Kasvissyöjänä kylässä
Täällä on paljon puhuttu kasvissyöjistä vieraina,mutta ei toisinpäin.Eli kasvissyöjät,jos ette ole syöttekö mitä tarjotaan kylässä jos ruokavalionne ei ole tiedossa.Eli mitä seuraa jos joskus syö kohteliaisuudesta lihaa....ja teettekö niin jos ette halua nostaa esille ruokavaliotanne?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä voi työntää lenkkimakkaran perseeseen ja saada sitä sitä kautta tärkeät ravintoianeet joita kasveissa ei ole
Aivan näin. Koska lenkkimakkara se vasta onkin erittäin ravinteikasta ja vitamiinipitoista ravintoa, eikös juu? ;)
Ei ihminen vitamiineilla elä, tarvitaan proteiinia rasvaa ja hiilareita, kasveissa näitä ei ole
Mitä kasveissa sitten on? :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä voi työntää lenkkimakkaran perseeseen ja saada sitä sitä kautta tärkeät ravintoianeet joita kasveissa ei ole
Aivan näin. Koska lenkkimakkara se vasta onkin erittäin ravinteikasta ja vitamiinipitoista ravintoa, eikös juu? ;)
Ei ihminen vitamiineilla elä, tarvitaan proteiinia rasvaa ja hiilareita, kasveissa näitä ei ole
Kasviksissa ei ole proteiinia eikä hiilareita? Ilmeisesti sitten pähkinätkin ovat lihatuote, kun niissä on kaikkia kolmea mainitsemaasi.
Takasin kouluun, tai opettele käyttämään googlea :)
Ihmisten tiedon puute jaksaa aina hämmästyttää, eikö vain? :-D Itsekin olen tässä elänyt ilman lihaa tai mitään muutakaan eläinperäistä jo yli vuoden päivät, hengissä edelleen ja oikein hyvävointisena!
En syö sitä lihaa, koska se ei tunnu sulavan vatsassani. Ilmoitan olevani kasvissyöjä ja syön sitä mitä on tarjolla. Usein monet yrittävät tarjota jotain. Kehun jos vähänkin pystyn ja seuraavalla kerralla he ovat yrittäneet entistä enemmän. Monet kiinnostuvat kasvisruuista, kun joutuvat niihin vähän perehtymään.
On se vastenmielistä.Ei sukua nyt voi deletoida.Te tiedätte joilla ei ole helppoja tapauksia sellaisina,että mitä se (alistaminen) voi olla.Silloin sitä saattaa syödä mieluummin jopa lihaa,kun paljastaa itsestään mitään ylimääräistä...ap 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt lihaa 16 vuoteen. JOs ei ole mitään lihatonta syötävää, en syö. Yleensä mulla on aina mukana jotain pähkinä/kuivahedelmäpatukkaa tms käsilaukussa, joten sitä voin syödä jos ei mitään mulle sopivaa ole. Ei minulle ole myös mikään ongelma sanoa että olen kasvissyöjä, ei se minusta mitään itsestään ja ruokavaliostaan numeron tekemistä ole.
Ei se minustakaan ole numeron tekemistä asiasta,mutta en ole varma toisesta osapuolesta...Ap.
No, se on niiden ongelma sitten. Siinäpä keuhkoavat jos haluavat, itse en ota huomatakseni. Esim. mulla on sukulaistäti, joka joka kerta oikein piruuttaan laittaa mun eteen lihapiirakoita tms ja kun en syö, nostaa teatraalisen metelin nirsoilusta ja siitä miten on kermaperseistä kun on ruokaa varaa hukkaan heittää, ja epäkohteliastakin. MInä vaan nyökkäilen että ahaa, mm, ja kyllä se kitinä ajallaan loppuu. Ongelma on täysin hänen, ei minun, ja hän voisi koska tahansa lopettaa touhunsa. MInua ja kasvissyöntiäni on turha siitä syyttää jos itse tekee asiasta valtavan ongelman omassa päässään.
Vierailija kirjoitti:
On se vastenmielistä.Ei sukua nyt voi deletoida.Te tiedätte joilla ei ole helppoja tapauksia sellaisina,että mitä se (alistaminen) voi olla.Silloin sitä saattaa syödä mieluummin jopa lihaa,kun paljastaa itsestään mitään ylimääräistä...ap 😞
Miksi edes menet kylään tuollaisten ihmisten luo, jos on noin vaikeaa? Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
.Ei sukua nyt voi deletoida.
Kyllä voi.
Meillä oli eilen vieraana vegaani. Tein ihanan uuniruuan. Valmistin pottumuussin ilman maitoa, keitin rasiallisen hapankaalia vedessä noin 10 min, valutin sen. Ruskistin öljyssä kaksi sipulia murskattuna ja purkillisen ruskeita papuja, lisäsin siihen mustapippuria, suolaa ja kookoskermaa.
Sitten vain laitoin pohjalle muussia, päälle ensin hapankaalin, sitten papumössön ja päälle taas muussia. Lopuksi vähän öljyä päälle ja 175 asteiseen uuniin reiluksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikeastaan hait kysymykselläsi tältä palstalta?
En syö lihaa koskaa, enkä missään tilanteessa. Työni puolesta joudun välillä syömään lounasta erilaisissa paikoissa (pienet lounasravintolat, työpaikkaruokalat ym.), eikä näissä aina ole kasvisruokaa tarjolla. Aina on kuitenkin ollut lisäkesalaattia ja perunaa/ muusia/ riisiä ym. sekä leipää. Kokoan näistä sitten itselleni kunnon annoksen. Eihän ateria tällöin ole monipuolinen, mutta kyllä sillä pärjää.
Koskaan ei syömisistäni ole tullut ongelmaa. Jos joku kysyy totean vain, etten syö lihaa. Monesti tähän sitten joko kovasti pahoitellaan, ettei ole muuta tarjolla tai selvitellään josko löytyisi esim. kasvispihvejä pakkasesta. Yleensä totean vain, ettei haittaa mitään. Olen ihan tyytyväinen näinkin.
Lounaat asiakkaiden ja yhteistyötahojen kanssa kuuluvat työhöni, eikä mielestäni ole sopivaa tai edes järkevää tehdä numeroa omasta ruokavaliostaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ruokavaliostaan tulisi joustaa. Ottaa sitä mitä pystyy syömään sen verran reilummin, että nälkä lähtee ja syö sitten paremmin vaikka kotimatkalla.
Hain sitä,että syöttekö koskaan lihaa tai oletteko syöneet ja mitä seuraa.Se on mun aloituksessa,mutta kaipasitte perusteluja tuolle.Siksi juttu laajeni.Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä viitsisi olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ollenkaan. Ei vaikka olisi sukua.
Toisaalta se on ihan tietysti sun asia jos välillä syöt lihaakin. Silloin et ole kasvissyöjä vaan esim. fleksitaristi, kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä. Jokainen saa syödä mitä haluaa, mutta toivottavaa olisi ettei oikeasti sekasyöjät kutsuisi itseään vegetaristeiksi, koska siitä seuraa meille oikeasti eläinten lihaa syömättömille harmia, koska sitten joku taas muistaa että "se ja sekin on kasvissyöjä ja kyllä se vaan välillä syö lihaakin"...
Hoh hoijaa...kyllä mä olen kasvissyöjä,vaikka nyt todella harkitsen,että en anna asian tulla ilmi.Sukua on joskus nähtävä.Sieltä löytyy narsisti.Kaikki jotka on olleet sellaisen kanssa tekemisissä,tietää että sille ei voi antaa mitään itsestään tavallaan työkaluksi.Silloin voi itse tehdä mitä vaan sen eteen,että näin ei käy.Tää ei oo nyt mun vika.Kiinnostaa vaan mitä seuraa kun syön lihaa jos on ns.pakko.Ap.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa...kyllä mä olen kasvissyöjä,vaikka nyt todella harkitsen,että en anna asian tulla ilmi.Sukua on joskus nähtävä.Sieltä löytyy narsisti.Kaikki jotka on olleet sellaisen kanssa tekemisissä,tietää että sille ei voi antaa mitään itsestään tavallaan työkaluksi.Silloin voi itse tehdä mitä vaan sen eteen,että näin ei käy.Tää ei oo nyt mun vika.Kiinnostaa vaan mitä seuraa kun syön lihaa jos on ns.pakko.Ap.
Mitä seuraa? Osa saa siitä vatsavaivoja, suurin osa ei mitään. Itse vedin joskus opiskelijana juovuspäissäni lihakebabin tai tuplahampurilaisen vuosien kasvissyönnin jälkeen, eikä mulle tullut siitä ainakaan yhtään mitään, muuta kuin morkkis eläinten syömisestä.
Vierailija kirjoitti:
Hain sitä,että syöttekö koskaan lihaa tai oletteko syöneet ja mitä seuraa.Se on mun aloituksessa,mutta kaipasitte perusteluja tuolle.Siksi juttu laajeni.Ap.
Lyhennetty vastaus: Kavissyöjä ei syö lihaa. Ikinä. Missään.
Piste.
Vierailija kirjoitti:
En syö. Koskaan. Jätin ensin prosessoidut lihatuotteet kuten makkarat pois ruokavaliosta vajaat 20 vuotta sitten, kun alkoi ällöttää ajatus siitä, mitä kaikkea p*skaa ne sisältävät. Sitten alkoi ällöttää ajatus siitä, että ylipäänsä syön eläimiä, joten päätin että se loppuu. Sen jälkeen en ole tietoisesti missään tilanteessa pannut muruakaan lihaa suuhun. (Lisäsin sanan 'tietoisesti' siksi, että kun kuitenkin syön ravintoloissa ja pizzerioissa niin en voi olla täysin varma etteikö ruokani sekaan olisi joku "lihaproteiini" eksynyt.) Jos voisin syödä lihaa niin olisin sekasyöjä. En voi, joten olen kasvissyöjä ja enenevässä määrin täysin vegaani.
Kuulkaas nyt.Tätä on ihan tutkittukin Englannissa.Kasvissyöjät saattaa yllättävän usein syödä kännissä lihaa.Että turha väittää,että joku yksittäinen kerta tekisi musta sekasyöjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä viitsisi olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ollenkaan. Ei vaikka olisi sukua.
Toisaalta se on ihan tietysti sun asia jos välillä syöt lihaakin. Silloin et ole kasvissyöjä vaan esim. fleksitaristi, kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä. Jokainen saa syödä mitä haluaa, mutta toivottavaa olisi ettei oikeasti sekasyöjät kutsuisi itseään vegetaristeiksi, koska siitä seuraa meille oikeasti eläinten lihaa syömättömille harmia, koska sitten joku taas muistaa että "se ja sekin on kasvissyöjä ja kyllä se vaan välillä syö lihaakin"...
Kiitos, tuo on tärkeä muistutus kaikkien meidän kasvissyöjien puolesta.
Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole: syöt lihaa, kun se kerran ei itsellesi ole vastenmielistä. Olet sekasyöjä, joka pyrkii syömään kasvispainotteisesti tms. Oikeasti: kasvissyöjä ei voisi syödä lihaa. Ajatus eläimen syömisestä olisi niin vastenmielinen, että ei vain yksinkertaisesti voisi kuvitella tekevänsä (joo joo, jos tulisi nälänhätä niin eri asia, mutta se on oma keskustelunaiheensa se). Mutta sinulle se selvästi ei ole vastenmielistä, joten toimi sen mukaan.