Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoalan tekninen asiantuntija paikalla

asiantuntija
05.01.2016 |

Kysy mitä haluat tietää autojen tekniikasta tai toiminnoista

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo lähtee käyntiin kun palmun alta pakkasilla. Onko muita yhtä hyviä autoja?

Vierailija
42/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossani palaa moottorin hälytysmerkkivalo. Voiko se olla joku kylmän sään virhe ja jos ei niin mitä se edes tarkoittaa käytännössä?

On siinäkin automies! Olen odottanut kysymykseeni vastausta koko illan, mutta tyyppi katoaa niin, että takavalot vaan vilkkuu! 

Pahoittelut, mutta näin autoalalla työskentelevällä on näin pakkaspäivinä ollut hiukan kiire.

Kysymykseen on mahdoton vastata varmasti, mutta on kyllä mahdollista että pakkanen aiheuttaa vikavalon palamista. Vika valo syttyy kun itsediagnoosijärjestelmä on havainnut vian autossa, joskus kova pakkanen aiheuttaa vian jonka takia valo syttyy. Kannattaa viedä auto lämpimään ainakin yön yli ja sitten vain ajamaan, jos vika oli pakkasen aiheuttama niin valo sammuu kolmen ajoja kuin jälkeen jos taas ei sammu autossa on jokin vika mikä on tosin voinut aiheutua vaikka pakkasesta.

Jos moottori käy epätasaisesti ei sillä kannata ajaa koska silloin on vaarana että aiheutuu lisävaurioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iltapäivällä vanhaa Corollaani (samaa muuten, jonka mainitsin tässä samassa ketjussa) käynnistäessäni se ei käynnistynytkään :-( Lupasi aika hyvin, mutta ei. Yritin ehkä 4 kertaa käynnistää, ja huonommin tuo lupasi joka kerta. Akku ja kylmyys on varmaankin vikana. Kysymys on siis, että kun sää lämpenee, vaikkapa, että olisi lämpimämpää kuin -10 (tulevana maanantaina), niin en kait ole noilla käynnistysyrityksillä vaikeuttanut käynnistystä (-10 ei ole käynnistyksen kannalta autossani ollut kertaakaan ongelma)...

Vierailija
44/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tyyppivikoja on vuoden 2011 VW Touranissa?

Autoalalla ei koskaan sanota että on tyyppivikoja;)

VW itse olen kuitenkin kiertänyt ko. merkin kulkeneet kaukaa jo vuosia ennen kaikkia näitä kohuja joita nyt on julkisuudessa puitu.

Olen nähnyt läheltä mikä näiden autojen laatu on, siinä syy miksi en niitä ole itselle haalinut.

No nyt jotkut taas saa tästä vettä myllyyn mutta tämä on minun mielipide ja kuitenkin tiedän autoista oikeasti jotain;)

Vierailija
45/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Kun ajelee pakkasella ja katsoo minkä merkkisiä autoja on tien poskissa, niin lähes aina siinä kököttää Eurooppalainen merkki.

Aasialaiset ovat todella luotettavia talviautoja.

Enkä nyt väitä muuta kuin että ovat luotettavia autoja jotka harvoin jättää tielle.

Vierailija
46/46 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt iltapäivällä vanhaa Corollaani (samaa muuten, jonka mainitsin tässä samassa ketjussa) käynnistäessäni se ei käynnistynytkään :-( Lupasi aika hyvin, mutta ei. Yritin ehkä 4 kertaa käynnistää, ja huonommin tuo lupasi joka kerta. Akku ja kylmyys on varmaankin vikana. Kysymys on siis, että kun sää lämpenee, vaikkapa, että olisi lämpimämpää kuin -10 (tulevana maanantaina), niin en kait ole noilla käynnistysyrityksillä vaikeuttanut käynnistystä (-10 ei ole käynnistyksen kannalta autossani ollut kertaakaan ongelma)...

Tuosta on vaikea sanoa mitään varmaan, mutta jos startti ei pyöritä moottoria tarpeeksi nopeasti, ei moottori myöskään käynnisty.

Minä suosittelen että akku kannattaa aina säännöllisesti ladata ulkopuolisella laiturilla täyteen. Harva nykyauto pystyy lataamaan akkua täyteen, ja varsinkin pakkasella akku aina purkautuu enemmän kuin latautuu. Akku ei ota kovalla pakkasella virtaa vastaan mutta pystyy sitä kyllä luovuttamaan.

Ja muistakaa että uusi akku on aika halpa vakuus sille että auto käynnistyy myös kovemmalla pakkasella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme