Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähijunia tänään peruttu ja silti junissa tarkastajia

Vierailija
07.01.2016 |

Kiva seisottaa ihmisiä asemilla ja sit vielä junassa vaatia kaikkia näyttämään liput. Tänään kaks kertaa tarkastajat, kummallakin kerralla pääsin livohkaan, kun ne jäi ensin vääntämään joidenkin spugejen kanssa ja tokalla kerralla olin muutenkin jäämässä pois sillä asemalla millä ne tuli junaan. :P

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa matkakortti. Riittää että ehtii junaan ajan sisällä.

Vierailija
22/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr ei oke milloinkaan mylntänyt, että pendolinot olivat huono hankinta ja ovat vikaherkkiä.

Ehei, niillä matkustaminen on kalliimpaakin, mikä ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten junavuorojen peruminen liittyy matkan maksamiseen? Pääsithän kuitenkin junaan, eikö?

Joskus tunnin lippu ehtii vanhaksi kun joutuu odottelemaan vaihtoja tai etsimään uusia reittejä yms. 

Todennäköisesti eivät sakottaisi siinä tilanteessa, jos lippu kuitenkin on.

Ehkä eivät sakotaisi mummelia, mutta teinipoikien on turha selittää yhtään mitään.

Vierailija
24/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sakottivat tänään, olin joutunut odottamaan 30min seuraavaa junaa. Olin jäämässä seuraavalla, lippu mennyt vanhaksi 5min aiemmin. Sakot.

Tarkastusmaksua ei kirjoiteta, jos matka on alkanut ennen kuin lippu on mennyt vanhaksi. Olit siis noussut kyytiin pari minuuttia aikaisemmin edelliseltä asemalta.

Vierailija
25/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää kuinka junat ylipäänsä ennen wanhaan kulkivat kiskoilla, koska pakkasta silloinkin oli. Muistan kun matkustin junassa vuonna 1990 Rovaniemelle kun olin menossa Saariselälle hiihtelemään. Mitään ongelmia ei ollut vaikka pakkasta oli. Nykyisin varsinkin lähiliikenteessä on aivan normi, että kun lämpötila tippuu alle nollan, niin junavuoroja aletaan perumaan ihan huolella. Yritä siinä sitten ehtiä ajoissa töihin, kun vuoro toisensa jälkeen jää ajamatta. Minun vika?

Jännä, kun VR ei enää osaa toimia Suomen olosuhteissa...

Junien hinnat kilpailutetaan ja voittajaksi pääsevät halvat junat, raiteet yms, jotka tulevat lämpimistä olosuhteista. eivät ole suunniteltu kestämään kovia pakkasia. Pakko on halvin ottaa kilpailutuksen takia.

Ei ole pakko ottaa halvinta. Tarjouspyyntöön vain pitää muistaa laittaa erinäisiä ehtoja. Jos ei tarjouspyynnössä mainitse, mitkä asiat vaikuttavat valintaan, sitten joutuu ottamaan halvimman. 

Vierailija
26/26 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa matkakortti. Riittää että ehtii junaan ajan sisällä.

Ei riitä. Olen saanut sakot pysäkkien välillä (kuitenkin ennen tarkaustusta) leimaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi