Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää jengin pakkaspukeutuminen

Vierailija
06.01.2016 |

Tiedän, että tämä on AV-raivoa herättävä aihe, mutta aloitanpa kuitenkin.

Tänään kaupungilla ulkoillessani en voinut kuin ihmetellä ihmisten vaatetusta. Oli todella kylmä varsinkin iltapäivästä alkaen ja ratikkapysäkillä aikuisia ihmisiä hytisee esimerkiksi ilman minkäänlaisia päähineitä. On liian lyhyitä takkeja, todella ohuita housuja tai pelkät trikoot, surkeita talvikenkiä... Ja joillekin tuntuu olevan niin tärkeää että talvitakki (ohut villakangas) on mahdollisimman slimmattu useilla muotoleikkauksilla siten, että alle ei todellakaan mahdu ilmakerroksia saatikka paksumpia neuleita. Arvatenkin nämä henkilöt ovat niitä, jotka eivät halua että kukaan missään tilanteessa pitäisi heitä isompikokoisina kuin oikeasti ovat, ja siksi isot paksut takit eivät tule kysymykseenkään.

Mistä syystä säähän sopimattomasti pukeutuva ihmiset haluat vapaaehtoisesti palella?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt NAUTTIA, kun on kerrankin pakkasta!

Vierailija
2/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään pakkasista, mutta laitan silti kunnolla vaatetta päälle. En minä siellä vähissä vaatteissa tykkää kuitenkaan olla. Eihän nyt edes järkyttävän kova pakkanen ole. Lämpimien talvien jälkeen ihmiset eivät vain niitä tosi kovia muista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukedu sä vaan siihen hemmetin Toppatakkiis ja näytä vastenmieliseltä michelinukko-läskiltä. Me tavalliset voidaan sitten pukeutua myös sillä tavoin, että näytämme hyvältä samalla kun olemme lämpimiä.

Vierailija
4/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan kiinnosta. Täällä Kuopiossa voin käyttää toppahousuja heti kun mittari menee miinuksen puolelle :D ihanaa ettei tarvitse esittää mitään hienoa! Nim. entinen stadilainen joka paleli joka talvi

Vierailija
5/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeuduin nuorempana todella tyhmästi talvella :D Ei varmasti ollut pipoa ja converseilla kuljettiin vuoden ympäri, hyvällä tuurilla saattoi olla ohuet sukkahousut farkkujen alla.

Nykyään oonkin niin vilukissa että pakko pukeutua ihan kunnolla, ihan sama vaikka näyttäisin michelinmieheltä. Maailman inhottavin tunne kun palelee, eikä pipo tai talvikengät olekkaan niin noloja kuin joskus yläasteella luulin.

Vierailija
6/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa eivät monetkaan enää osaa pukeutua sään vaatimalla tavalla, valitettavasti. On ,yös ihmisiä, jotka osaisivat, mutta eivät halua, mm. ulkonäkösyistä. Tämän ovat jotkut ihan suoraan minulle myöntäneetkin, kun olen kysynyt, onko se syy.

Vierailija
7/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hyppii kaupasta kauppaan ja ratikalla ajaa kotiin, ei tarvi kovin paljoa. Jos menen kävelylle merenrantaan sitten toppaudun.

Vierailija
8/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini väittää että hän ei palele. Kävin puolen tunnin keskustelun asiasta. Tulin siihen tulokseen, että kärsikööt. Olenhan minäkin aikoinani kärsinyt kylmästä, kun piti olla muodikas. Onneksi hänen ei tarvitse olla pitkiä aikoja ulkona.

Vierailija
9/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä lajia joka pukeutuu michelinmieheksi suureen toppatakkiin ja kasaan päälle niin paljon pipoa, huivia, lapasta ja aluskerrastoa kuin pystyn, ja mulla on tosiaan tuolla kaupungilla liikkuessa todella nuhjuinen olo verrattuna ihmisiin jotka jotenkin onnistuu tällaisellakin säällä näyttämään hyvältä. Ja se nuhju-fiilis ei tunnu kivalta niin koitan nyt etsiä jotakin lämmintä villakangastakkia jolla pärjäisi, pitää myös vaihtaa paikasta toiseen kävely siihen että menen mahdollisimman paljon julkisilla.

Vierailija
10/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhmän näköistä jos ei pukeudu sään mukaan. Välillä näkee vieläkin kaupungilla teinejä joilla vilkkuu nilkat ja takki liehuu tuulessa.

Vierailija
11/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pukeutua vaihteelsi eskimoksi.

Otin Uggit käyttöön , saappaat ja hatun.

Ihanan lämpimät.

Karvahattu on oikeasti aika hauska.

Vierailija
12/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa.... eiköhän ap muutkin ole ihan järjellä varustettuja ihmisiä, ylenkatsova asenteesi on ihan turha.

Toisille muoti ja ulkonäkö ovat tärkeämpiä asioita kuin toisille. Mä tiedän, sinua se oudoksuttaa, mutta varsinkin teineille olisi paljon ikävämpää olla siellä toppiksissa kuin palella. Kukin saa ratkaista nämä ihan itse.

Voi myös olla, että he ovat vain sen lyhyen hetken ulkosalla, joten pieni värjöttely dösäpysäkillä ei haittaa.

Kolmannet eivät ole vilukissoja, vaikka sinä ehkä oletkin. Itse esimerkiksi pärjään oikein hyvin ilman pipoa, pelkällä hupulla. Toppahousuissa tulisi jo hiki. 

Voi myös olla, että kaikilla ei vaan OLE niitä toppiksia. On vaan se yksi talvitakki, jolla pitää pärjätä nollakeleillä ja 20 asteen pakkasilla.

Vierailija
13/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne teinit jotka menee tuolla nilkat paljaina ei tajua miten naurettavan näköisiä ovat?

Vierailija
14/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eivät monetkaan enää osaa pukeutua sään vaatimalla tavalla, valitettavasti.

No tätä samaa näkee myös kesähelteillä. Siis kyllä, ihan oikeilla helteillä (yli +25 astetta). Osalla paksut vaateet päällä tai useita vaatekerroksia,  joillakin ehkä jopa jokin villapaita päällä. Sitten nämä samat ihmiset valittavat, että kun on niin tuskallisen kuuma. No onko ihmekään. Kyllä minullakin tulisi sellaisissa vaatteissa tuskallisen kuuma, vaikka muuten helle ei minua haittaakkaan ollenkaan, päinvastoin, pidän helteistä.

Vierailija
15/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kylmänsieto vaihtelee kamalan paljon. Käytän itsekin nykyisin talvilakkia. Mutta esim. 20 vuotta ei käynyt mielen vieressäkään, että olisin laittanut pipon päähän. Myönnän sen olevan mukava, mutta ei kaupunkilaiselle välttämätön, jos liikuttavat matkat ulkotiloissa ovat lyhyitä. Tuota villakangastakin kylmyyttä en kyllä ymmärrä. Olen kulkenut siinä koko ikäni jopa niillä -30 pakkasilla. En ole edes ajatellut, että olisi voinut tulla kylmä. Pieni kylmyys vain piristää. Ihmisen mukavuudenhalua vuorautua toppavaatteisiin, joissa pahimmillaan saa jopa hien aikaiaseksi. Ei ihmekään, kun ihmiset ovat niin lihavia, kun sisälämpötila on jatkuvasti 25 ja ulkonakin pitää vuorautua kuin Pohjoisnavalla olisi.

Vierailija
16/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkä villakangastakki on jee. Lämmittää nilkkoihin asti ja mahtuu paksu neule.alle, sekin todella pitkä.

Vielä pitkä kaulahuivi ja kivannäköinen päöhine niin kuvittelen.näyttäväni hyvältä enkä palele =D

Vierailija
17/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato. Mä olen aina ollut lämminverinen otus. Pärjään oikein hyvin tavallisilla housuilla, jopa ilman sukkahousuja + villakangastakilla. Alle mahtuu t-paita ja ohut neule, ja näillä mennään mainiosti. 

Vierailija
18/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä oikeastaan kiinnosta. Täällä Kuopiossa voin käyttää toppahousuja heti kun mittari menee miinuksen puolelle :D ihanaa ettei tarvitse esittää mitään hienoa! Nim. entinen stadilainen joka paleli joka talvi

Mungo vaihtanut tyyliä maaseudulle muuton myötä.

Vierailija
19/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin pitää tehdä tuollainen aloitus, jossa ap haukkuu muulla lailla toimivat idiooteiksi ja ylipainoisiksi? Onko sinulla ap ongelmia itsetuntosi kanssa? Vai mikä mättää, kun et osaa asiallisesti kommentoida?

Juu, omaksuin nyt tässä saman tyylilajin, ap:n innoittamana.

Vierailija
20/42 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne samat ihmiset jotka kulkee kaupungilla nyt nilkat paljaana kulkee kesällä(kin) mustissa pillifarkuissa ja pitkähihainen tai neule päällä. Talvella liian vähä. Kesällä liian paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän