Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto, mutta omat huoneet?

Vierailija
06.01.2016 |

Mies on ruveennut puhumaan yhteenmuutosta ja minustakin se kuulostaa ihan mukavalta ajatukselta. Ongelmana on vain todella suuri yksityisyyden/yksinäisyyden tarpeeni, enkä ole ikinä 25-vuoden elinikäni aikana jakanut huonettani kenenkään kanssa. Siksi minusta omat huoneet kuulostaa hyvältä ratkaisulta.

Tunteeko joku pareja, joilla on tällainen järjestely?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne moista paria. Kannattaisiko sinunkin ryhtyä opettelemaan sitä läheisyyttä? Ei se yhteinen huone ja parivuode tarkoita, jotta te olette samassa huoneessa 24 h/7 h. Liene teillä on muitakin huoneita tarkoitus yhteisessä kodissa olla?

Vierailija
2/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda yhteenmuutto. Et taida olla vaimomatskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanha pari elää eri huoneissa.

Haluatko jakaa sängyn miehen kanssa? Yhdessä nukkuminen on monen mielestä parisuhteen parhaita asioita.

Kerro täällä kertomasi avoimesti miehelle.

Vierailija
4/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat huoneet. Kun muutettiin yhteen, oli yhteinen makuuhuone, mutta melko pian alettiin nukkua eri huoneissa. Syitä siihen on mm. se, että mä olen tosi huono nukkuja, ja herään koko ajan, jos toinen vaikka kääntää kylkeä tai edes hengittää vähän äänekkäämmin. Ja kun en saa unta, haluan lukea, ja mies taas ei voi nukkua jos valot on päällä. Sen lisäksi meillä on eri työaikataulut, teemme molemmat välillä myös illalla myöhään töitä, ja silloin tietysti pitäisi saada aamulla nukkua pitempään.

Meille omat makuuhuoneet oli ehdottomasti loistoratkaisu. Saamme kumpikin hyvät yöunet, eikä se seksielämää ja läheisyyttä ole mitenkään vaikeuttanut, päinvastoin. Tuntuu että hellyyttä ja rakkautta on enemmän, kun ei ole väsynyt, eikä tarvitse hermoilla ja kinastella öisin siitä, kumman ehdoilla nukutaan ja valvotaan.

Vierailija
5/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on jopa omat asunnot. Mun mielestä omat huoneet ok, kunhan on niihin varaa.

Vierailija
6/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukumme eri huoneissa. Toinen on aamu- ja toinen iltavirkku. Hyvin toimii.

Vierailija
7/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tunne moista paria. Kannattaisiko sinunkin ryhtyä opettelemaan sitä läheisyyttä? Ei se yhteinen huone ja parivuode tarkoita, jotta te olette samassa huoneessa 24 h/7 h. Liene teillä on muitakin huoneita tarkoitus yhteisessä kodissa olla?

Jos on sellainen tarve nimeltä yksinolo, niin vaikea siitä on ''opetella'' pois. Opettele itse janontunteesta pois. Ja tuo makuuhuoneasia onkin hieman hankala, sillä kärsin uniongelmista ja olen herkkäuninen, samoin mies. En pysty menemään klo 22 nukkumaan, jos mies menee silloin. Ja jos jäisin toiseen huoneeseen tekemään omia juttujani, niin herättäisin miehen tullessani sänkyyn. Ja jos herään keskellä yötä, niin mies herää puhelimen valoon/siihen että lähden pois. Sama toimii toistepäin. Yhteiset yötä ovat aina hankalia.

Joten omilla huoneilla saisin tarvitsevani yksityisyyden ja se olisi myös akkujenlatauskeskukseni. Samalla tuo nukkumisongelma hoituisi. Joskus tietysti on kiva nukkua yhdessä.

Vierailija
8/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on varmaan unenlaatu sellainen, että ei pysty nukkumaan samassa. Mulla oli ennen yhteen muuttamista niin, että yhdessä nukkuessamme kiinnitin huomiota toisen liikkeisiin. Nykyään ei enää häiritse. Aamut sen sijaan puoli kuudesta seitsemään ovat sellaista aikaa, että jos mies tuohon aikaan nousee, herään minäkin, vaikka olisi tilaisuus nukkua vähän pidempään. Ei tuo onneksi hirveästi haittaa, kun arkena meillä on aika sama rytmi kumminkin. Sitä en vaihtaisi pois, että viimeiseksi asiaksi ennen nukahtamista saa puristaa toisen kättä.

Ymmärrän oman huoneen tarpeen. Mulla on sellainen työ, että päivän jälkeen haluan olla aikani rauhassa tai ainakin jossain välissä tarvitsen oman hetkeni. Silloin yleensä menen makuuhuoneeseen lukemaan ja laitan oven kiinni. Mies kyllä tietää olla häiritsemättä.

