella järjestyä heti. 

Julkisella pt:lla kun käytiin niin kyllä niitä aikoja voi pyytää päivän alkuun /loppuun. Ja itse voit jäädä vaikka osittaiselle hoitovapaalle . 

Tsemppiä

Vierailija
15/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin aidosti olla kannustava! 

Yleensä asiat järjestyvät, jos vain haluaa. Eikö sinullakin järjestynyt? Aikamoista, kun yhteiskunta tulee vastaan jopa taksikyydeillä? 

Jos vihanpidon sijasta olisimme kiitollisia tästä? Käykö sinulle?

Yritin vain valaista että kaikilla ei tosiaan ole isovanhempia/tukiverkkoja saati työpaikkaa mistä noin vaan ollaan 3 krt viikossa pois!

En tiedä mitä itse olisin tehnyt ekan kuukauden jos en olisi lomaa ottanut!

Toki olen kiitollinen taksikyyteistä, se kiitos ilmenee myös veroprosentissani palkkanauhassa!

Vierailija
16/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaavantapaisessa tilanteessa ryhdyin yrittäjäksi. Mulla oli kyllä mies ja mies pystyi käyttämään, mutta kun tuli tilanne, että työt loppuivat, päädyin tähän ratkaisuun. Kaikki eivät vain voi sitä tehdä. Mutta huoh. sinun kanssasi. Kukaan ei tämän takia halua pois jäädä, kyllä puhutaan joutumisesta. 

Millaisessa työssä ap olit? Mulla valtion virastossa esimiehet olivat joustavia, työkavereita asia haittasi, vaikka en ollut edes asiakaspalvelussa enkä näiden asiasta eniten mutisevien kanssa tehnyt edes samoja hommia. Mutta jopa sellaisessa paikassa sain käytettyä, tein vain tunteja sisään. Miehen työ it-alalla jousti todella hyvin, mutta ongelma olivat hänen reissunsa.

Itse ei saatu taksia, koska matka oli vain 1 km, mutta jotkut tutut ovat taksin saaneet - hetkessä se ei onnistu. Moni on tosiaan vaihtanut työpaikkaa samoista syistä, mutta se ei ole kovin hyvä asia kertoa haastattelussa. Vuorotyöläisellä nämä onnistuvat paremmin, tiedän yhden äidin pyytäneen vaihtaa hoitajana päivätyön vuorotyöksi saman asian vuoksi, kun ennen lasten takia oli vaihtanut päivätyöksi. 

Olen asiakaspalvelu työssä missä suurin osa ajasta ollaan yksin, ketään ei voi pariksi tunniksi palkata kesken vuoron ja sitten kun nämä terapiat ovat ainakin aluksi epäsäännöllisiä..

Otan tuon taksiasian myös puheeksi ensiviikolla, ja kysyn myös sieltä sossusta neuvoja. Kiitos

Ap

Vierailija
17/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Ap alapeukuista välitä, täällä nyt sattuu olemaan pari vajakkia joiden mielestä se on hauskaa, kertonee mammasta jotain..

Vierailija
18/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö terapeutti voi tulla pph:n luokse? Oman lapseni päiväkotiryhmässä on liikuntavammainen lapsi ja hänellä ainakin fysioterapeutti käy ihan päiväkodilla. Tai kannattaisiko siirtää lapsi päiväkotiin, jos sitä kautta pystyttäisiin jotenkin hoitamaan asiaa paremmin? Yksi vaihtoehto voisi myös olla MLL:n lastenhoito. Jos sieltä löytyisi joku hoitaja, joka voisi päiväsaikaan viedä lapsen terapiaan. Uskoisin, että sossu tulisi vastaan kuluissa.

Vierailija
19/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö terapeutti voi tulla pph:n luokse? Oman lapseni päiväkotiryhmässä on liikuntavammainen lapsi ja hänellä ainakin fysioterapeutti käy ihan päiväkodilla. Tai kannattaisiko siirtää lapsi päiväkotiin, jos sitä kautta pystyttäisiin jotenkin hoitamaan asiaa paremmin? Yksi vaihtoehto voisi myös olla MLL:n lastenhoito. Jos sieltä löytyisi joku hoitaja, joka voisi päiväsaikaan viedä lapsen terapiaan. Uskoisin, että sossu tulisi vastaan kuluissa.

Lapsi on pph:lla koska täällä oli päiväkotipaikat todella tiukalla ja tuossa lähellä oli ihana hoitaja jolta saimme paikan.

Tarvii tosiaan ottaa puheeksi tuo päiväkotipaikka jos sen nyt saisi, koska en usko että pph:lla olisi paikkaa missä harjoitella puhejuttuja.

Ap

Vierailija
20/43 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapioiden, kuntoutuspalavereiden, lääkärikäyntien, Kela-anomusten ja monen muun lausunnon ja kuntoutustoiminnan järjestely saattaa olla todella aikaa vievää ja uuvuttavaa, mutta uskon kyllä pelkkien puheterapioiden järjestyvän ilman työpaikan jättämistä.Taksikyydit ja mahdollinen avustaja näille matkoille ja todellakin mietinnän paikka päivähoitomuodosta.. Päiväkoti voisi olla parempi kuntouksellisesta näkökulmasta.

Voisit ottaa yhteyttä paikalliseen KELTO:on eri kiertävään erityislastentarhaopettajaan. Myös sen sairaalan kuntoutusohjaaja neuvoo, jossa lapsesi tutkimukset ja hoitovastuu ovat.

https://www.thl.fi/fi/web/vammaispalvelujen-kasikirja

Itse olen jäänyt työelämästä pois.

Kaksi erityislasta, joille olen nyt omaishoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä