Ihmetyttää jengin pakkaspukeutuminen
Tiedän, että tämä on AV-raivoa herättävä aihe, mutta aloitanpa kuitenkin.
Tänään kaupungilla ulkoillessani en voinut kuin ihmetellä ihmisten vaatetusta. Oli todella kylmä varsinkin iltapäivästä alkaen ja ratikkapysäkillä aikuisia ihmisiä hytisee esimerkiksi ilman minkäänlaisia päähineitä. On liian lyhyitä takkeja, todella ohuita housuja tai pelkät trikoot, surkeita talvikenkiä... Ja joillekin tuntuu olevan niin tärkeää että talvitakki (ohut villakangas) on mahdollisimman slimmattu useilla muotoleikkauksilla siten, että alle ei todellakaan mahdu ilmakerroksia saatikka paksumpia neuleita. Arvatenkin nämä henkilöt ovat niitä, jotka eivät halua että kukaan missään tilanteessa pitäisi heitä isompikokoisina kuin oikeasti ovat, ja siksi isot paksut takit eivät tule kysymykseenkään.
Mistä syystä säähän sopimattomasti pukeutuva ihmiset haluat vapaaehtoisesti palella?
Kommentit (42)
Minulla on nilkkoihin yltävä villakangastakki, kaunis ja lämmin mutta epäkäytännöllinen ! Autoon ei pääse istumaan ilman hirveää ähinää ja helman repimistä, kaupassa tikahtuu..
Vierailija kirjoitti:
Miten ne teinit jotka menee tuolla nilkat paljaina ei tajua miten naurettavan näköisiä ovat?
Tätä itsekin ihmettelen. Ei se edes näytä mitenkään tyylikkäältä, kun ko. henkilöt on selvästi ihan viluissaan. Mielestäni typerää yrittää kopioda ns. talvipukeutumistrendejä joidenkin kansainvälisten julkimoiden ja muotibloggareiden mukaan, kun on vähän eri asia onko talven alin lämpötila esim. E-Euroopan +10 kuin versus Suomen pakkaskelit. Tyylikkäin pukeutuminen on pukeutumista vallitsevat olosuhteet huomioonottaen, muu on lähinnä epävarmuutta sosiaalisten odotusten suhteen.
Uskoisin että syy on siinä että ulkoillaan nykyään niin vähän ja pakkasia on niin harvoin. Liika vaate on sitten busseissa ja kaupoissa liikaa
Olen niitä jotka hytisee pysäkillä koska meillä on auto ja liikutaan sillä yleensä. Joskus on pakko käyttää julkista liikennettä ja silloin sitten palellaan.
Ai mä olen nyt tosi in, kun palelen ja käytän toppiksia? Ap hei, älä tee itsesi perusteella johtopäätöksiä kaikista muista!
Ihmiset on aika käytännöllisiä ja nuorekkaita. Villakangastakki tuntuu olevan laskussa.
Mä en edes omista hanskoja tai pitkiä kalsareita tai toppahousuja. Vihaan talvea, en mene ulos ellei ole pakko. Onneksi on oma auto niin ei tarvitse hytistä millään pysäkeillä.
Ei ole pakko olla michelinukko vaikka pukeutuukin lämpimästi. Itsellä on vuorattu villatakki, melkein yhtä slimmi kuin normaali villatakkini. Kenkienkään ei tarvitse olla rumimmat uggit tai kuomat, vuorattuja asiallisiakin kenkiä löytyy.
Kun liikkuu enimmäkseen jossain ostarilla, niin ei niitä toppahousuja ole mitään järkeä pukea päälle vartin ulkonaolon takia. Koska sitten tulee siellä ostarilla kuuma, ja siellä pitäisi jaksaa kulkea edestakaisin jne. parikin tuntia niissä paksuissa ulkovaatteissa.
Järjenkäyttö on sallittua ap. Sä et voi ulkona liikkuvista ihmisistä oikeasti tietää, minne ne on menossa, mitä niillä on takin alla tai edes paleleeko ne.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin pitää tehdä tuollainen aloitus, jossa ap haukkuu muulla lailla toimivat idiooteiksi ja ylipainoisiksi? Onko sinulla ap ongelmia itsetuntosi kanssa? Vai mikä mättää, kun et osaa asiallisesti kommentoida?
Juu, omaksuin nyt tässä saman tyylilajin, ap:n innoittamana.
Kun peukutus ei kerran suostu toimimaan, omaksun sitten ylilaudan tyylin ja totean: tää.
Minulla näin pakkasilla päällä toppatakki, toppajousut, huivi, parit lapaset päällekkäin ja pipo :) Kylmä ei tule. Varmasti näytän aivan muumipapalta tässä vaatetuksessa, mutta ei voi mitään.
Joo, en mäkään kyllä jostain bussipysäkillä olevista alkaisi liikaa tekemään päätelmiä. Enemmän ihmetyttää se, mimmosissa vermeissä sakki ulkoilee, siis ihan tarkoituksella ulkosalla kävelee pitkätkin tovit. Ihan hirveesti vaatetta päällä, eihän siinä jaksa eväänsä liikuttaa ja kohta on untuvatakin alla tolkuton hiki.
Vierailija kirjoitti:
Teini väittää että hän ei palele. Kävin puolen tunnin keskustelun asiasta. Tulin siihen tulokseen, että kärsikööt. Olenhan minäkin aikoinani kärsinyt kylmästä, kun piti olla muodikas. Onneksi hänen ei tarvitse olla pitkiä aikoja ulkona.
Voisit näyttää muutaman kuvan paleltuneista jaloista, mustista ja amputoiduista. Ehkä mielipide muuttuisi ja laittaisi jopa pipon päähän!
Kävin tänään pikkuleijonien kultajuhlissa. Kunnon varustus oli päällä, 2 pipoa, kunnon kengät, 3 paitaa, sukkahousut, legginsit ja pillifarkut:) Laskettelijan villahousut ja aluspaita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla näin pakkasilla päällä toppatakki, toppajousut, huivi, parit lapaset päällekkäin ja pipo :) Kylmä ei tule. Varmasti näytän aivan muumipapalta tässä vaatetuksessa, mutta ei voi mitään.
Lisäisin vielä, että pyöräilen lähes päivittäin - jos kulkisin matkat autolla, en varmasti pukeutuisi näin topatusti. Ostarille/yliopistolle päästyäni otan toppavaatteet pois, ja kuljen sisätiloissa hameessa ja villaisissa sukkahousuissa sekä pitkähihaisessa (välillä eksyy päälle kyllä toppikin, jos tiedän että luennot ovat hyvin lämmitetyssä salissa) :)
Toisaalta on jopa vähän ikävä niitä teiniaikoja, kun 35 asteen pakkasessa pyöräiltiin muutama kilometri kouluun. Vaatteita ei ollut nykymittapuun mukaan tarpeeksi, mutta fleeceä ei esim oltu keksittykään vielä silloin. Ainakin silloin nautti siitä kun pääsi lämpimään. Elämys sekin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini väittää että hän ei palele. Kävin puolen tunnin keskustelun asiasta. Tulin siihen tulokseen, että kärsikööt. Olenhan minäkin aikoinani kärsinyt kylmästä, kun piti olla muodikas. Onneksi hänen ei tarvitse olla pitkiä aikoja ulkona.
Voisit näyttää muutaman kuvan paleltuneista jaloista, mustista ja amputoiduista. Ehkä mielipide muuttuisi ja laittaisi jopa pipon päähän!
Teinillä on kyllä pipo päässä, toisin kuin minulla aikanaan. Kalsaritkin löytyy. Villasukatkin laittaa jalkaan jos pakotan.
t. Se teinin kanssa keskustellut
Mä oon hirveen ns. lämminverinen. Pärjään hyvin pakkasellakin ohuessa syystakissa ja villakangastakissa kainalot usein märkänä jo kevyen kävelyn jälkeen. Ihmiset usein taivastelevat, kuinka vähän minulla on päällä. Toisaalta valitetaan siitäkin, että lämmitän ruumillani pienen asunnon helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalat eivät ehdi parissa minuutissa paleltua.
Ai kun mä nautin, kun kerrankin on kelit ettei hikoile. Ekan kerran laitoin tänään hanskat koko vuonna.