Haluaisin kirjottaa murhaajalle, uskaltaisitko sinä?
Turvallisesti on pitkään vielä elinkautisessa, ehkä jopa vankimielisairaalassa. En tiedä, täytyisi ottaa paremmin selvää.
Syy miksi haluan kirjoittaa murhaajalle/tappajalle on se, että haluan ymmärtää hänen ajatusmaailmaansa. Miksi murhaaja tai tappaja riistää toiselta ihmiseltä hengen? Onko se vaan ihan silkkaa hulluutta ja kylmäverisyyttä? Onko jotkut asiat voineet ajaa hänet tuohon pisteeseen? Vai johtuuko se henkirikos näistä kaikista asioista?
Pakko minunkin jollain tavalla on olla hullu. Kun lapsuudessa olin ensiksi ystävällinen, kiltti, en uskaltanut uimahallissa laskea edes yhdestä liukumäestä 11-vuotiaaks asti, iloinen lapsi! Sitten minua kiusattiin vuosia, pääni alkoi kehitellä kaikkia sairaita kuvitelmia miten tappaisin kiusaajani... Toisinaan miten tapan itseni, aukasen valtimot ja annan veren ruiskuta pitkin valkosia kylpyhuoneen seiniä! Eli siitä terveestä ja ilosesta tytöstä, oli yhtäkkiä tullu mielenterveysongelmainen. Niin mä mietin, missä menee loppujen lopuksi hulluuden ja terveyden raja?
Siinä et pukee ne ajatukset teoiksi vai..? Mut onhan sekin nyt jonkinlaista hulluutta että on pohtinut edes joskus jonkun tappamista tai itsensä tappamista. Ihmiset on hassuja kun ne tuomihtee niin helposti, ennen minäkin ajattelin tuosta noin vaan et murhaaja ja tappaja on paha ihminen, ajattelen edelleen, enkä hyväksy heidän tekojaan, mutta haluan nähdä asiat pintaa syvemmältä! Ja voisin ehkä joskus jopa rakastua johonkin murhaajaan tai tappajaan, riippuu mistä syystä on tehny henkirikoksen ja onko saanut esimerkiksi asianmukaista hoitoa.
Muakin jotkut ihmiset pitävät murhaajana, koska keskeytin raskauden.
Tuttu tappoi miehensä, mies oli vuosi tolkulla hakannut.
Eiköhän murhaaminen tavallaan kuulu jokaisen kykyvarastoon, siihen turvaudutaan siinä vaiheessa kun itseltä on lähdössä henki. Yhteiskunta kuitenkin katsoo murhaksi ja tuomitaan sitä kautta.
Toki onhan niitä sekopäitä, jotka on turtuneet väkivaltaan ja muuhun, ja kokevat ilmeisesti tappamisen ratkaisuna milloin mihinkin.