Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kovalla pakkasella voi jäädä koulusta kotiin?

Vierailija
06.01.2016 |

Siinäpä se kysymys jo tulikin. Eli siis 3.luokkalaisesta kyse joka kävelee koulumatkat.
Ja huomiseks sekä perjantaiks luvattu tänne -30 astetta sekä viima ja silloin kuulema ennusteen mukaan tuntuu -40 asteelta.
Eli voiko lapsi jäädä pakkasen takia koulusta pois kun äitiä pelottaa että sen varpaat/sormet jäätyy kävelymatkalla?
Eikä ole tähän hätään mitään pilkkihaalareita saatavilla eikä samansortin hanskoja tai kenkiä.
Perus Kuomat vaan jalassa joihin mahtuu yhet villasukat sisään.
Niin ja koulumatkaa on 1,5km.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta niin kovalla, että niin kovia pakkasia ei Suomessa mitata.

Vierailija
2/18 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin oman lapseni jäädä kotia jos ehdotus tulisi lapsen aloitteesta. Harmi kun me opet ei voida samaa tehdä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne jäädy. Olen minäkin kävellyt parin kilvan koulumatkani pikkukoululaisena yli 40 asteen pakkasilla. Parit lapaset kinttaan sisään vaan. Villasukat kuormien sisään varmaan riittää kun lapsi kumminkin kävelee eikä siis seiso paikoillaan. Aika lyhyt koulumatkakin on.

4/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisodassa puolustettiin Suomea -40 asteen pakkasissa.

Joten Ville-Valtteri ottaa nyt kiltisti aapiskukon kainaloon ja marssii sen 1500 metriä opintielle.

Vierailija
6/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi minuakin. T. Ope

Vierailija
7/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin lapseni jäädä kotiin. En usko, että koulussa oppii juuri sinä yhtenä päivänä jotain niin tärkeää, että kannattaa riskeerata paleltumavammojen saamiseen.

Mutta toisaalta en muutenkaan usko kovasti suomalaiseen koulutusjärjestelmään ;).

Vierailija
8/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen ei tule kylmä. Tarpeeksi päälle vaan niin tarkenee. Esim. Pitkät alushousut (villaa), sukat + villasukat, aluspaita (villa), tavallinen paita, fleese sekä toppahousut ja -takki, pipo, kaulaliina/kauluri, villalapaset, rukkaset (nahka jossa karvavuori). Huppu päähän. Niin ja ne kuomat tietty jalkaan.

Vierailija
9/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä... Wilmaan tulee sitten kyllä viestiä, jos voi jäädä kotiin pakkasen takia. Voithan halutessasi tilata taksin ja pistää sillä lapsesi kouluun, jos et itse voi autolla viedä. Meillä lapset kävelee tänään 3 - 4 km:n koulumatkansa (toisella 3 km, toisella 4 km, eri kouluissa).

Vierailija
10/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut eilen lenkillä ruuhkaa -25 astetta ja viima päälle, mutta kyllä tuolla ihan tarkeni normilenkkikamppeissa mitä talvella käyttää. Kovin rankasti toki ei viitsi näin kovilla keleillä urheilla.

Vierailija
11/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan velliperse kaupunkilainen, mutta suoraan sanottuna sairasta pistää joku alle 10v kävelemään3-4km koulumatkoja -30c pakkaseen jossa voi vielä tuullakin. Itse menet tietenkin mukavasti autolla töihin.

Vierailija
12/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäisen kanssa on käveltävä joka aamu 15min oli pakkasta tai ei. Töihin on mentävä.. Hirvittää jos tää vielä kiristyy.

Vierailija
13/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av'Mamma kirjoitti:

Silloin kun oli ennätyspakkaset -50 niin muistaakseni sai jäädä kotiin.

Niin sai, kun kouluauto ei kulkenut. Sitä en tiedä, kuinka läheltä koulua oppilaita tuli jalkaisin.

Eikö 14:n lapsilla ole kuljetusta, kun ainakin pienillä raja on yleensä 3 km?

Vierailija
14/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voi jäädä kotiin, kun bussit ei kulje ja kouluun ei ole kävelymatkaa. Muussa tapauksessa Suomessa pakkanen ei ole syy olla pois koulusta.

T. autoton ope, joka joutui itsekin aamulla kävelemään koululle 2km matkan.

ps. Minulle kyllä kävisi paremmin kuin hyvin, jos koulut olisi kiinni näillä hurjilla pakkaslukemilla ;)

Vierailija
15/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan velliperse kaupunkilainen, mutta suoraan sanottuna sairasta pistää joku alle 10v kävelemään3-4km koulumatkoja -30c pakkaseen jossa voi vielä tuullakin. Itse menet tietenkin mukavasti autolla töihin.

Ei kun sinnittelen pyörällä 10 kilometrin matkan, niin kauan jollei kettingit jäädy?

Vierailija
16/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tässä mietin. Olen opettaja. Ei huvittaisi lähteä kävelemään pakkaseen, autoa ei ole ja meidän suunnasta ei bussiyhteyttä.

Omaa lapsuuttani kun mietin niin silloin oli pitkiä pakkasjaksoja ja koulussa käytiin. Oli jopa 40 asteen pakkasia, 30 oli tavallinen lukema. Isä vei joskus kouluun jos se sopi hänen työkuvioonsa.

Kerrospukeutuminen oli suosiossa, piti olla kolme-neljä kerrosta vaatteita että tarkeni. Huopatossut oli talvijalkineet, kädessä turkisrukkaset kerä villatumppujen. Kasvojen edessä oli kauluri tai kaulaliina.

Vierailija
17/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av'Mamma kirjoitti:

Silloin kun oli ennätyspakkaset -50 niin muistaakseni sai jäädä kotiin.

Niin sai, kun kouluauto ei kulkenut. Sitä en tiedä, kuinka läheltä koulua oppilaita tuli jalkaisin.

Eikö 14:n lapsilla ole kuljetusta, kun ainakin pienillä raja on yleensä 3 km?

Miksiköhän tuo alkuperäinen kommentti tuosta ennätyspakkasesta on poistettu?

Vierailija
18/18 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-15, jos tuulee niin -10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi