Entinen seksielämä ja tuore parisuhde
Olen aavistuksen päälle kolmikymppinen nainen, joka on pitkän (noin 3 vuotta) sinkkukauden jälkeen parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Palstaa luettuani, ja muutamia IRL mielipiteitä kuultuani, en voi kuin ihmetellä, miten ajatellaan villihkön sinkkuelämäni vaikuttavan nykyiseen parisuhteeseeni.
Olen aina rakastanut seksiä, ja totta kai sinkkunakin harrastin sitä, milloin enemmän, milloin vähemmän. Kumppaneita on kertynyt reilu 30, joka tuntuu osalle olevan ihan liian suuri luku. Olen äimänä. Totta kai tiedän, että naisen seksuaalisuuteen suhtaudutaan vieläkin kaksinaismoralistisesti ja tuomitsevasti, mutta onhan se nyt ihan naurettavaa, että jostain random luvusta vedetään ennustuksia parisuhteeni onnistumisesta.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (80)
Mulla on vastaavia kokemuksia. Suhteesi ei tule toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko sä lappu kaulassa että mullapas on ollutkin 30 panomiestä? Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia ja naamasta ei aina voi päätellä onko ollut 1 vai 100 kumppania. Suu kiinni, vai tekeekö sittenkin mieli vähän leuhkia?
Totuudella on kumma tapa tulla esille varsinkin jos on pienet piirit. Esille voi tulla mies, jos toinenkin jotka toteaa, että on pannut kyseistä naista tai kaveri on pannut, jne.
Olen nainen, mutta en suhtautuisi hirveän luottavaisesti mieheen, jos tietäisin hänellä olleen 30 seksikumppania. Herättää ajatuksia, että ovatko naissuhteet miehelle vain jonkinlainen väline saada haluamansa, ja onko hän ylipäätään kiinnostunut sitoutumaan tosissaan kehenkään. En mitenkään hakua tuomita sinua, AP, kukin elää elämäänsä tyylillään. Mutta tämä oli ihan nopsaan näin oma ensifiilikseni asiasta naisen näkökulmasta, ja minä tosiaan arvioin miehiä ja naisia ihan samalla tavalla, en kaksinaismoralistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko sä lappu kaulassa että mullapas on ollutkin 30 panomiestä? Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia ja naamasta ei aina voi päätellä onko ollut 1 vai 100 kumppania. Suu kiinni, vai tekeekö sittenkin mieli vähän leuhkia?
Totuudella on kumma tapa tulla esille varsinkin jos on pienet piirit. Esille voi tulla mies, jos toinenkin jotka toteaa, että on pannut kyseistä naista tai kaveri on pannut, jne.
Niin tosiaan jos asuu pienellä paikkakunnalla, jossa on parikymmentä 20-40 vuotiasta miestä niin kyllähän siinä kylänmiesten kesken sana kulkee kun kaikki ovat polkeneet samaa mimmiä :)
mitä sitten? ei 30 ole paljon sinkulle. kyllä sinkutkin harrastaa seksiä. Kysympää vaan kuinka paljon sinkkumiehillä on naisia ollut.... Tuskin uusi miehesi kuvittelee, että olet selibaatissa elänyt
Kuulostaa paljolta. Harva mies pääsee tuollaisiin lukuihin.
Ikisinkkumies
No, en nyt lappu kaulassa kulje. Esim. täällä ja eräällä toisella harrastukseeni liittyvällä keskustelupalstalla (jossa toki keskustellaan myös kaikesta maan ja taivaan väliltä) olen maininnut, että olen ollut aktiivinen seksuaalisesti. Ja on leimaa napsunut otsaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta en suhtautuisi hirveän luottavaisesti mieheen, jos tietäisin hänellä olleen 30 seksikumppania. Herättää ajatuksia, että ovatko naissuhteet miehelle vain jonkinlainen väline saada haluamansa, ja onko hän ylipäätään kiinnostunut sitoutumaan tosissaan kehenkään. En mitenkään hakua tuomita sinua, AP, kukin elää elämäänsä tyylillään. Mutta tämä oli ihan nopsaan näin oma ensifiilikseni asiasta naisen näkökulmasta, ja minä tosiaan arvioin miehiä ja naisia ihan samalla tavalla, en kaksinaismoralistisesti.
No, totta kai olen "käyttänyt" näitä miehiä, olen halunnut seksiä :D Nykyinen suhteeni on neljäs seurustelusuhteeni, toki tapailuja (lyhempiä ja pidempiä) on takana myös. Ja ihan rehellisiä yhden yön suhteita. Ja yksi fuckbuddy-suhde. Silti olen sitoutunut nykyiseen suhteeseeni täysin.
Ap
Jotenkin lapsellista miettiä edes jotain tarkkoja lukumääriä. Onhan siinä tietysti ero, että onko pannut paljaalla koko kaupunkia vai ollut täysin jalat ristissä koko ikänsä, mutta jos nyt ei puhuta radikaaleista ääripäistä niin tuntuu hassulta, jos jollain aikuisella ihmisellä on mielessään jokin tarkka lukumäärä tyyliin "tää on nyt nro 33, uusi viiva tukkimiehen kirjanpitoon". Pitääkö jotkut oikeasti jotain tilastoa asiasta ja miksi?
