Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä kylmyys on jotain hirveää

Vierailija
07.01.2016 |

Olen sisätiloissa. Minulla on esim. kolmet sukat jalassa. Tavalliset ja kahdet villasukat. Silti varpaat ovat lähes tunnottomat jääkalikat. :( öisin täytyy pitää pipoa päässä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan. Mulla kylmäurtikaria ja lisäksi aina hengitysvaikeuksia kylmässä. Jos ei olisi kahta koiraa joita on pakko ulkoiluttaa, en menisi alle -10 pakkasilla ulos ikinä.

Vierailija
2/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sun tehdä tuolle sisälämpötilalle jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole herkkua tämä. Astmalääkettä kuluu, putket on täynnä limaa, iho on aivan ruvella ja palelee niin tolkuttomasti koko ajan. Toivottavasti tätä ei enää kestä pitkään, ettei edessä olisi taas sairaalareissua  - tuo vajaatehoinen sydänkään ei oikein tykkää tästä...

Vierailija
4/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko iglussa?

Vierailija
5/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole herkkua tämä. Astmalääkettä kuluu, putket on täynnä limaa, iho on aivan ruvella ja palelee niin tolkuttomasti koko ajan. Toivottavasti tätä ei enää kestä pitkään, ettei edessä olisi taas sairaalareissua  - tuo vajaatehoinen sydänkään ei oikein tykkää tästä...

Saako kysyä, miten sydämen vajaatoiminta sinulla oireilee pakkasella? Minulla on nimittäin myös vajaatoiminta, ja aina varoitellaan esim. harrastamasta liikuntaa kovalla pakkasella tai helteellä, mutta itse en huomaa mitään eroa. Palelen kyllä aina, mutta sekin ymmärtääkseni johtuu enemmän lääkkeistä kuin itse sairaudesta.

Vierailija
6/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona -28 astetta, hyi saatana. Onneksi kauppaan on lyhyt matka. Ainoa syy minkä takia näillä siperiakeleillä ulos.

Vierailija
7/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, miten sydämen vajaatoiminta sinulla oireilee pakkasella? Minulla on nimittäin myös vajaatoiminta, ja aina varoitellaan esim. harrastamasta liikuntaa kovalla pakkasella tai helteellä, mutta itse en huomaa mitään eroa. Palelen kyllä aina, mutta sekin ymmärtääkseni johtuu enemmän lääkkeistä kuin itse sairaudesta.[/quote]

Huimausta, pulssin nousua ja hengenahdistusta mulla.  

Vierailija
8/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vituttaa, ku auto hyytyy, eikä käynnisty, saatanan pakkaset, piti olla muka lauha talvi ja paskanmarjat!!!!!!

Vierailija
9/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää tyypit, jotka hehkuttaa näitä pakkasia, ei o mitään kivaa todellakaan.

Vierailija
10/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei pakkaset haittaisi, mutta tuo autoilu on aika lailla persiistä. Itellä sellainen 2013 vuoden Megane, missä ei oo ees lohkolämmitintä (ei kuulemma oo monissa uudemmissa autoissa). On tähän mennessä vielä lähtenyt joka aamu ja ilta käyntiin, mutta aina hirvittää kun tietää, että auto on seisonut paikallaan vaikka 9-12 h että käynnistyykö.. Ja muutenkin kylmä auto on inhottava. Tänäänkin ajoin tarkoituksella sellaisen 8km ylimääräisen lenkin ennen töihin menoa, että auto lämpenisi (ja akku latautuisi) edes vähän ennen taas 8 tunnin seisomista työpaikan pihassa.

-15 astetta ois ihan hyvä maksimi...

Vierailija
11/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ärsyttää tyypit, jotka hehkuttaa näitä pakkasia, ei o mitään kivaa todellakaan.

Hehkutetaanhan helteitäkin.

Vierailija
12/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ainoa joka tykkää!

Vierailija
13/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun kaupassa käynnin takia pitää pukea ihan helvetin paljon. Sitten tulee kaupassa hetkessä hiki. Talven paskin puoli on kovat pakkaset. Saisi olla joku laki että jokaista -20 päivää kohden on vähintään viisi hellepäivää.

Vierailija
14/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehkutetaanhan helteitäkin.

Hellesää onkin ihmislajille normaali sää. Ihminen on trooppinen eläin.

Vierailija
15/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä nykyisillä talvikamppeilla nämä tosiaan on hirveitä pakkasia. Mutta 60 ja 70 luvuilla pelattiin Rovaniemellä illat pitkät jääkiekkoa yli 30 asteen pakkasissa. Koulumatkat käveltiin huopatossuissa, karvalakki päässä ja karvarukkaset kädessä. Sarkatakki ja housut, alla kunnon villapaita ja villahousut. Ei tuntunut pakkanen missään. Eikä osattu hirvitellä, kun ei paremmasta tietty. Toisaslta kun viikko tolkulla oli yli 30 pakkasta, niin tottuhan siihen. Kovin pakkanen minun koulutiellä oli -45. Pyörällä menin kun en viitsinyt kävellä, hiki vaan valu pitkin selkää kun pyörän rasvat oli niin jäykkinä.

Näillä nykyajan goretex kengillä, pipoilla ja hanskoilla ei pakkasessa tee mitään. Ekaluokkalaista ei hirviä pistää kävelemään viiden kilsan koulumatkaa, lasun siitä tekisivät naapurit ja opettajat.

Vierailija
16/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ulkona, oli ehkä palelemistakin ikävämpää hengittää sitä ilmaa. Onneksi huomenna lauhtuu ja kovasti. Ja meteorologi sanoi radiossa haastattelussa, että nyt päivä päivältä lauhtuu. Ihanaa!

Näin uskon ja toivon, että tämän päivän jälkeen kaikkein kovimmat pakkaset on tämän talven osalta jo koettu. On tässä onneksi Aurinkokin nousemassa päivä päivältä korkeammalle ja paistaa pidempään, joten ilmat alkavat väkisinkin lämpenemään.

Vierailija
17/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vituttaa, ku auto hyytyy, eikä käynnisty, saatanan pakkaset, piti olla muka lauha talvi ja paskanmarjat!!!!!!

Tähän mennessä jokaisena lauhana talvenakin on ollut ainakin yksi kova pakkasjakso.

Vierailija
18/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä jokaisena lauhana talvenakin on ollut ainakin yksi kova pakkasjakso.

Viime talvena ei kyllä ollut ainakaan eteläisimmässä Suomessa.

Vierailija
19/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään tajua että mikä näissa pakkasissa on terveille ihmisille niin kamalaa. 😁😁 Pukeutukaa sään mukaan ja pysykää liikkeessä niin kyllä pihalla hyvän lämmön saa päälle! Eri asia jos siellä vain syystä tai toisesta seisoskelee.

Ja tässäkin asiassa auttaa jos on hyväkuntoinen, huonokuntoiset kärsii näistä pakkasista enemmän kun ei kroppa ja verenkierto pelaa.

Vierailija
20/65 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...On tässä onneksi Aurinkokin nousemassa päivä päivältä korkeammalle ja paistaa pidempään, joten ilmat alkavat väkisinkin lämpenemään.

Helmikuussa on usein kovimmat pakkaset. Niin se oli silloinkin kovana pakkastalvena 86-87, kun värjöttelin Ilmalan asemalla. Taisi olla kolme viikkoa helmikuussa Helsingissä 30 tsa alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi