Onko kodissasi nyt siistiä?
Mitä sinun pitäisi vielä siivota tänään?
Kommentit (14)
Muuten ei ole sotkuista, kuin keittiössä. Eli vessa on vastikään siivottu, eikä ole muuallakaan sotkua, ei seilaa kauhesti tavaraa jne. No silitetyt vaatteet pitäisi vielä saada tosta sohvalta kaappeihin.
Keittiössä sitten onkin kaaos, kun mies kokkasi illalla eikä siivonnut juurikaan, ja aamupalankin kaikki vaan kaivoivat sieltä sotkun keskeltä - ihanaa. Lähinnä sielläkin nyt siis on vaan tiskit laittamatta ja tasot pyyhkimättä, mutta näyttää vaan niin sekaiselta. Pitää kyllä tänään imuroidakin.
Mää olin tulossa tekeen tästä aiheesta alotuksen mutten ehtiny! =D
Mää mietin joka päivä että onko täälä nyt sen verran siistiä että JOS tulis vieraita joko ilmottamatta tai antamalla 30 minsaa siivousaikaa, et riittääkö siivoustulos..
Eli mää siivoon vähän joka päivä. Menen nukkuun niin että tiskipöytä on tyhjä ja lelut on lelukopissaan. Sitten pyyhin peilejä, tasoja jne. ihan miten näyttää.
Mun pahin ongelma on imurointi. Se kone on tossa kahen metrin päässä mutta mulle on ylivoimasta että voisin sitä käyttää!
Ihan OK on nytte järjestys. Lapset nukkuu päikkyjä; heitän tavarat paikoilleen tähän aikaan, laitan paperityöt tehden, juon kahvia, pesen pyykkiä.. Nyt juoksen viemään roskat!
siivooja tulee torstaina.
Yleinen järjestys on kyllä aina OK. Meillä tavarat, vaatteet ym. laitetaan aina paikoilleen, helpottaa elämää kummasti!
Pölyä nurkissa, kylppäri likainen ja silittämätöntä pyykkiä korillinen. Tässä tälle päivälle työmaata. Kun saisi nostettua tän perseen ylös tuolista ja imurin kouraan... ;-/
Meillä on pian muutto ja joka paikka täynnä pahvilaatikoita ja muita tavarakasoja... Kaappeja olen tyhjännyt ja " varaosia" (siis tavaroita, joiden kohtalosta, roskiin, uuteen kotiin, kirpparille tms. ei ole vielä varmuutta...) on pöydät täynnä, lattilalla laatikoiden kanssa sulassa sovussa lapsen lelut. Ainoa siisti huone on makkari ja vessa tietysti on siisti, siitä pidän aina huolen.
Aina kun tullaan aamulenkiltä (viedään esikoinen eskariin kävellen kahden muun lapsen kanssa), niin siivoan keittiön ja siitä se sitten leviää koko kämppään. Eli tänäänkin tein keittiössä tiskejen lisäksi kaappien siivousta ja liesituulettimen siivouksen. Sitten esille imuri ja sen kanssa tulikin sitten mentyä taas koko talo läpi ja siitä se siivous sitten vaan jatkui ja jatkui...
Melkein päivittäin siis tulee imuroitua ja pyyhittyä pölyt sitten joka toinen päivä. Keittiössä puunattavaa riittää muutenkin joka päivä kun pieniä lapsia talossa =)
Meillä on aina siistiä... mulla on joku, mikskä sitä sanotaan, pakkomielle... että aina pitää olla siistiä, tuun hulluks jos on sekasta...
Mitenkähän saisi tuollaisen siivousinnon kun teillä tuntuu olevan. Minä kun voin aivan huoletta istua sohvalla lukemassa kirjaa vaikka koko koti olisi ihan sekaisin. Tuo ' pidän vessan ja keittiön aina siistinä' -asenne on ihailtava! Eikö kodin siistinä pitämisestä tule stressiä kun näkee, että nyt tuokin pitää laittaa ja tuo. Ja vielä ennen nukkumaan menoa tuo ja tuo... Tosin mikä on ihanampaa kun tulla siistiin ja puhtaaseen kotiin tai herätä aamulla kodissa, jossa kaikki on tip top.
ainut siisti huone on keittiö ja wc