Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ajattelin että lähden kohta kauppaan ja jätän 60min parvekkeen oven auki- ja raikastan asunnon, tuon ostokset jääkaappiin , lähden töihin ja laitan parvekkeen oven silloin kiinni. Mulla vuokraan kuuluu sähkö.Haluaisin kunnon tuuletuksen ja raikastuksen pakkasen avulla. Mittari näyttää - 25.

• ylös 1
  • alas 12

Kommentit (14)

Vierailija

Mulle on joku joskus sanonut että kerrostalossa (ainakin omassani) lämmityskustannukset on yhtiövastikkeessa, eli vaikka säätäisin patterit täysille, se ei nosta sähkölaskua.

• ylös 1
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suositeltavaa olisi pitää ikkunaa auki vaan max. 10 minuuttia näillä keleillä, mutta tuskinpa kukaan saa tietää tuuletuksistasi. Onko asunnossasi siis sähkölämmitys?

Vierailija

Et voi. Jos kerran joku muu maksaa sähkölaskusi, et voi tehdä tuollaisia mielettömiä källejä.

Eri asia jos maksat itse ja omistat itse kaikki rakenteet, joihin kiinteistöösi kuuluu. Silloin voit avata kaikki luukut vaikka kadulle asti, jäädyttää vesiputket ja tuulettaa äärimmilleen kuormitetun sähköverkon varassa tuotetun lämmön pihalle. Ja itse maksaa viulut, kun haluat kuitenkin kohta taas 25 astetta siihen huoneistoon.

Voi juma, kaikkien pitäisi joskus asia hetki niin että jokainen kuutio lämmintä ilmaa on saatu aikaan omalla työllä klapeja pilkkomalla ja sisään kantamalla. Eipä tee enää mieli jättää ulko-ovea 10 minuutiksi ammolleen paukkupakkasilla kun menee käymään postilaatikolla (näin teki kerrostaloasukas joka kävi meillä hiihtolomailemassa).

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle on joku joskus sanonut että kerrostalossa (ainakin omassani) lämmityskustannukset on yhtiövastikkeessa, eli vaikka säätäisin patterit täysille, se ei nosta sähkölaskua.

No kerrostaloissa ei yleensäkään ole sähköpattereita, joten eihän vesikiertoisten patterien säädöillä tietenkään sähkölaskun suuruuteen tietenkään ole vaikutusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että lähden kohta kauppaan ja jätän 60min parvekkeen oven auki- ja raikastan asunnon, tuon ostokset jääkaappiin , lähden töihin ja laitan parvekkeen oven silloin kiinni. Mulla vuokraan kuuluu sähkö.Haluaisin kunnon tuuletuksen ja raikastuksen pakkasen avulla. Mittari näyttää - 25.

Onko asunossasi sähkölämmitys, vai miksi mainitsit vuokraan kuuluvasta sähköstä?

Vierailija

Tuon raikastuksen jälkeen ostoksia ei tarvitse laittaa jääkaappiin, voit jättää ne pöydälle työpaivän ajaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kerrostaloissa ei yleensäkään ole sähköpattereita, joten eihän vesikiertoisten patterien säädöillä tietenkään sähkölaskun suuruuteen tietenkään ole vaikutusta.

No ei se kaukolämpökään ilmaista ole. Turha ihmetellä kun vastikkeet nousee. Ja naapurit maksaa osansa ap:n  perseilystä.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Saattaa "raikastaminen" jatkua vielä pikkutunneille, jopa viikonlopun yli, kun patterit paahtavat ylikierroksilla ja pakkanen paukkuu ja termostaatin rikkoutuminen on todennäköistä, eikä tulipalon mahdollisuus ole pois suljettu.

Voiko tosiaan olla noin uusavuttomia ja järjettömiä ihmisiä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei se kaukolämpökään ilmaista ole. Turha ihmetellä kun vastikkeet nousee. Ja naapurit maksaa osansa ap:n  perseilystä.

Juuri näin. Ap on näitä samoja idiootteja, jotka käyttävät älyttömästi vettä, kun on kiinteä vesimaksu. Sitten ihmetellään, kun vesimaksua nostetaan. Miksiköhän...

Vierailija

Mun naapuri tuulettaa 24/7 myös näillä pakkasilla (nyt vain yhdellä ikkunalla, muuten kahdella). Onneksi on vastapäisen talon naapuri, muuten voisi olla meillä taloyhtiössä ihan tiukka lasku.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole ilmaista, mutta ei se kaukolämmön kulutus sähkölaskussa näy. Tässä puhuttiin sähkölaskusta.

Vierailija

Jos oven luona on patteri, niin siivoa se pölystä ja liasta ja varmista, onko se kiinnitetty palamattomaan seinään, muuten tulipalon vaara on mahdollinen, jos termostaatti menee rikki, koska lämpötilan vaihtelut on suuret.

Mutta älä valita muutamaan viikkoon kylmyydestä, kun seinät ja lattia imee kaiken kylmyyden ja kostean.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kerrostalot ole kaukolämmössä. Olen asunut sähkölämmitteisessä kerrostalossa, jossa oli kiinteä kuukausimaksu ja lisäksi tasausmaksut käytön mukaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat