Miksi en laihdu?! Neuvoja kaipailen!
Pituus: 168cm
Paino: tällä hetkellä 75kg (viimeseen kahteen viikkoon ei ole tippunut yhtään)
Liikunta: kuntosali 3-4 kertaa viikossa, kävelylenkit, ratsastus
Syömiset:
- aamupala - 2 siivua ruisleipää tai lautasellinen puuroa + sokeroimatonta mehukeittoa
- lounas - kevyttä kotiruokaa (annoskoko n.2dl)
- välipala - 2 siivua leipää (näkkäriä/ruisleipää) + sokeroimatonta mehukeittoa tai hedelmiä
- iltapala - sama kuin aamiainen
Tiedän että salitreeni voi vaikuttaa, koska lihas painaa enemmän kuin läski. Mutta vaikka lihakset kasvaisivat, niin kai sitä samalla läskinkin pitäisi palaa?? Varsinkin kun on mistä ottaa.
Kommentit (20)
Oletko mitannut vyötärön ympärystä yms. senttejä kyllä pitäisi hävitä...
Itse olen juuri saman pituinen ja painoinen kuin sinä ja neljäs viikko vähän hiilihydraattisella ruokavaliolla alkoi. Vielä en ole huomannut mitään... hitaasti hyvä tulee.
- otatko varmasti huomioon kaikki mitä syöt ettet napsi jotain ' pientä' josta päivän aikana kertyy iso määrä?
- jos tuossa on kaikki mitä syöt niin tekee ehkä n. 1000 kcal/pvä jolloin taitaa olla jo liian vähän ja kroppa siirtyy säästöliekille, kannattaa varmaan syödä vähän enemmän (itse olen huomannut, että yksi hieman korkeamman kalorimäärän päivä viikossa auttaa painon pudotuksessa)
- välillä painon putoaminen tosiaan saattaa pysähtyä pariksi viikoksi, jatka sitkeästi niin kyllä se siitä taas lähtee tippumaan
Itse liikun paljon ja pudotan samalla painoa puolen kilon viikkovajeella eli pyrin saamaan päivässä -500kcal. Tämä tarkoittaa kohdallani sitä, että syön päivittäin 1500-1900kcal. Painoni on pudonnut -500kcal päivittäisestä kalorivaajesta huolimatta kilon viikossa (vaikka kalorivajeeni onkin vain puolen kilon vauhtia).
ja hedelmiä!!!!!!!Vierailija:
Sullahan ei ollut tossa paljoo vihanneksia eikä hedelmiä!!!!!!
kertomasi perusteella saat ihan liian vähän proteiinia. Ja missä on rasva?
Ainakin 1500kcal pitäisi päivässä syödä. Todellakin tarvitset proteeinia lihasten kasvuun. Ei se hoikistuminen vältttämättä näy jenkkakahvojen häviämisenä, rasvaa on muuallakin kuin nahan alla.
JA siitä rasvasta, jos sä et syö kunnolla myös rasvaa, niin sun tissit katoaa ja alkaa lerpattaa, samoin muualtakin katoaa kurvit. NAisella on kuitenkin kauniin näköistä, että on peppua ja rinnat, vaikkei ylipainoa olisikaan.
Tollasella ruokavaliolla susta tulee miehen näköinen : )
Ja lisää saa laittaa.
Rasvatonta jugurttia täytyy varmaan kokeilla. Maitorahkaa olen jonkun verran syönyt, ja raejuustoa. En tiedä pitäisikö unohtaa kokonaan tuo painonvartijoiden pisteiden laskeminen?
ap
Öljyä aamupuuroon, vähäärasvaista lihaa enemmän, leivän päälle ja ruokaan, pieni annos pähkinöitä välipalaksi. Rasvaista kalaa sillointällöin. Rahkaa, jugurttia ja paljon vihanneksia.
Mä nimittäin laihdutin syömällä 1000kcal päivässä, ja laihduin 36kg vajaan vuoden aikana. Liikuin paljon, kävelin joka päivä 6km ja siihen päälle vielä muuta liikuntaa. Paino tippui erinomaisen hyvin noin kilon viikossa! ja takaisin en ole lihonut, laihduttamisesta on jo kuusi vuotta.
Hyvä esim. on spinning,siinä kalorit palaa ja sentit lähtee kilpaa kilojen kanssa.
Muutoin olen samaa mieltä 16 kanssa. Olen itsekin laihduttanut ja laihdutan 800-1000 kalorin päivä vauhdilla enkä ole huomannut etteikö paino tippuisi!
Normaalipainorajat kun on sen verran laajat että mäkin olisin edelleen normaalipainoinen vaikka painaisin kymmenen kiloa enemmän kuin nyt painan.
näyttää olevan asiasta tietäviä paikalla, joten kysäisen;
mikä niistä pähkinöistä tekee hyvän välipalan? Itse tykkäisin niitä syödä, mutta haluaisin tietää " mitä syön" ..hyviä rasvoja?Entäpä muuta?
Ja mitkä pähkinät on " hyviä" ?
Ja kyllähän säästöliekilläkin laihtuu, mutta hitaaaaaasti.
osa vastauksista taas on erittäin oikeita.
jos liikut noin paljon ja salitereenisi on kunnollista sinun pitäisi syödä huomattavasti enemmän. huomattavasti lisää proteiineja: kanaa, kalaa, maitorahkaa tai raejuustoa.( näitä voit käytännössä syödä niin paljon kuin haluat.) kuituja: vihannekset, tumma leipä, kaurapuuro, leseet. hyvää rasvaa eli esim oliivi tai rypsiöljyä. vältä: kovia rasvoja eläinrasvaa ja kovetettuja kasvisrasvoja(voileipämargariinit) ja valkoisia jauhoja, valkoista riisiä ja perunaa. jatka vaan salilla kovaa ja tee riittävän pitkiä(n. 1,5h.) kävelylenkkejä. varmasti tulos on loistava. t: nainen joka sai kropan josta ei ollut voinut unelmoidakaan.
ainiin vielä lisäys. unohda vaaka ja käytä mittanauhaa.
palelin koko ajan. Lisäksi sain rytmihäiriöitä ja pyörtyilin. Eli kaikki anoreksian fyysiset oireet tuli, vaikka paino oli normaalipainolukemissa, alimmillaan mun bmi oli tasan 20.
Mutta laihduin kyllä sitä kilon viikkovauhtia kokoajan. lääkäri onneksi sai mut lopettamaan laihdutuksen, olis voinut käydä huonosti muuten :/
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/energyintake.pl
Mene virtuaaliravintolaan ja katso, mitä siellä suositellaan. Minunkin mielestäni syöt lian vähän proteiineja ja rasvaa. Parhaiten olen itse huomannut painon putoavan kun liikun säännöllisesti 3-5krt/vko ja syön 5 ateriaa päivässä. Ja kaksi lämmintä ruokaa ovat ihan kunnon annoksia, lihaa, kanaa/kalaa ja kasviksia.
t.Laihduttaja
Turvallisesti syömällä (vaikka vähemmänkin) ei kuukautisia saa loppumaan. Jos kuukautiset loppu laihdutuksen seurauksena on kyseessä erittäin epäterveellinen laihdutustapa. Vaikka olit Bmiltä normaali olet todennäköisesti laihduttanut liian nopeasti ja epäterveellisesti,muutoin ei verenpaine ym laske.
niin,työskentelen syömishäiriöisten parissa :(
Sun läskit muuttuu lihakseksi,siksi " et laihdu" ,vaikka rasva palaa koko ajan.Neuvonani on,että ole kärsivällinen,kerran harrastat noin paljon ja muista HILJAA HYVÄ TULEE!Tsemppiä!