Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Koko ajan pomppaa ruudulle mainoksia, joissa kehotetaan päivittämään. Toisaalla varoitellaan Microsoftin harrastamasta tiedonkeruusta uudella ohjelmaversiolla, mutta samaan aikaan tämä Windows 8 ärsyttää niin paljon, että päivittäminen houkuttelisi. Ja kai se on pakko jossakin vaiheessa kuitenkin tehdä.

Onko täällä joku päivittänyt 7- tai 8-versioista kymppiin? Oliko helppoa, vai tuliko ongelmia? Millaista uutta versiota on käyttää?

Haluaisin kuulla ihan käytännön kokemuksia. IT-lehtien ja -artikkeleiden jutut menevät useimmiten yli hilseen tai keskittyvät vain teknisiin yksityiskohtiin. Myös vinkkejä päivityksen suhteen saa jakaa!

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Itselläni on nyt viikon ollut kymppi (ostin uuden koneen ja tuli mukana). Ainakaan toistaiseksi ei ole mitään valittamista. On mukavampi käyttää kuin kasia, ainakin tämän lyhyen kokemuksen mukaan.

Vierailija

Helppoa oli. Päivitin yhden 7-koneen ja yhden 8.1:n. Uusi 10 on oikein miellyttävä käytössä. Olen ihan pelkkä amatööri, joten mitään suurta it-viisautta en osaa tähän kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Heti Päivittämään jäbä!

Kannattaa ehdottomasti päivittää! Oma elämäni on ottanut oikein kunnolla tuulta purjeisiin Windows 10 päivityksen jälkeen. Löysin ihanan miehen ja sain uuden hyvinpalkatun työpaikan, olen myös onnistunut tiputtamaan painoani monta kiloa! Paras Windows ikinä!1111111

Vierailija

Heti Päivittämään jäbä! kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti päivittää! Oma elämäni on ottanut oikein kunnolla tuulta purjeisiin Windows 10 päivityksen jälkeen. Löysin ihanan miehen ja sain uuden hyvinpalkatun työpaikan, olen myös onnistunut tiputtamaan painoani monta kiloa! Paras Windows ikinä!1111111

Jee! Tähtäätkö tasan 10 kilon pudotukseen?

Entä kauanko piti  odottaa miestä ja huippuduunia? Tipahtivatko syliin jo samana päivänä, kun päivitit? 

Nimim. Kärsimätön -87

Vierailija

En haluaisi päivittää seiskaa kympiksi (8 on typerä), mutta onko se niin että jossain vaiheessa on pakko? Onko tuo tarjottu päivitys täysin ilmainen, vai ilmestyykö siihen jotain maksuja jos haluaa kunnollisen päivityksen?

Vierailija

Päivitin pari sen kuukautta sitten win7->win10 ja on selkeästi parempi, nyt kännykkä ja tietokone toimii yksiin, ja nyt on mahdollosta ohjelmoida puhelinsovelluksia, seiskalla se ei ollut mahdollista.
4 vuotta vanha kone, ei valittamista

Vierailija

En ole päivittänyt seiskasta kymppiin enkä päivitä, ennen kuin on pakko tai koen asian tarpeelliseksi. Mitään mainoksia ei ole tullut sen jälkeen, kun poistin yhden Windows Updaten kautta tulleen tyrkytyspaketin ja piilotin, kun sitä tarjottiin uudelleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heti Päivittämään jäbä! kirjoitti:

Jee! Tähtäätkö tasan 10 kilon pudotukseen?

Entä kauanko piti  odottaa miestä ja huippuduunia? Tipahtivatko syliin jo samana päivänä, kun päivitit? 

Nimim. Kärsimätön -87

10 kiloo tippu välittömästi ja mies käveli sisään ovesta saman tien kun olin käynnistänyt koneen uudestaan asennuksen jälkeen. EHDOTTOMASTI SUOSITTELEN ASENTAMISTA!

Vierailija

Windows 10 on maksuton päivittää ja kyseessä on koko paketti eli saa sen käyttiksen kokoversion ilmaiseksi. Windows 10 asentaessa voi valita joko suositellut asetukset (olikohan terminä pika-asennus) tai mukautetut asetukset, jolloin voi vaikuttaa juuri niihin urkinta-asetuksiin.

Vierailija

Jos sulla on Nvidian näytönohjain niin Win10 ei toimi sen kanssa hyvin. Eli ei kannata päivittää, koska näyttö jähmettyy tosi usein eikä tietokoneella voi tehdä juuri mitään tuon ongelman takia. ATI näytönohjaimilla samaa vikaa ei ole. Ihme ettei Win10 ole korjannut tätä asiaa.

Myös äänet hävisi multa kerran, ja tuntu että koko käyttöjärjestelmä oli niin hätäisesti kyhätty kasaan (liikaa ongelmia) niin päätin että vaihdan takaisin edelliseen toimivaan käyttöjärjestelmään. Parempi mulle että konetta voi käyttää juuri niin kun se on tarkoitettukkin, eikä niin että jatkuvasti saa WIN10 kanssa ärsyyntyä.

Oma mielipide; Ei kannata päivittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Windows 10 on maksuton päivittää ja kyseessä on koko paketti eli saa sen käyttiksen kokoversion ilmaiseksi. Windows 10 asentaessa voi valita joko suositellut asetukset (olikohan terminä pika-asennus) tai mukautetut asetukset, jolloin voi vaikuttaa juuri niihin urkinta-asetuksiin.

Voiko niitä urkinta- tai siis yksityisasetuksia muokata jälkikäteen? Yleensä olen asentanut itse kaikki ohjelmat/päivitykset suositellulla tavalla, koska en halua vahingossa mokata tietämättömyyttäni. Mutta onko tuossa siis pakko valita "mukautetut asetukset", jotta pääsee estämään pahimmat urkintahommat?

Vierailija

Sinä joka valitit Win10+Nvidia ei toimi, lataa nvidian sivuilta näytönohjainpaketti, alkaa toimia, tosin itsellä ei ollut tätä ongelmaa koska latasin ajurit vielä kun oli windows 7.
Windowsin mukana ei tule aina parhaita mahdollisia ajureita, joten kannattaa hankkia ne valmistajan kotisivulta, nykyään valmistajan tarjoama ohjelma tunnistaa laitteesi ja asentaa oikean ajurin ja ohjelmistot

Vierailija

Mulla oli tosi pitkään Win10:n kanssa ongelmana "Kriittinen virhe", joka vaati uudelleenkäynnistämisen, jos halusi saada kaikki ominaisuudet käyttöön. Joskus käynnistyksiä tuli jopa 10 peräkkäin... Jotkut päivitykset sitten korjasivat lopulta tilanteen, mutta avut ongelmaan ovat huonot, se voi johtua niin monesta asiasta.

Tosin silloin kun toimii niin päihittää kyllä kasin selkeästi, seiskaa en päivittäisi kympiksi missään nimessä (ainakaan ennen kuin kaikki viat on varmasti korjattu).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voiko niitä urkinta- tai siis yksityisasetuksia muokata jälkikäteen? Yleensä olen asentanut itse kaikki ohjelmat/päivitykset suositellulla tavalla, koska en halua vahingossa mokata tietämättömyyttäni. Mutta onko tuossa siis pakko valita "mukautetut asetukset", jotta pääsee estämään pahimmat urkintahommat?

Suurinta osaa pystyy muokkaamaan myös jälkikäteen (esim mainontatunnusta ja joitain muita pystyy helposti muokkaamaan myös asentamisen jälkeen).

Vierailija

Windows kasissa pystyin laittamaan lapsille konekohtaiset käyttörajoitukset ja tarkistamaan missä kävivät ja mitä käyttivät. Windows kympissä sama vaatisi Microsoft-tilin perustamista, jolla tosin pystyisi sitten vahtimaan useampaa konetta. En vain halua valvontasysteemiä jonnekin bittiavaruuteen vaan nimenomaan juuri yksittäiselle koneelle. Ärsyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinä joka valitit Win10+Nvidia ei toimi, lataa nvidian sivuilta näytönohjainpaketti, alkaa toimia, tosin itsellä ei ollut tätä ongelmaa koska latasin ajurit vielä kun oli windows 7.
Windowsin mukana ei tule aina parhaita mahdollisia ajureita, joten kannattaa hankkia ne valmistajan kotisivulta, nykyään valmistajan tarjoama ohjelma tunnistaa laitteesi ja asentaa oikean ajurin ja ohjelmistot

Joo kyllä mä latasin ihan ne uusimmat ajurit, mutta kuten sanottua, se on yhteensopivuusvika eikä mitään tekemistä päivitettyjen ajureiden kanssa. Voit kyllä googlata aiheesta, tää on ihan aika yleinen...

Vierailija

Paljonko teillä on laajakaistanopeudet? Meillä 2mb tms taloyhtiö kustantaa ja huomasin että Windows 10 pitää kovempaa ääntä läppärissä kuin 8.1. Auttaisiko nopeuden nosto?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat