Naurattaa ne ihmiset jotka luulevat että salilla käynti on ainoa autuaaksi tekevä liikuntamuoto! ☆☆
Ihan oikeasti te saliuskovaiset...
Kyllä, te käytte salilla ja se on hienoa, kyllä.
Mutta kaikki eivät välttämättä koe samoin, se heille suokaa. Eikä se tarkoita sitä että nämä ihmiset eivät liiku tai että he olisivat huonokuntoisia.
Kommentit (16)
Mä kun olin teini-parikymppinen ysärillä, tiesin että serkkuni käy kuntosalilla, tähtäsi isona liikunnanohjaajaksi tmv. Ketään muita en sitten tuntenutkaan, jotka olisi salilla käyneet. Oikeasti, en ketään. Jännästi kuitenkaan en myöskään tuntenut ylipainoisia, kaikki ystävät, koulukaverit, sukulaiset harrastivat mitä mielivät; hiihtoa/ futista/ uintia/ capoeiraa/ judoa/ nyrkkeilyä jne.
Mistä tämä nykyinen salivillitys oikein on lähtöisin? Henk. koht. en edelleenkään käy salilla, se on yksinkertaisesti niin vitun tylsää puuhaa. Pidän enemmän sellaisesta liikunnasta, missä menevä musiikki huutaa, koko kroppa liikkuu ja hiki virtaa. Esim. erilaiset ryhmäliikuntatunnit ja lenkkeily. Kotona mulla on myös crosstrainer. En kertakaikkiaan keksi yhtäkään syytä, miksi maksaa hikisten painojen kolistelusta samassa tilassa kahdenkymmenen muun kanssa.
Mutta kukin tavallaan, en todellakaan veetuile niille, jotka salilla käyvät (nykyään tunnen sellaisia, kappas :D), joten en myöskään tajua, miksi niille salilla käymättömille pitää rääpiä päätänsä. Olisitte iloisia ettei tulla. Enemmän tilaa teille.
Kuntosali ei ole tie nirvanaan ja avain onneen, eikä myöskään maailman ainoa liikuntamuoto.
Sali on helppo ja aika persoonaton harrastus. Olen käynyt vaihteeksi itsekin. Baletti tai kiipeily esimerkiksi vaatisi enemmän. Tai miten olisi sirkus?
Jep. Tähtään mieluummin 1.30 aikaan puolimaratonilla. Sali ei tuo minulle mitään lisäarvoa. Lihaskuntoa osaan treenata muutenkin.
Sillä kuitenkin monta tutkittua hyötyä ja ulkonäön muokkauksessa olen huomannut sen "oikotieksi". Vuosia tanssin, juoksin, pyöräilin ja kävin ryhmäliikunnassa, mutta vasta salille löydettyäni alkoi kroppa saada muotoja ja "löllöt" paikat kiinteytyä ja tasoittua kasvaneen lihasmassan alla :)
Ja ei, en ole lähtenyt mukaan fitness buumin sen kummemmin. Minulle riittää paljon vähempikin.
Jostain luin myös, että salitreeni kasvattaa voiman ja lihasmassan lisäksi myös kestävyyttä aerobisissa lajeissa. Ja olen huomannut tuon vaikutuksen konkreettisesti itselläni myös. Sen sijaan esim. juoksu tai aerobic ei kasvata lihasta ja voimaa kuin sen mitä laji vaatii hyvään suoritukseen siinä lajissa.
Mutta totta, sali ei ole kaikki kaikessa. Kyllä lihakset ja voiman saa kasvamaan muullakin. Kunhan jonkun sellaisen lajin tai harjoitteen ottaa ohjelmaansa niin saa parhaan hyödyn :)
Ratsastan kolmesti viikossa. Korsettilihakset pakosti kuosissa tai sieltä tulee hetkessä alas. Lisäksi juoksen. Kunnossa olen pysynyt.
Itse en ole löytänyt muuta itselleni mielekästä liikuntamuotoa, jota voin yksin harrastaa. En esimerkiksi pidä lenkkeilystä tai ryhmäliikunnasta ollenkaan, mutta salilla nautin kun saan rauhassa, omaan tahtiini ja omiin ajatuksiin ja treeniin uppoutuneena olla.
Useimpiin muotivillityksiin liittyy joukko ihmisiä, jotka omaksuvat trendin ja alkavat suhtautua siihen lähes fundamentalistisen uskonnollisella vakavuudella. Tästä seuraa käännytystyö, eli muut on saatava mukaan hinnalla millä hyvänsä.
Kaikki tämä johtuu omasta epävarmuudesta. Identiteettiä pyritään etsimään ulkoapäin erilaisista trendeistä sen sijaan että sitä etsittäisiin omasta itsestä. Omaa itsetuntoa pönkitetään kuittailemalla ihmisille, jotka elävät toisin.
Ne ihmiset, joille salilla käyminen on se juttu, tekivät sitä kauan ennen kuin siitä tuli nykyisenlainen muotivillitys.
t. kateellinen läski sohvaperuna jolta nousee penkistä korkeintaan oma perse
tekosyyt
+ ap on todennäköisesti läski. tai laihaläski. tai laiha, pienirintainen ja lättäperseinen. haha.
Jos ei ois kireitä ja seksikkäitä värikimara vaatteita niin ei varmasti niin autuaaks tekis. Tai joku yksinkertasen värinen isolla merkkitägillä.
Vierailija kirjoitti:
tekosyyt
+ ap on todennäköisesti läski. tai laihaläski. tai laiha, pienirintainen ja lättäperseinen. haha.
Millä salilla kasvaa rinnat? Liityn heti. Joku DD-kuppi ois kiva :)
Persettä siellä esittelevät, sellaiset naiset...
Itse esimerkiksi asun niin korvessa, ettei täällä ole mahdollista käydä missään tanssitunneilla, jossa mielelläni kävisin. Tarjolla olevat ryhmäliikunnat on sitä samaa kahvakuulaa, joka ei kyllä nappaa. Lenkkeilykin on hieman tylsää. Joten sali on siis se ainoa vaihtoehto, joka on tarpeeksi mielekäs ja siihen lisäksi joku kotijumppa.
miten ap sait nuo tähdet tohon otsikkoon?
Itse harrastan monipuolisesti erilaisia ryhmäliikuntatunteja, pallopelejä, juoksemista, mutten käy juurikaan salilla. Kaveri käy tuntimääräisesti saman verran salilla viikossa kuin mitä minä vietän muun liikunnan parissa. Kaverin kroppa on upean treenattu, itsellä ihan tavis. Eli kyllä se sali positiivisesti ulkonäköön vaikuttaisi. Mutta kun en pidä erityisemmin salilla käymisestä, sillä se on mielestäni tylsää, niin tyydyn taviskroppaani. Liikunta on itselle niin paljon kaikkea muutakin kuin ulkonäkö, joten en jaksa stressata, vaan teen sitä, mistä eniten pidän.
Vierailija kirjoitti:
Itse esimerkiksi asun niin korvessa, ettei täällä ole mahdollista käydä missään tanssitunneilla, jossa mielelläni kävisin. Tarjolla olevat ryhmäliikunnat on sitä samaa kahvakuulaa, joka ei kyllä nappaa. Lenkkeilykin on hieman tylsää. Joten sali on siis se ainoa vaihtoehto, joka on tarpeeksi mielekäs ja siihen lisäksi joku kotijumppa.
vitun maalainen.
JAA. ei kiinnosta. käyn silti salilla