Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut - taloudellinen tilanteeni paranee

Vierailija
08.01.2016 |

Koko yritys suljettiin, kaikki 20 työntekijää siis saivat potkut. Minä olin paikallinen esimies, sain yhden kk ylimääräisen palkan kun mun tehtäviin kuului jäädä sulkemaan yritys ja muut saivat vapautuksen töistään per heti.
Olen hyvin verkostoitunut, ja aloin heti kyselemään töitä kun sain tietää potkuista. Pitkähkö ura takana, ja paljon tyytyväisiä ex-kollegoja takasi sen, että sainkin heti uuden paikan ja sieltä jopa paljon korkeamman palkan kuin tässä mistä sain kenkää.
Sain valita aloituspäiväni; otin kuukauden vapaata yhteensä, ja sen ajan saan liiton ansiosidonnaista.

Loppujen lopuksi potkut siis tekivät hyvää taloudelliselle tilanteelleni, eli ei se aina maailmaa kaada että yritys kaatuu! Kaikille kollegoilleni on myös käynyt hyvin, useimmat saivat uuden paikan ennen kuin irtisanomisaika edes loppui.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok mutta et saa täyttä kuukautta ansiosidonnaista.

Vierailija
2/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuon takia olen itse vaihtanut työpaikkaa; lopputili ja seuraavaan duuniin saman tien.

Eikä se fiksaa taloudellista tilannetta kovinkaan pitkällä aikavälillä. Kerran sain 3kk palkan, mutta ei sekään hirveästi lämmittänyt. Ja lomat piti pitää sitten ihan omalla ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ok mutta et saa täyttä kuukautta ansiosidonnaista.

En niin koska ekaa 5 päivää ei makseta, mutta ei se mitään, koska sain sen ylim.kk palkan. Olen plussalla kuitenkin.

ap

Vierailija
4/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just tuon takia olen itse vaihtanut työpaikkaa; lopputili ja seuraavaan duuniin saman tien.

Eikä se fiksaa taloudellista tilannetta kovinkaan pitkällä aikavälillä. Kerran sain 3kk palkan, mutta ei sekään hirveästi lämmittänyt. Ja lomat piti pitää sitten ihan omalla ajalla.

Uudessa paikassa (jota en olisi hakenut ilman potkuja) palkka on yli tonnin enemmän. Uskon että se kuitenkin vaikuttaa, kun olen nytkin saanut ihan hyvin säästettyä. ap

Vierailija
5/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun ylimääräinen palkka muuten jaksotetaan kassassa kuin olisit ollut ylimääräisen kuukauden töissä. Eli et saa ansiosidonnaista edes vajaata kuukautta!

Vierailija
6/6 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa paikassa (jota en olisi hakenut ilman potkuja) palkka on yli tonnin enemmän. Uskon että se kuitenkin vaikuttaa, kun olen nytkin saanut ihan hyvin säästettyä. ap

Halusit siis tulla kertomaan, että olet tehnyt ties kuinka kauan työtä, joka on ollut aivan liian yksinkertaista ja rutiininomaista taidoillesi ja pätevyydellesi, ja siksi olet menettänyt palkkana useita tuhansia euroja vain, koska et ole uskaltanut tai viitsinyt hakea paremmin osaamistasi vastaavaa paikkaa?