Onko hieman lihava PT uskottava?
Palkkaisitko sellaisen? Todella energinen ja vetää pt:n ohella rankkoja jumppia yms. Mut lihava, ei sairaalloisen mutta n. 30 painoindeksi.
Kommentit (45)
Mikä on PT?
Jokin liikuntaan liittyvä toiminimike?
Tuli mieleen koulussa käynti joskus muinoin jossa kaikista tiukin, tuloshakuisin ja liikuntaan painostavin opettaja oli entinen armeijan upseeri.
Ja aivan törkeän lihava.
PersonalTrainer. Nää on näitä trikoo typyjä jotka on niin fitnes
Kun rupesin miettimään tätä, tajusin eron pt:n ja lajivalmentajan välillä. Pt myy mediaseksikästä ulkonäköä asiakkaalle omalla olemuksellaan usein jossain elixian/satsin/jne paskojen ketjusalien listoilla.
Lajivalmentajat esim. Paino- voimanosto ymmärtävät että kehittyäkseen ihminen tarvii maltillisesti +kaloreita. Hän ymmärtää tämän, koska luultavasti itse kilpailee, ja pitää huolen että asiakas pysyy hyvässä kunnossa a)teknisesti b)fyysisesti.
Eli periaatteesa vastaus tulee olemaan tämä: jos haluat näyttää fitnesstsirbulta, kantsii palkata sen näköinen pt. Jos taas haluat oikeesti kehittyä teknisesti taitavaksi nostajaksi, palkkaat lajivalmentajan meriittien perusteella, et sen perusteella, miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
No en naureskele. Mut ajattele nyt itse, pullukka antaa laihdutus neuvoja.. On tilanne kovin huvittava:D
Antaahan Antti Heikkiläkin laihdutus- ja hiilihydraatiton dieettivinkkejä vaikka näyttää elähätäneeltä läskiltä vanhalta äijältä. Ja jengi ihkuttaa eikä ihmettele yhtään, miksi juuri tuon näköinen tyyppi puhuu dieettinsä autuudesta. Ei tosiaankaan paras mannekiini puheilleen. :/
Ennen kuin asiasta voi keskustella, pitäisi tietää, mitä ap tarkoittaa lihavalla. Oletettavasti av-mammojen käsitys lihavasta on pohjalla. AV-mammathan julistavat, että kaikkien taulukoiden ym. mukaan normaalipainoinen on läski. AV-mamman normaali on lähes anorektinen luukasa, kuivan kesän tuppeen nyljetty orava. Minä en palkkaisi sen näköistä omaksi treenarikseni, vaan valitsisin normaalipainoisen terveen näköisen treenarin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännä. Eli laiha = hyväkuntoinen, pyöreä = idiootti? Mites lääkärit? Tiettekö kuinka moni niistä dokaa ja polttaa:D ja elää muuten vain epäterveellisesti. Ja huippuvalmentajat, katsokaas niitä. Meillä oli liikunnalla useita, joiden painoindeksi oli vaikka se 30. Treenasivat ihan törkeesti ja kovaa. Ruokaa vaati myös, muuten olis ollut turha treenata. Mä en tiedä, kannattaako palkata pt:a jos haluaa olla laiha. Tai ehkä joku kuntosaliketjun oranssi pt voi sopia teille:D
Vasta ollu just tutkimuksia siitä kuinka paljon vaarallisempaa huono kunto on verrattuna joihinkin ylikiloihin. MItä vanhemmaksi tulee sitä enemmän arvostaa terveyttä. Ja kyllä, palkkaisin tuhat kertaa mieluummin tuhtimman PT:n kuin fitness-kisoihin laihduttavan. Itse olen ajatellut teettää kuntosaliohjelman, mutta tuohon tarvitaan fyssarin taidot kun tavotteena ei ole ultimaatti vartalo vaan terve olo ja niska-hartiaongelmien ratkaisu...
Riippuu kui kiree pillu sillä olis?
En mä tajua, jos sillä on hyvä kunto ja se treenaa paljon, niin miksei?
Meillä suvussa käy kuntosalilla lapset (17-19), vanhemmat (50) ja isovanhemmat (lähes 80), kaikki omilla saleilla ja vuoroilla. Ehkä nuoriso katsoisi pitkään pulskempaa PTtä mutta muita ei haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis PT joka ei osaa syödä oikein. No en palkkaisi!
Just näin. Jos menisin parisuhdeneuvojalle, en uskoisi valitsevani neljää avioeroa läpikäynyttä ammattilaista.