Vierailija
9/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellainen tarve nimeltä yksinolo, niin vaikea siitä on ''opetella'' pois. Opettele itse janontunteesta pois. Ja tuo makuuhuoneasia onkin hieman hankala, sillä kärsin uniongelmista ja olen herkkäuninen, samoin mies. En pysty menemään klo 22 nukkumaan, jos mies menee silloin. Ja jos jäisin toiseen huoneeseen tekemään omia juttujani, niin herättäisin miehen tullessani sänkyyn. Ja jos herään keskellä yötä, niin mies herää puhelimen valoon/siihen että lähden pois. Sama toimii toistepäin. Yhteiset yötä ovat aina hankalia.

Joten omilla huoneilla saisin tarvitsevani yksityisyyden ja se olisi myös akkujenlatauskeskukseni. Samalla tuo nukkumisongelma hoituisi. Joskus tietysti on kiva nukkua yhdessä.

Voi pyhä lehmä. Et voi verrata janoa ja yksinäisyyden tarvetta keskenään. Jano on meille merkki siitä että tarvitaan nestettä jota ilman ei voi elää. Yksinäisyyden kaipuinen eI taas kuole sen puutteeseen. Jos muuta väität draamailet.

Vierailija
10/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ap:n kaltaiset ihmiset muuttaa yhteen kenenkään kanssa ja tekee sen toisen elämästä helvettiä kun ei saa kunnon parisuhdetta. Miksi pakottaa se toinen kämppikset with benefits asetelmaan. Yhtä typerää kun aseksuaali joka ottaa normaaleilla halulla varustetun kumppanin.

Vierailija
11/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et tunne tällaisia pareja, koska asia on melkolailla tabu. Pitäisi olla yhteinen aviovuode, että on kunnon suhde. Ihmisillä on kuitenkin erilaisia tarpeita, eivätkä ne sulje läheisyyttä pois.

Ja mikä ihmeen 24h/7h?

Vierailija
12/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä lehmä. Et voi verrata janoa ja yksinäisyyden tarvetta keskenään. Jano on meille merkki siitä että tarvitaan nestettä jota ilman ei voi elää. Yksinäisyyden kaipuinen eI taas kuole sen puutteeseen. Jos muuta väität draamailet.

Pää ainakin sekoaa, jos pitää kokoajan sietää ihmisen läsnäoloa, eikä ole mitään pakopaikkaa. Esim. kahden viikon lomamatkalla minusta tuli äksyileva, ahdistus kasvoi todella suureksi ja harkitsin itsemurhaa. Mutta taidan vain draamailla, eihän ihminen voi tarvita noin paljoa omaa tilaa ja aikaa! 

Vierailija
13/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes ap:n kaltaiset ihmiset muuttaa yhteen kenenkään kanssa ja tekee sen toisen elämästä helvettiä kun ei saa kunnon parisuhdetta. Miksi pakottaa se toinen kämppikset with benefits asetelmaan. Yhtä typerää kun aseksuaali joka ottaa normaaleilla halulla varustetun kumppanin.

Pakottaa? : Dd ei minua ainakaan kukaan voi pakottaa suhteeseen, sinutko voi?

Vierailija
14/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina mekin nukuttiin samassa huoneessa, mutta nykyään ollaan sulassa yhteisymmärryksessä siirrytty eri makkareihin. Mulla on tosi paha unihäiriö, saatan nukkua yöllä tunnin-pari, sitten pyörin, katson telkkaria, luen... Ei mieskään sais nukuttua jos mä olisin samassa tilassa. Ja silloin harvoin kun saan nukuttua, en halua herätä miehen pienempiinkin liikkeisiin ja tuhahduksiin. Ollaan varmaan molemmat paremmalla mielellä kun tän järjestelyn kautta molemmat ei ole umpiväsyneitä aina.

Vierailija
15/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ole toistaiseksi muuttamassa yhteen. Mutta minun kaltaisillani ihmisillä on suuresta yksinäisyyden tarpeesta huolimatta myös tunteet. Kämppikset with benefits -meiningissä ei ole minun mielestäni tunteita mukana. 

Mies kyllä tuntee minut ja tietää rajoitteeni. Olen myös sanonut selvästi hänelle, ettei minusta ole miksikään perusvaimoksi, niinkuin tuo yksi ilmaisi etten ole vaimomatskua. Olen sanonut, että ymmärrän jos hän haluaa toisenlaisen naisen ja jopa kehottanut että etsii itselleen sellaisen. Mutta ei, jostain syystä se silti haluaa kanssani olla, vaikkei saa kunnon parisuhdetta ja teen hänen elämästään helvetin.

