Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoalan tekninen asiantuntija paikalla

asiantuntija
05.01.2016 |

Kysy mitä haluat tietää autojen tekniikasta tai toiminnoista

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 4 vuotta vanhan pösöni, ajettu 10000/vuosi, todennäköisyys sammua tielle tänä talvena? 

Vierailija
2/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 2%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huitelee rehellisesti sanottuna 90%. Todennäköisesti öljyt pulahtaa ulos tai sitten ovien lukot jäätyy niin ettei niitä saa kiinni kuin "mustekalalla"

Mutta älä huoli, Kesä lähestyy kovaa vauhtia.

Vierailija
4/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että 2%

Et taida juurikaan tietää autoista:)

Vierailija
5/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada 1200s.

Paljollako sellaisen saisi?

Vierailija
6/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myydä isäni Ladan sulle 3400€

Ajettu 155000km ei koskaan mitään vikoja eikä jätä tielle edes pakkasella!

Vierailija
7/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi automaattivaihde joskus nykäisee vaihtaessaan kakkoselle, toisinaan sitten taas ei?

Vierailija
8/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jokin vaihteiston venttiili alkaa pikkuhiljaa julistamaan.

Suosittelen ensin vaihtamaan LAADUKKAAT vaihteistoöljyt ns. Huuhtelu tekniikalla, vika todennäköisesti poistuu ainakin joksikin aikaa.

Vierailija
9/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni oli aamulla lämmityksessä pari tuntia. Kun käynnistin, auto ei meinannut lähteä käyntiin. Pari starttausta, pyöritti kyllä moottoria, mutta ei käynnistynyt. Kolmannellä lähti sitten ok. Ei ollut kylmänkankeutta, siis käynnistäessä. Auto toimi ok päivällä, mutta teki saman illalla. Noin tunti ajon jälkeen, joten ei kovin kylmä moottori voinut olla. Päivällä siis käynnistyi ok, vaikka seisoi pakkasessa useamman tunnin ilman lämmitystä. Auto 90 luvun alusta, mutta vain vähän yli satatuhatta ajettu. Bensa auto. Ei ennen tehnyt tuota. Virranjakaja kenties? Lämmöt oli ajaessa ok.

Vierailija
10/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Corollani nykii. Teki tätä jo vuosi sitten. Vaihdoin sytytystulpat. Alkoi toimia kunnolla. Tulpat oli selvästi kuluneita. Johonkin oli päässyt myös öljyä. Aavistelen (toooodella pitkän netin tutkimisen jälkeen), että venttiilien O-renkaat (?kumitiivisteet) ovat huonossa kunnossa, ja öljyä pääsee sen vuoksi sytytystulppiin, ja että tämä on alkuperäinen syy nykimisen taustalla. Mitä luulet?

Vierailija
11/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet netin kollegoistasi? Ketä suosittelisit? Jonkun verran olen katsellut Eric the Car Guy:ta, suomalaisista ?Peter Finn, englantinsa on helppo suomalaisen tulkita, mutta alansa asiantuntijuus vakuuttaa.

Vierailija
12/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet netin kollegoistasi? Ketä suosittelisit? Jonkun verran olen katsellut Eric the Car Guy:ta, suomalaisista ?Peter Finn, englantinsa on helppo suomalaisen tulkita, mutta alansa asiantuntijuus vakuuttaa.

Youtubesta Scotty Kilmer tekee kaikista parhaimmat videot autoremontteihin/huoltoihin, ylläpitoon liittyen. Hänellä on mekaanikkona reippaasti yli 40 vuotta kokemusta autoista.

Vierailija
13/46 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta Scotty Kilmer tekee kaikista parhaimmat videot autoremontteihin/huoltoihin, ylläpitoon liittyen. Hänellä on mekaanikkona reippaasti yli 40 vuotta kokemusta autoista.

Jep. Toinen suosikkini. Ikävä, että häiriintyneet ihmiset jättävät hänelle paljon typeriä kommentteja :-(

Vierailija
14/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tämä johtuu siitä, että lohkolämmitin lämmittää jäähdytysnestettä joka lämpiää ensin moottorin lämpötilatunnistimen kohdalta.

Eli, kovalla pakkasella jäähdytysneste on lämmittänyt tunnistimen, mutta moottori on oikeasti vielä kylmä. Tällöin moottorin ohjainlaite luulee moottorin olevan lämmin eikä polttoainetta suihkuteta riittävästi kylmän moottorn käynnistämiseksi.

Suosittelen hieman lyhyempää esilämmitys aikaa moottorille.

Vierailija
15/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa nykimisen syystä on todennäköisesti osunut oikein. Jos venttiilivarrenkumit vuotaa, niin öljyä pääsee valumaan sylinteriin. Seurauksena on savutusta sekä tulppien karstoittumista joka johtaa ensin juurikin pieneen nykimiseen.

Suosittelen viemään auton korjaamolle venttiilivartenkumien vaihtoon.

Vierailija
16/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele korjausohjelmia, sillä jos osaat korjata autoja, niin lähinnä nuo ohjelmat aiheuttaa myötähäpeää. Ohjelmat ovat täysin tekaistuja eikä niillä ole mitään tekemistä oikean korjaamisen kanssa.

Vierailija
17/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaihtaa itse akun -04 mondeoon. En ole ennen itse vaihtanut akkua, pari kertaa olen nähnyt kun akku vaihdetaan. Eka vanhasta akusta miinusnapa ja sitten plus ja uudesta eka plus ja sitten miinus?

Vierailija
18/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö usein Esson baarissa?

Vierailija
19/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkukaapeleiden irrotus ja kiinnitys juurikin tuossa järjestyksessä. Kannattaa lisäksi pitää avaimet taskussa, joskus auton ovet menevät itsestään lukkoon kun akkukaapelit kytketään takaisin kiinni.

Vierailija
20/46 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan itse Esson baarissa, Käytkö itse? Jos käyt niin onnea sinulle.