Yksikään eläin ei syö sipulia
Kommentit (14)
En mäkään syö heinää, mutta jotkut eläimet syö.
Paitsi jokunen hyönteinen. Lisäksi pölyttäjät tykkää sipulin kukista. Joka ikiselle kasville on olemassa omat tuholaisensa
https://puutarha.net/artikkelit/sipulin-tuholaiset-ja-taudit/
Ja älkää nyt vaan sanoko, että tuli yllätyksenä, että sipulikin kukkii🤣
Vierailija kirjoitti:
Ja älkää nyt vaan sanoko, että tuli yllätyksenä, että sipulikin kukkii🤣
Kyllä mulla ainakin sipuli tökkii.
Mulla on aina jääkaapissa purjoa, salottisipuleita ja keltasipuleita. Kuivattua ja paahdettua sipulia löytyy myös. Käytän kaikkiin ruokiin.
Yksikään eläin ei postaile AV:lla, ja silti AP tekee sitä :)
Meillä oli koira joka söi sipulin (raakana), kertapuraisulla. Kyllä sipuli löyhkäsi asunnossa sen jälkeen. Ja koira oli berhandilainen, joka tuntui olevan kaikkiruokainen.
Valkosipulilla voi torjua vampyyreita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koira joka söi sipulin (raakana), kertapuraisulla. Kyllä sipuli löyhkäsi asunnossa sen jälkeen. Ja koira oli berhandilainen, joka tuntui olevan kaikkiruokainen.
Samoin meidän kultainennoutaja aikoinaan hyvällä ruokahalulla veteli kaiken, jota ruuanlaiton tai syömisen ohella lattialle putosi. Myös raakoja sipulinpaloja.
Gorillat syövät sipulia eläintarhoissa. Ne rouskuttavat sitä kuin omenaa. Gorillat syövät ainakin tavallista keltasipulia ja purjoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei pitäisi ainakaan koirille antaa ollenkaan, on vaarallista. Rikkoo punaisia verisoluja ja aiheuttaa siten anemiaa ja elämänlaadun heikkenemistä.
Jos jatkuvasti antaa ruoantähteitä niin kannattaa ainakin katsoa sen verran, ettei anna sipulikasveja siinä seassa. Se ei pienissä annoksissa aina aiheuta välitöntä myrkytystä, mutta tekee taatusti hallaa pidemmän päälle.
Myös useimmille muille eläimille myrkyllistä, aiheuttaa usein munuaisvaurioita ja vatsavaivoja. Itse en antaisi millekään eläimelle ilman parempaa tietoa.
Sika syö sipulia oikein mielellään, niin raakana kuin kypsänäkin.
Sipuli on lääkekasvi. Kyllä eläinkin voi sitä syödä, jos on sairastunut