Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön kokemuksia Windows 10:stä? Oletko päivittänyt?

Vierailija
08.01.2016 |

Koko ajan pomppaa ruudulle mainoksia, joissa kehotetaan päivittämään. Toisaalla varoitellaan Microsoftin harrastamasta tiedonkeruusta uudella ohjelmaversiolla, mutta samaan aikaan tämä Windows 8 ärsyttää niin paljon, että päivittäminen houkuttelisi. Ja kai se on pakko jossakin vaiheessa kuitenkin tehdä.

Onko täällä joku päivittänyt 7- tai 8-versioista kymppiin? Oliko helppoa, vai tuliko ongelmia? Millaista uutta versiota on käyttää?

Haluaisin kuulla ihan käytännön kokemuksia. IT-lehtien ja -artikkeleiden jutut menevät useimmiten yli hilseen tai keskittyvät vain teknisiin yksityiskohtiin. Myös vinkkejä päivityksen suhteen saa jakaa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmiakin oli, mutta on se päivitettävä. Kohta Bill vaihtaa houkuttelun ja painostuksen uhkailuun ;-)

Vierailija
22/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä on laajakaistanopeudet? Meillä 2mb tms taloyhtiö kustantaa ja huomasin että Windows 10 pitää kovempaa ääntä läppärissä kuin 8.1. Auttaisiko nopeuden nosto?

No jos nopeus on kaksi millibittiä sekunnissa, ei netti voi toimia ollenkaan. 2 MT nopeus riittää jo videoiden katseluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan pomppaa ruudulle mainoksia, joissa kehotetaan päivittämään. Toisaalla varoitellaan Microsoftin harrastamasta tiedonkeruusta uudella ohjelmaversiolla, mutta samaan aikaan tämä Windows 8 ärsyttää niin paljon, että päivittäminen houkuttelisi. Ja kai se on pakko jossakin vaiheessa kuitenkin tehdä.

Onko täällä joku päivittänyt 7- tai 8-versioista kymppiin? Oliko helppoa, vai tuliko ongelmia? Millaista uutta versiota on käyttää?

Haluaisin kuulla ihan käytännön kokemuksia. IT-lehtien ja -artikkeleiden jutut menevät useimmiten yli hilseen tai keskittyvät vain teknisiin yksityiskohtiin. Myös vinkkejä päivityksen suhteen saa jakaa!

muunmuassa window moviemaker katoaa ohjelmistosta, sen saa ladattua mutta joudut lataamaan myös sellasen tiedoston netistä jolla sen saat toimimaan :) tämä olikin ainut "pettymys " kympiin vaihtaessa. Olen Twitterissä ja naamakirjassa ja youtubessa ja käytän google cromea selaimena jne.. joten mulla mitään yksityisyyttä ole vuosiin ollutkaan että ihan samat sille.

Vierailija
24/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä on laajakaistanopeudet? Meillä 2mb tms taloyhtiö kustantaa ja huomasin että Windows 10 pitää kovempaa ääntä läppärissä kuin 8.1. Auttaisiko nopeuden nosto?

No jos nopeus on kaksi millibittiä sekunnissa, ei netti voi toimia ollenkaan. 2 MT nopeus riittää jo videoiden katseluun.

2MT juuri tuota tarkoitin. :)

Mutta kun tuuletin "huutaa" kovemmin ja ei ole pölystä kiinni se.

Vierailija
25/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti Päivittämään jäbä! kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti päivittää! Oma elämäni on ottanut oikein kunnolla tuulta purjeisiin Windows 10 päivityksen jälkeen. Löysin ihanan miehen ja sain uuden hyvinpalkatun työpaikan, olen myös onnistunut tiputtamaan painoani monta kiloa! Paras Windows ikinä!1111111

Onko kokemusta saako myös naisen jos mies päivittää windowsin kympiksi, ajattelin että jos ottaa kaikki päivitykset  saisko noin 30-40 vuotiaan hyvillä muodoilla varustetun vähän käytetetyn potenttiaalisen tyttöystävä ehdokkaan.

Työtä en tarvii, minulla on jo ihan hyvä palkkainen työ, toki ehkä sillä tyttöystäväehdokkaalla voisi olla myös rahaa ?

Kyselee epätietoinen Yh Isä

Vierailija
26/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2MT juuri tuota tarkoitin. :)

Mutta kun tuuletin "huutaa" kovemmin ja ei ole pölystä kiinni se.

Virranhallintatiloista ja niiden lisäasetuksista saattaa löytyä apua tuulettimen käyttötarpeeseen.

Vierailija
27/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parille kaverille tuli ongelmia Start-menun kanssa, kun päivittivät Win7->Win10. Toisella Start-menu ei aukea ollenkaan, toisella taas Start-menun hakutoiminto ei toimi.

Olen ymmärtänyt, että yleisempi käsitys IT-alalla olisi, että Win8:sta kannattaa päivittää, mutta Win7:sta taas ei (ainakaan ennen kuin on pakko, toistaiseksi). Onko paikalla IT-alan ihmisiä jotka tietäisivät paremmin?

t. TkK

Vierailija
28/28 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä uskaltanut. Mitä jos juuri mun kone onkin jotenkin epäsopiva ja menee jumiin, kuten joillekin on käynyt? Mistä edes tiedän, mikä näytönohjain mulla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi