Lue keskustelun säännöt.
Downton Abbey sarjan viimeinen jakso
06.01.2016 |
Seurasin mielelläni tätä sarjaa, mutta näin loppua kohden kyllä alkoi olla käsikirjoittajalla "paukut" vähissä. Viimeinen jakso oli imelletty lähes älyttömiin mittasuhteisiin. Ei riittänyt kartanontyttären häät. Samaan jaksoon piti ympätä ihmeparantuminen, lapsen syntymä ja lukemattomia uusia rakastumisia ja parinmuodostuksia. Jopa alkuperäinen pahis, homomiespalvelija otettiin avosylin takaisin kartanon palvelukseen. Voi hyvä luoja - lopettamisenkin voi tehdä tyylikkäästi tai sitten ei...
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Täytyy sanoa, että olen eri mieltä monen kanssa tuosta "siirappisuudesta". Mun mielestä oli aivan ihanaa, että kaikki hahmot sekä itselleni niin rakas sarja saivat onnellisen lopun :) Erityisesti Lady Edithin, Barrow:n ja Anna & Bates -kombon loppuratkaisut liikuttivat. Myös muutos Maryn suhtautumisessa Edithiin ja sisarusten keskenäinen sotakirveiden hautaaminen oli vaan kertakaikkisen ihanaa. Yleensä tykkään odottamattomista ja traagisistakin juonenkäänteistä, mutta Downton Abbey:yn en sellaista toivonut ja oon superonnellinen, että vikasta jaksosta jäi näin haikea ja euforinen fiilis<3
Monet onnellisen lopun saaneet hahmot olivat myös sarjan aikana käyneet läpi aikamoista kärsimystä, joten mielestäni he ansaitsivat hiukan iloa elämäänsä (tai siis storylineensa, heh). Barrow:n hahmokehitys on ollut ihan uskomatonta, muistan vihanneeni häntä ihan kympillä jossain vaiheessa ja nyt kutoskauden aikana kyynelehdin tämän kurjaa kohtaloa :D Myös Moseley ja oppitunnit liikuttivat, samoin Gwenin paluu Downtoniin. Parasta oli kuitenkin Lord Grantham ja koiranpentu<3 :)