Minulla on täsmälleen samanlainen tilanne, eli olen vähän päälle 30, ollut 3 vuotta sinkkuna, kumppaneita on ollut noin 30 ja olen juuri alkanut seurustella ihanan miehen kanssa. Viimeisimmän sinkkujakson aikana tapailin joitain miehiä, ja rivien välistä pystyin päättelemään, että heillä oli toiveena suhteellisen kokematon nainen. Yllätyin kovasti, koska en kuvitellut 30-40-vuotiailla miehillä olevan tällaisia odotuksia. Minusta on normaalia, että kumppaneita on kertynyt, jos on ollut vaikka viisikin vuotta sinkkuna aikuisiällä. Sinkkuajan käyttäytyminen ei myöskään mielestäni kerro mitään käytöksestä seurustelusuhteessa, itsekään en ole esimerkiksi koskaan pettänyt. Nykyinen miesystäväni on pitkästä aikaa ensimmäinen, joka tuntuu suhtautuvan luontevasti asiaan. Emme ole kyselleet toistemme tarkkoja lukuja, mutta on selvää, että aika reipasotteista meininkiä on molemmilla ollut. Emme ole mustasukkaisia toistemme menneisyydestä ja pystymme naureskelemaankin näille asioille, mikä on minulle tervetullut piirre suhteessa. Esimerkiksi löysin hänen repustaan vahingossa liukuvoidepurkin (hän pyysi minua tuomaan jotain laukusta) ja hän puolestaan alastonkuvani tietokoneeltani korjatessaan sitä. Molempiin seksuaalisesti aktiivisesta menneisyydestä kertoviin tapauksiin suhtauduimme huumorilla.
Onko kaikki kolmikymppiset sinkkunaiset huoruleita vai pitääkö katsoa nuorempaa?
Älä muiden mielipiteistä välitä! Mitäköhän se mies ajattelee...? Jos hänelle se on ok, niin kaikki hyvin! Toisaalta se 'luku' ei välttämättä edes hänelle kuulu, jos et sitä halua kertoa.
Mulla on ollut vakavampia suhteita muutama sekä yhden illan juttuja ennen nykyistä miestäni. Kummatkin tiedetään kummankin suunnilleen 'luku', eikä olla tuomittu toisiamme, toisaalta ne luvutkin olisi hyvin voinut jättää kertomatta.. Sillä ei mielestäni ole väliä, kunhan kummatkin on terveitä kun suhteeseen aletaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kolmikymppiset sinkkunaiset huoruleita vai pitääkö katsoa nuorempaa?
Ööööö, suosittelen sitä toista ääripäitä, vähän vanhempaa naista.. Sieltä saattaa vielä löytyä niitä puhtoisempia tytteleitä. Nykyään aloitetaan hommat todella nuorena. :)
Kyllä meidän avioliitto voi ainakin vallan mainiosti vaikka oon ennen ollut maksullinen ja useita seksikumppaneita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööö, suosittelen sitä toista ääripäitä, vähän vanhempaa naista.. Sieltä saattaa vielä löytyä niitä puhtoisempia tytteleitä. Nykyään aloitetaan hommat todella nuorena. :)
Olisiko ujo ja hiljainen nainen "turvallinen" valinta?
Eihän pelkästä luvusta voi päätellä yhtään mitään. Esim. itsellä oli nuorena (19-20v) lyhyt kausi jonka aikana sekoilin ja harrastin paljon yhdenillanjuttuja. Käytännössä siis 80% seksikumppaneistani on tuon yhden nuoruusvuoden ajalta. Sain niistä kuitenkin nopeasti tarpeekseni, tein syvällistä itsetutkiselua syistä miksi ylipäätään päädyin tekemään niin, pääsin asiasta yli ja tulin sinuiksi itseni kanssa. En ole sen jälkeen yhdenillanjuttuja harrastanut enkä kaivannut, tiedän mitä se on ja osaan siksi arvostaa enemmän seksiä jossa on mukana tunteita tai edes hieman syvempää kiinnostusta. Aika idioottimaiselta kuulostaisi, jos joku määrittelisi nykyisen itseni sen perusteella mitä olen kokeillut19-vuotiaana tai tekisi ennustuksia suhteistani joista ei tiedä mitään. Ei ihmisille kuitenkaan edes tarvitse kertoa kaikkea menneisyydestään, ei yksityiskohdat ja tarkat listat kaikista seksikumppaneista kuulu mielestäni välttämättä edes uuteen parisuhteeseen. Jos joku tuomitsee sinut minkä tahansa numeron perusteella se kertoo paljon enemmän tuomitsijasta kuin sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän avioliitto voi ainakin vallan mainiosti vaikka oon ennen ollut maksullinen ja useita seksikumppaneita ollut.
Miehesi onkin aisuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi onkin aisuri.
Höpöhöpö
Itselleni ei niin väliä vaikka olis vähän paneskeltukin! :)
-mies kolmenkympin hujakoilla