Kokemuksen kautta kehittyy paras asiantuntemus.
No tää on taas kun pitäs tietää mikä on taas tällä palstalla lihava... Kaikki paitsi todella laihat? Mun PT oli hyväkuntoinen lihaksikas ja sanoi itse että BMI:n puolesta aina normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla. Että pelkästään painolla ja pituudella av-mammat kiljuis että läski! Että varmaan mulla oli sit lihava PT... Mutta jos puhutaan ihan oikeasta läskistä niin kyllä musta lihavalla PT:llä olis uskottavuusongelma. Joko se ei oikeasti osaa hommaansa eli sen ravitsemus- ja liikuntaohjelmat eivät toimi tai sitten se ei itse pysty noudattamaan niitä, joten siitä ei ole mentaalipuolen valmentajaksi, mitä itse vaatisin PT:ltäni. Eli pitäis olla koko paketti kunnossa.
Esmes Hesarilla on nyt hoikahko päätoimittaja. Eikä naistenlehdissäkään yleensä ole kovin laardista. Hommahan on aika näkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en naureskele. Mut ajattele nyt itse, pullukka antaa laihdutus neuvoja.. On tilanne kovin huvittava:D
Antaahan Antti Heikkiläkin laihdutus- ja hiilihydraatiton dieettivinkkejä vaikka näyttää elähätäneeltä läskiltä vanhalta äijältä. Ja jengi ihkuttaa eikä ihmettele yhtään, miksi juuri tuon näköinen tyyppi puhuu dieettinsä autuudesta. Ei tosiaankaan paras mannekiini puheilleen. :/
Joo ei mutta se on yhtä hyvä kun pelle hermanni, takuu varmaa virnistelyä kun sitä kattoo..
Riippuu PT:n kokemuksesta, ei ulkonäöstä
Vierailija kirjoitti:
No tää on taas kun pitäs tietää mikä on taas tällä palstalla lihava... Kaikki paitsi todella laihat? Mun PT oli hyväkuntoinen lihaksikas ja sanoi itse että BMI:n puolesta aina normaalipainon ja lievän ylipainon rajoilla. Että pelkästään painolla ja pituudella av-mammat kiljuis että läski! Että varmaan mulla oli sit lihava PT... Mutta jos puhutaan ihan oikeasta läskistä niin kyllä musta lihavalla PT:llä olis uskottavuusongelma. Joko se ei oikeasti osaa hommaansa eli sen ravitsemus- ja liikuntaohjelmat eivät toimi tai sitten se ei itse pysty noudattamaan niitä, joten siitä ei ole mentaalipuolen valmentajaksi, mitä itse vaatisin PT:ltäni. Eli pitäis olla koko paketti kunnossa.
Totta turiset.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu PT:n kokemuksesta, ei ulkonäöstä
Pullukoiden kannattaa ottaa pullukka pt niin sitten ne saa ymmärrystä kun kumpikaan ei osaa treenata tai syödä oikein.
En ymmärrä mitään helvetin PT:tä muutenkaan.. paljon ne maksaa ja mitä siitä saa sellaista, jota ei voi itse muutamassa tunnissa opiskella netistä? Ymmärrän jos treenaus ja ravintotiedon opiskelu ei kiinnosta, mutta itsestä se on ainakin mukavaa hommaa ja osa koko "kuntosaliharrastusta". En ole siis mikään fittness.
Onkohan yksikään kuntokeskus saanut valituksia jos jonkun jumpan vetäjä on pyöreämpi? "ziiz ei niinkuh voi treenaa ku vetäjäl on läskii!11 #fitness#treeni#omg"
Koko liikuntakulttuurista on tullut aika vastenmielistä näiden oranssien fitnesspimujen vallattua sen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yksikään kuntokeskus saanut valituksia jos jonkun jumpan vetäjä on pyöreämpi? "ziiz ei niinkuh voi treenaa ku vetäjäl on läskii!11 #fitness#treeni#omg"
Koko liikuntakulttuurista on tullut aika vastenmielistä näiden oranssien fitnesspimujen vallattua sen.
Itse kävin jonkin aikaa huvikseni yhden pullukan tunneilla.. Olihan se kivaa katella kun se veti täysii,.. Ei kyl ollu mitään rankkoja tunteja..
Aika väsynyttä keskustelua. Ei yksikään pt jonka voi ottaa tosissaan ole pullukka. Jos pt on pullukka niin se on kyllä kusettamassa itseään ihan totaalisesti,.. Vähän kuin sairaalloisen lihava joka inttää että lihavuus on geeneissä..