Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aada vai Sofia tyttövauvalle?

Vierailija
06.01.2016 |

Tuossa alempana oli ketju "Ronja vai Pinja nimeksi?" -ketju. Meillä vähän sama tilanne, tyttövauvalle nimeä mietitään. Tällä hetkellä ehdottomat suosikit: Aada ja Sofia. Sofia taitaa olla aika yleinen nimi kyllä :/ Kumman puolelle kallistua? Mielipiteitä tarvitaan :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALIA NIMIÄ. Laittakaa nimeksi joku tavallinen koska olette ihan tavallisia. Älkää typerää Nellaa laittako. Joku sellainen hissukka nimi sopii teille.

Vierailija
2/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Huh! Joka toisen tytön nimi on Aada tai Sofia! Laittakaa mieluummin vaikka Ronja tai Pinja :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa saman tien Aada-Sofia :D yleisin nimiyhdistelmä viime vuonna :/

Vierailija
4/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ehdottomasti valita lapsellesi nimen tämänhetkiseltä ensimmäisten etunimien top ten -listalta, tässä tulee:

1. Sofia

2. Aino

3. Aada

4. Ella

5. Emma

6. Helmi

7. Venla

8. Emilia

9. Enni

10. Amanda

Lähde: Väestörekisterikeskus.

http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279

Vierailija
5/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nimeksi Ruma

Vierailija
6/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna syntyi 15000 lasta. Heistä 300 sai nimekseen Sofia. Miten siis joka toinen olisi nimeltään Sofia? Ja Aada vielä harvempi.

Nukuitteko matikantunnilla?

Vierailija
7/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellikki

Vierailija
8/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni molemmat on kauniita. Itse olen viehttänyt Ada/Aada -nimestä. Tosin se on niim yleinen ja haukuttu nimi, että harmittaa oikein. No, onneksi mulle tulee muksu vasta monien vuosien päästä. :)

Vierailija
9/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä 5 pientä Sofiaa!! Aada hieman harvinaisempi, tunnen vain kaksi.

Vierailija
10/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan! Lapsesta ei ole kiva jos aina kutsutaan myös sukunimen ensimmäisellä kirjaimella esim. Sofia S. päiväkotiryhmässä. Itse omen ollut koko elämäni Hanna P. Ei kiva! Laittakaa harvinaisempaa nimeä...

Vierailija
11/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia, kuulostaa harvinaiselta nimeltä! Ei varmasti löydy sitten luokalta toista samannimistä! :)

Vierailija
12/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia on yleisempi TOISENA NIMENÄ. Samoin kuten Mariakin. Minä tunnen tasan yhden Sofian, koulussakaan ei ollut yhtään Sofioita. Aada ei ole mieleeni, sanon siis Sofia! Muita ehdokkaita, jotka voisivat sinua miellyttää:

Emilia

Olivia

Sina

Sinna

Silja

Saila

Elle/ Ellen

Matilda

Mette

Minttu

Emmi

Amalia

Amelia

Aurora

Vierailija
13/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei! Liian yleisiä! Olin viime vuonna kaksissa ristiäisissä. Toinen lapsi sai tämän surullisen kuuluisan Aada-Sofian (meinasin purskahtaa itkuun) ja toinen Sofian (toista nimeä en mainitse). Valitkaa harvinaisempi please.

Vierailija
14/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dille nimeksi

Vierailija
15/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kauniita nimiä! Itse Sofia nimisenä voin varmistaa, ettei monia samannimisiä ole vastaan kävellyt. Kuten ylempänä todettiin kyseinen nimi on suositumpi toisena nimeä.

Vierailija
16/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi kumpaakaan, koska mua häiritsisi nimien yleisyys. En myöskään haluaisi, että lastani jouduttaisiin aina kutsumaan etunimellä+sukunimen ensimmäisellä kirjaimella siksi, että päiväkotiryhmässä olisi kaksi tai kolme muutakin Aadaa - lapseni ei siis olisikaan Aada, vaan Aada V.

Vierailija
17/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en antaisi kumpaakaan, koska mua häiritsisi nimien yleisyys. En myöskään haluaisi, että lastani jouduttaisiin aina kutsumaan etunimellä+sukunimen ensimmäisellä kirjaimella siksi, että päiväkotiryhmässä olisi kaksi tai kolme muutakin Aadaa - lapseni ei siis olisikaan Aada, vaan Aada V.

Tuttavani lapsella on hyvin harvinainen nimi, sinä vuonna sen sai alle 10 lasta. Kuinka ollakaan, päoväkodissa oli toinen samanniminen samassa ryhmässä. Eli ei voi koskaan olla varma.

Ja onhan lapsella yleensä toinenkin nimi, voivat sitten päiväkodissa käyttää sitä.

Vierailija
18/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mafia tai Avatar

Vierailija
19/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada Sofia kuulostaisi hyvälle :)

Vierailija
20/33 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kauniita nimiä! Itse Sofia nimisenä voin varmistaa, ettei monia samannimisiä ole vastaan kävellyt. Kuten ylempänä todettiin kyseinen nimi on suositumpi toisena nimeä.

Vuonna 2014 yleisin tyttölapsille annettu ensimmäinen etunimi oli Sofia. Jos lasketaan kaikki etunimet (siis myös toiset ja kolmannet), yleisin nimi oli Maria (ja Sofia oli sijalla kaksi).

Näin kertovat Väestörekisterikeskuksen lahjomattomat tilastot.

http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi