Vierailija

Lihoin reilussa vuodessa 11 kiloa (normaalipainosta lievään ylipainoon), jonka jälkeen noin puoli vuotta paino pysytteli samoissa lukemissa. Aloitin vuodenvaihteen aikoihin painonpudotuksen, ja ensimmäisen viikon jälkeen pudotusta tuli -3,7 kg. Turhia nestekertymiä luonnollisesti suurin osa. Tuon pudotuksen jälkeen alavatsaani ilmestyi yhtäkkiä räikeän punaisia raskausarpia peräti 11 kappaletta. Oloni on hämmentynyt - olisin odottanut noita ilmestyväksi painonnousun aikoihin, mutta vatsani on tähän asti ollut tasainen ja arveton. Liittyvätkö arvet painonlaskuun, vai voivatko ne tulla näkyviin viiveellä - olisivat ilmestyneet juuri nyt, vaikka painoni olisi pysynyt samana? Onkohan noita tiedossa paljonkin lisää, jos edistyn painonpudotuksessa? Olen synnyttämätön, alle 30-vuotias nainen, mikäli sillä on merkitystä. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija

No sinänsä eri tilanne, mutta mulla repes raskaana ollessa persus ja toinen reisi, vaikka niissä ei senttimäärä miksikään muuttunut. Että saattaa ilmestyä ihan ilman mitään järkevää syytä :"D
En varmaan lohuta, mutta laihuttamista kantti lopettaa niiden pelossa. Ukot sellasia huomaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No sinänsä eri tilanne, mutta mulla repes raskaana ollessa persus ja toinen reisi, vaikka niissä ei senttimäärä miksikään muuttunut. Että saattaa ilmestyä ihan ilman mitään järkevää syytä :"D
En varmaan lohuta, mutta laihuttamista kantti lopettaa niiden pelossa. Ukot sellasia huomaa :)

Kiitos vastauksesta! Jotain mystistä noiden syntyyn taitaa tosiaan liittyä. :D

Tarkoitus on koittaa silti normaalipainoon päästä, vaikka sitten uusien arpien uhalla, ja mielellän siinä sitten tasaisesti pysyä, jotta nahka välttyisi suuremmalta rasitukselta tulevaisuudessa. Olkoon tämä minulle vaikkapa sitten opetus jojoilun vaaroista.

Vierailija

Mä oon lihonut tässä parissa vuodessa 56 kilosta 85 kiloon ja on kyllä tissit, vatsa, reidet ja persemys niin täynnä kamalia sinipunaisia raskausarpia ettei mitään määrää...

Vierailija

Venymäarpia voi tulla kenelle tahansa, jopa alipainoiselle. Olen itse nähnyt venymäarpia alipainoisen nuoren miehen lantiolla ja normaalipainoisella nuorella miehellä hauislihasten kohdalla. Ilmeisesti kyseessä on ihon ominaisuus, mahdollisesti jonkin aineen (kollageenin?) puutos ihossa.

Vierailija

Mulla tuli noita teininä jo kasvamisen takia, vaikka olin ihan normaalipainossa. Rinnat oli ihan juomuiset jo rippikouluiässä ja lantiolla kans tuolla kankun ja vyötärön välimaastossa :( Eli hormonit taitaa myös vaikuttaa?

Vierailija

Olen laihduttanut kesästä 2014 tähän mennessä parikymmentä kiloa ja sinä aikana vatsaan on ilmestynyt alhaalta päin lähes rintojan alaosaan ulottuvat venymäarvet.
En käsitä, miten tuo on mahdollista kun laihdutustahtikin on ollut niin hidas, ettei nahka ole jäänyt roikkumaan.
Vituttaa aika rankasti, pullukkana en kehdannut näyttää kenellekään edes vilausta keskivartalosta mutta nyt en varsinkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat