Mitä ruokaa syötte tänään?
Minä olin kaukana ulkomailla joululomalla, ja jetlagin takia kärsin nyt täysin kääntyneestä vuorokausirytmistä. Yritin nukahtaa koko yön, mutta ei onnistunut. Äsken nousin suosiolla ylös ja nyt juon tässä kahvia samalla, kun kirjoittelen. En tiedä, nukkuisinko tänään päivällä sitten, kun alkaa väsyttää, vai tekisinkö niin, että sinnittelisin iltaan asti. Tai sitten sinnittelen alkuiltaan, jolloin nukun parisen tuntia, mikäli pystyn, ja yöllä enemmän, mikäli pystyn.
En ole koskaan aiemmin ollut kaukomailla ja kärsinyt tällaisesta.
Olen suunnitellut tämän päivän syömisiä valvoessani. Päädyin linssi-curryyn täysjyväriisillä ja kookoskermalla. Siihen tulee punaisten linssien lisäksi valkosipulia, punaista currytahnaa ja tomaattisosetta. Päädyin linssiruokaan, koska olen aina tykännyt linssien täyteläisestä, jauhoisesta rakenteesta ja lisäksi mieleni tekee jotain suht terveellistä kasvisruokaa.
Olen enemmän hiilari- / tärkkelysihminen kuin proteiini- tai rasvaihminen.
Kommentit (13)
Hernekeittoa ja näkkileipää torstain tapaan.
Porkkanasosekeittoa. Meillä kaikki tykkää siitä.
Jotain kanafileestä. Menee vanhaksi muuten :) varmaan teen uunissa, 2v tykkää kun tulee mureaksi. Sen kanssa jotai lisuketta ja vihanneksia. Mä en ylipäätään tykkää mistään mien sen nyt sanoin "ruokalajeista?". Vaan tykkään kunnon tuoretta ja selkeetä esim. Uunikalaa, höyrytettyjä vihanneksia ja kananmunaa. Mutta sitten jos ne laittais sekasin johonkin vuokaan niik yöks. Kaikki erikseen aina :) ja kalaankin vaan suolaan ja pippuria ei mitää tillijuttuja. Onneks mies on samanlainen ja poika. Ei tarvii myöskään osata mitään hienoja ruokia laittaa kun nämä maistuva parhaiten
Kasviksia ja munanuudeleita hapanimelässä kastikkeessa: nuudelien lisäksi tulee kukkakaalia, parsakaalia, paprikaa, ananasta, sipulia. Päälle seesaminsiemeniä. Vähän höttöä, mutta hyvää, proteiinit sitten muilla aterioilla.
Jauhelihakastiketta ja spagettia (= pahimmanlaista höttöä). Tykkään kyllä enemmän perunamuusista, mutta en viitsi tehdä sitä tänään.
Ajattelin tehdä lihapullia ja perunamuussia. Salaattia. Hyvää perusruokaa, joka maistuu niin lapsille kuin aikuisillekin.
Just söin lounaaksi kevätkääryleitä ja mangolassin. Illalla vaikka masaman currya. Ihme ettän on aina nälkä tässä helteessä?
Pakasteseitä uunissa jonkun kastikkeen seassa ja perunamuussia tai sitten sulattelen poroa ja teen käristyksen. Voi olla että kärsyä päivällisellä sitten kun kaikki ollaan kotona. Jälkimmäinen uppoais paremmin jälkikasvulle kyllä... Ei huvita lähteä edes lähikauppaan, pakkasta 29 astetta.
Bataattikeittoa, tuorejuustolla ja maissinjyvillä (pakaste) höystettynä
Kanakeittoa, oikein tulista.
T: Mies 28
Meilläkin on porkkanakeittoa. Leivon kaveriksi naan-leipiä.
Parsasta sosesoppaa ja possunkyljykset uuniin muhimaan, perunoita keitän niiden oheen, ja tietty salaatit sun muut. Pakkasella kaipaa liharuokaakin. Savukalaa syötiin just kaksi päivää, joten tökkii. Sitä ennen punajuurilaatikkoa, joten juureksiakin menee.
Seliseli, kun joku kuitenkin murisee hiilijalanjäljistä, tehotuotannosta jne.
Lihakeittoa teen, kun on aikaa vapaapäivänä keitellä. Aivan ihanaa, kun antaa lihojen kiehua reilu kolme tuntia. Lisäksi leivon sämpylöitä. Ihana lasten tulla koulusta kotiin.