Vierailija
16/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole toistaiseksi muuttamassa yhteen. Mutta minun kaltaisillani ihmisillä on suuresta yksinäisyyden tarpeesta huolimatta myös tunteet. Kämppikset with benefits -meiningissä ei ole minun mielestäni tunteita mukana. 

Mies kyllä tuntee minut ja tietää rajoitteeni. Olen myös sanonut selvästi hänelle, ettei minusta ole miksikään perusvaimoksi, niinkuin tuo yksi ilmaisi etten ole vaimomatskua. Olen sanonut, että ymmärrän jos hän haluaa toisenlaisen naisen ja jopa kehottanut että etsii itselleen sellaisen. Mutta ei, jostain syystä se silti haluaa kanssani olla, vaikkei saa kunnon parisuhdetta ja teen hänen elämästään helvetin.

Ne normiparit jotka tekee kaiken "niin kuin kuuluu" eroaa tosi usein. Paljon parempi tapa löytää hyvä elämä on unohtaa höhlät parisuhdenormit ja elää omannäköisesti.

Vierailija
17/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omat huoneet. Kun muutettiin yhteen, oli yhteinen makuuhuone, mutta melko pian alettiin nukkua eri huoneissa. Syitä siihen on mm. se, että mä olen tosi huono nukkuja, ja herään koko ajan, jos toinen vaikka kääntää kylkeä tai edes hengittää vähän äänekkäämmin. Ja kun en saa unta, haluan lukea, ja mies taas ei voi nukkua jos valot on päällä. Sen lisäksi meillä on eri työaikataulut, teemme molemmat välillä myös illalla myöhään töitä, ja silloin tietysti pitäisi saada aamulla nukkua pitempään.

Meille omat makuuhuoneet oli ehdottomasti loistoratkaisu. Saamme kumpikin hyvät yöunet, eikä se seksielämää ja läheisyyttä ole mitenkään vaikeuttanut, päinvastoin. Tuntuu että hellyyttä ja rakkautta on enemmän, kun ei ole väsynyt, eikä tarvitse hermoilla ja kinastella öisin siitä, kumman ehdoilla nukutaan ja valvotaan.

Meillä samoin. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että yhteinen vuode olisi joku hyvän parisuhteen merkki. Meillä on omat makuuhuoneet, molemmissa leveä sänky. Seksiä voi harrastaa suihkussa tai olohuoneen sohvalla yhtä hyvin kuin sängyssä, ei siihen aviovuodetta tarvita. Tällä järjestelyllä minä saan rauhassa tehdä töitä puolilleöin ja mies herätä klo 3.00 lukemaan lehteä ilman, että kumpikaan herää toisen takia. Eikä tule mitään sanomista siitä, kumpi on viimeksi vaihtanut lakanat tai taas kerran unohtanut päiväpeitteen lattialle.

Vierailija
18/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne normiparit jotka tekee kaiken "niin kuin kuuluu" eroaa tosi usein. Paljon parempi tapa löytää hyvä elämä on unohtaa höhlät parisuhdenormit ja elää omannäköisesti.

Just näin. Ihmetelköön ne joita ihmetyttää.. esimerkiksi kauheen kummallista oli että me oltiin oltu jo reilu vuosi naimisissa ennen yhteenmuuttoa, ja sit just tuo erilliset makuuhuoneet.

Vierailija
19/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ymmärtänyt tarvitsevani oman huoneen, olisin ehkä vieläkin nuoruudenrakkauteni kanssa. Opiskelija-aikana "piti" muuttaa yhteen, koska se oli paras tapa viettää mahdollisimman paljon aikaa yhdessä. Siinä vaiheessa kun opiskelu- ja työkiireet stressasivat ja tuli uniongelmia, olisi omasta rauhasta ollut apua. Vietin sitten unettomia öitä sohvalla, ja stressi ja unettomuus vaan paheni. Suhdehan siinä kärsi, eikä kummallekaan meistä tullut mieleen kokeilla erilaisia versioita parisuhteesta, saati kokeilla isompaa asuntoa jossa olisi ollut kaksi makuuhuonetta. Muutama ylimääräinen neliö olisi voinut pelastaa suhteen. Onneksi elämä on tuonut itsetuntemusta.

Meitä vaan on erilaisia, eikä siinä ole mitään pahaa jos kokeilee erilaisia tapoja olla ihmissuhteessa. Nyt pidän itsestään selvänä sitä että jokaiselle perheen jäsenellä pitää olla mahdollisuus omaan rauhaan.

Vierailija
20/37 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai elämä on helvettiä ja ollaan pelkkiä kämppiksiä, jos ei ole yhteistä parisänkyä ja nukuta joka yö samassa huoneessa? Et kai oikeasti ole tosissasi? Miten sä tuon perustelet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi