Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen seksielämä ja tuore parisuhde

Vierailija
05.01.2016 |

Olen aavistuksen päälle kolmikymppinen nainen, joka on pitkän (noin 3 vuotta) sinkkukauden jälkeen parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Palstaa luettuani, ja muutamia IRL mielipiteitä kuultuani, en voi kuin ihmetellä, miten ajatellaan villihkön sinkkuelämäni vaikuttavan nykyiseen parisuhteeseeni.

Olen aina rakastanut seksiä, ja totta kai sinkkunakin harrastin sitä, milloin enemmän, milloin vähemmän. Kumppaneita on kertynyt reilu 30, joka tuntuu osalle olevan ihan liian suuri luku. Olen äimänä. Totta kai tiedän, että naisen seksuaalisuuteen suhtaudutaan vieläkin kaksinaismoralistisesti ja tuomitsevasti, mutta onhan se nyt ihan naurettavaa, että jostain random luvusta vedetään ennustuksia parisuhteeni onnistumisesta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pelkästä luvusta voi päätellä yhtään mitään. Esim. itsellä oli nuorena (19-20v) lyhyt kausi jonka aikana sekoilin ja harrastin paljon yhdenillanjuttuja. Käytännössä siis 80% seksikumppaneistani on tuon yhden nuoruusvuoden ajalta. Sain niistä kuitenkin nopeasti tarpeekseni, tein syvällistä itsetutkiselua syistä miksi ylipäätään päädyin tekemään niin, pääsin asiasta yli ja tulin sinuiksi itseni kanssa. En ole sen jälkeen yhdenillanjuttuja harrastanut enkä kaivannut, tiedän mitä se on ja osaan siksi arvostaa enemmän seksiä jossa on mukana tunteita tai edes hieman syvempää kiinnostusta. Aika idioottimaiselta kuulostaisi, jos joku määrittelisi nykyisen itseni sen perusteella mitä olen kokeillut19-vuotiaana tai tekisi ennustuksia suhteistani joista ei tiedä mitään. Ei ihmisille kuitenkaan edes tarvitse kertoa kaikkea menneisyydestään, ei yksityiskohdat ja tarkat listat kaikista seksikumppaneista kuulu mielestäni välttämättä edes uuteen parisuhteeseen. Jos joku tuomitsee sinut minkä tahansa numeron perusteella se kertoo paljon enemmän tuomitsijasta kuin sinusta.

Minulla noita "menokausia" on ollut kahteen kertaan elämässäni, ennen avioliittoa ja sen päätyttyä. Niiden aikana kertyivät lähes kaikki irtosuhteeni. Suhteessa ollessani en todellakaan petä ja viimeisimmän suhteen ja nykyisen välissä olin useita vuosia lähes kokonaan ilman seksiä. Eli määristä on todella turha yrittää päätellä mitään, ei sillä että niitä kukaan edes ikinä olisi kysellyt.

Vierailija
22/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan seksiä ainoastaan pitkäaikaisessa parisuhteessa enkä huolisi kumppania joka tykkää harrastaa seksiä tuntematta ihmistä kunnolla jolloin elämän aikana ei monia seksisuhteita muodostu. Minua ei tietenkään haittaa se, että moni elää täysin erilaista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä huomasin joskus etten muistanut montako miestä oli tullut käytyä läpi, vaikka niitä oli alle 10 ja kyllähän se luku sieltä sitten löytyi vähän mietittyäni. En ollut ikinä ajatellut montako niitä nyt sitten oli kun ei sillä luvulla sinänsä ollut mitään väliä, kunhan olivat ajanvietettä.

Vierailija
24/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lapsellista miettiä edes jotain tarkkoja lukumääriä. Onhan siinä tietysti ero, että onko pannut paljaalla koko kaupunkia vai ollut täysin jalat ristissä koko ikänsä, mutta jos nyt ei puhuta radikaaleista ääripäistä niin tuntuu hassulta, jos jollain aikuisella ihmisellä on mielessään jokin tarkka lukumäärä tyyliin "tää on nyt nro 33, uusi viiva tukkimiehen kirjanpitoon". Pitääkö jotkut oikeasti jotain tilastoa asiasta ja miksi?

Huh. En ikipäivänä suostuisi miehelle jonka mielestä hänen olisi pitänyt pitää TILASTOA tietääkseen entisten kumppaneidensa määrän. Ennemmin olen koko lopun ikääni yksin.

terveisin 30-vuotias sinkkunainen

Vierailija
25/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki kolmikymppiset sinkkunaiset huoruleita vai pitääkö katsoa nuorempaa?

Ööööö, suosittelen sitä toista ääripäitä, vähän vanhempaa naista.. Sieltä saattaa vielä löytyä niitä puhtoisempia tytteleitä. Nykyään aloitetaan hommat todella nuorena. :)

Olisiko ujo ja hiljainen nainen "turvallinen" valinta?

Ei välttämättä. Tiedän pari sellaista "kilttiä naapurintyttöä" joilla on ollut yli parikymmentä miestä. Toinen harrasti seksiä niiden miesten kanssa toisella miehet olivat ns. varalla poikaystävän lisäksi. Hän ei siis nähnyt sitä pettämisenä että flirttaili, pussaili ja tanssi hitaita muiden poikien kanssa. En siis tuomitse heitä koska itsellänikin on ollut lukuisia irtosuhteita (paitsi pettämisen tuomitsen tietenkin). Minua vain ärsyttää se että minua pidetään kevytkenkäisenä mutta heihin suhtaudutaan eri tavalla kun he vaikuttavat niin ujoilta ja viattomilta ja nämä tytöt myöskin tuomitsevat toisia ihmisiä pönkittääkseen roolejaan.

Vierailija
26/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen onnistumiseen vaikuttaa se mitä kumppanisi ajattelee seksistä. Jos samoin kuin sinä, voi onnistuakin, mutta jos kumppanin mielestä seksi on osa rakkautta pitkäaikaisessa luottamuksellisessa parisuhteessa (kuten minä ajattelen), et ole hänelle sopiva ihminen.

Vierailija
27/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pelkästä luvusta voi päätellä yhtään mitään. Esim. itsellä oli nuorena (19-20v) lyhyt kausi jonka aikana sekoilin ja harrastin paljon yhdenillanjuttuja. Käytännössä siis 80% seksikumppaneistani on tuon yhden nuoruusvuoden ajalta. Sain niistä kuitenkin nopeasti tarpeekseni, tein syvällistä itsetutkiselua syistä miksi ylipäätään päädyin tekemään niin, pääsin asiasta yli ja tulin sinuiksi itseni kanssa. En ole sen jälkeen yhdenillanjuttuja harrastanut enkä kaivannut, tiedän mitä se on ja osaan siksi arvostaa enemmän seksiä jossa on mukana tunteita tai edes hieman syvempää kiinnostusta. Aika idioottimaiselta kuulostaisi, jos joku määrittelisi nykyisen itseni sen perusteella mitä olen kokeillut19-vuotiaana tai tekisi ennustuksia suhteistani joista ei tiedä mitään. Ei ihmisille kuitenkaan edes tarvitse kertoa kaikkea menneisyydestään, ei yksityiskohdat ja tarkat listat kaikista seksikumppaneista kuulu mielestäni välttämättä edes uuteen parisuhteeseen. Jos joku tuomitsee sinut minkä tahansa numeron perusteella se kertoo paljon enemmän tuomitsijasta kuin sinusta.

Tarinasi on todella mielenkiintoinen ja osoittaa, miten yksisilmäisesti seksuaalisesti aktiivisiin naisiin suhtaudutaan. Tällä palstalla oli pari päivää sitten keskustelu, jossa mies pohti, kertoisiko inttikaverilleen tämän uuden tyttöystävän olleen "koko kylän polkupyörä" yläasteikäisenä. Jos nuori, yläasteikäinen tyttö päätyy harrastamaan aivan holtittomasti seksiä, on selvää, että taustalla on jotain mielenterveysongelmaa, kuten sairaalloista hyväksynnän hakemista, itsetuhoisuutta tms. Apua ja tukea tällainen nuori tarvitsee, ei huorittelua. Jos seksuaalisesti holtiton nuori saa parannettua itsetuntoaan ja muutettua elämäntyyliään, kenen etu on muistutella menneisyydestä tai tehdä sen pohjalta johtopäätöksiä henkilön kelvollisuudesta parisuhteeseen? Sinulla ei varmastikaan ollut kyse sinänsä mistään vakavasta, kunhan kokeilit yhdenlaista elämää ja omia rajoja ja huomasit, ettei se ollut sinun juttusi. Silti olisi minusta kohtuutonta vetää kolmekymppistä tilille 19-vuotiaana tehdyistä valinnoista.

Vierailija
28/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan seksiä ainoastaan pitkäaikaisessa parisuhteessa enkä huolisi kumppania joka tykkää harrastaa seksiä tuntematta ihmistä kunnolla jolloin elämän aikana ei monia seksisuhteita muodostu. Minua ei tietenkään haittaa se, että moni elää täysin erilaista elämää.

Tässä on täsmälleen oikea asenne. Allekirjoitan jokaisen sanan.

-30

Vierailija
29/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän avioliitto voi ainakin vallan mainiosti vaikka oon ennen ollut maksullinen ja useita seksikumppaneita ollut.

Sama täällä, mutta sillä erotuksella, että olin ahkera maksullisten naisten palvelusten käyttäjä sinkkuna. Varmaan lähemmäs sataa maksullista naista olen pannut.

M36

Vierailija
30/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki kolmikymppiset sinkkunaiset huoruleita vai pitääkö katsoa nuorempaa?

Ööööö, suosittelen sitä toista ääripäitä, vähän vanhempaa naista.. Sieltä saattaa vielä löytyä niitä puhtoisempia tytteleitä. Nykyään aloitetaan hommat todella nuorena. :)

Olisiko ujo ja hiljainen nainen "turvallinen" valinta?

Ei välttämättä. Tiedän pari sellaista "kilttiä naapurintyttöä" joilla on ollut yli parikymmentä miestä. Toinen harrasti seksiä niiden miesten kanssa toisella miehet olivat ns. varalla poikaystävän lisäksi. Hän ei siis nähnyt sitä pettämisenä että flirttaili, pussaili ja tanssi hitaita muiden poikien kanssa. En siis tuomitse heitä koska itsellänikin on ollut lukuisia irtosuhteita (paitsi pettämisen tuomitsen tietenkin). Minua vain ärsyttää se että minua pidetään kevytkenkäisenä mutta heihin suhtaudutaan eri tavalla kun he vaikuttavat niin ujoilta ja viattomilta ja nämä tytöt myöskin tuomitsevat toisia ihmisiä pönkittääkseen roolejaan.

Pysyn sitten sinkkuna ja maksan seksistä, niin tiedän mitä saan, eikä tule pettymyksiä.

Vierailija
31/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mikäs minusta huorulin tekee?

Ap

Vierailija
32/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa sitä, että haluat vouhottaa panojesi määrällä. Tietysti omasta näkökulmasta vaikea ymmärtää, kun itsellän on elämässäni ollut tasan 1 mies. Sen miehen kuolemasta on 3v eikä uutta tule tilalle.

Nainen 32

Vierailija
33/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinasi on todella mielenkiintoinen ja osoittaa, miten yksisilmäisesti seksuaalisesti aktiivisiin naisiin suhtaudutaan. Tällä palstalla oli pari päivää sitten keskustelu, jossa mies pohti, kertoisiko inttikaverilleen tämän uuden tyttöystävän olleen "koko kylän polkupyörä" yläasteikäisenä. Jos nuori, yläasteikäinen tyttö päätyy harrastamaan aivan holtittomasti seksiä, on selvää, että taustalla on jotain mielenterveysongelmaa, kuten sairaalloista hyväksynnän hakemista, itsetuhoisuutta tms. Apua ja tukea tällainen nuori tarvitsee, ei huorittelua. Jos seksuaalisesti holtiton nuori saa parannettua itsetuntoaan ja muutettua elämäntyyliään, kenen etu on muistutella menneisyydestä tai tehdä sen pohjalta johtopäätöksiä henkilön kelvollisuudesta parisuhteeseen? Sinulla ei varmastikaan ollut kyse sinänsä mistään vakavasta, kunhan kokeilit yhdenlaista elämää ja omia rajoja ja huomasit, ettei se ollut sinun juttusi. Silti olisi minusta kohtuutonta vetää kolmekymppistä tilille 19-vuotiaana tehdyistä valinnoista.

Kolemkymppinen (tai minkä tahansa muunkin ikäinen tietysti) on ihan 100% vastuussa tekemistään valinnoista, oli ne tehty sitten eilen tai vuosikymmen sitten. Ihminen kantaa elettyä elämäänsä aina mukanaan. Se on tietysti todella vaikea hyväksyä, jos on tullut töpeksittyä nuorena (tai vanhempanakin) mutta ei muuta itse faktaa miksikään.

Se, onko runsaiden irtosuhteiden harrastaminen töpeksimistä vai ei toki riippuu katsantokannasta. Toisille sillä ei niin ole väliä (varsinkin jos on itse samaa sorttia eikä kaksinaismoralistinen), toisille ehdoton kynnyskysymys kumppanin valinnassa.

Vierailija
34/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen onnistumiseen vaikuttaa se mitä kumppanisi ajattelee seksistä. Jos samoin kuin sinä, voi onnistuakin, mutta jos kumppanin mielestä seksi on osa rakkautta pitkäaikaisessa luottamuksellisessa parisuhteessa (kuten minä ajattelen), et ole hänelle sopiva ihminen.

En kai minä hänen kanssaan seurustelisi, jos asia olisi hänelle ongelma! Mies itse on ollu aika tiiviisti parisuhteessa, esimerkiksi oli edellisen kanssa 7 vuotta yhdessä. Toki meillä on hiukan ikäeroa, hän on vakiintunut suunnilleen tässä iässä, missä itse nyt olen.

Periaatteeni oli aina, etten "kelpuuta" itselleni miestä, jolle entinen seksielämäni olisi ongelma.

Ap

Vierailija
35/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-30

Kysyisin teiltä, joiden mielestä seksi kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen, mikä tekee tästä arvomaailmasta tai asenteesta "oikean" niin kuin yllä olevassa kommentissa ja aika usein muutenkin esitetään? Itse olen sitä mieltä, että kyse on persoonasta ja makuasiasta. Toisen mielestä seksi on osa parisuhdetta tai se kuuluu vain avioliittoon, toisen mielestä seksiä voi olla muutenkin. Molemmat ajattelutavat ovat minusta yhtä "oikein", koska ihmiset ovat erilaisia. En ymmärrä ajattelutapaa, jonka mukaan tietynlainen seksi on puhdasta ja oikein ja toisenlainen likaista ja väärin.

Vierailija
36/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kai minä hänen kanssaan seurustelisi, jos asia olisi hänelle ongelma! Mies itse on ollu aika tiiviisti parisuhteessa, esimerkiksi oli edellisen kanssa 7 vuotta yhdessä. Toki meillä on hiukan ikäeroa, hän on vakiintunut suunnilleen tässä iässä, missä itse nyt olen.

Periaatteeni oli aina, etten "kelpuuta" itselleni miestä, jolle entinen seksielämäni olisi ongelma.

Ap

Hyvä ja todella tervehenkinen periaate kaikkien kannalta! Koska on niitäkin jotka valehtelevat sumeilematta menneisyydestään jos aavistavat mahdollisen uuden kumppanin paheksuvan sitä.

Vierailija
37/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-30

Kysyisin teiltä, joiden mielestä seksi kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen, mikä tekee tästä arvomaailmasta tai asenteesta "oikean" niin kuin yllä olevassa kommentissa ja aika usein muutenkin esitetään? Itse olen sitä mieltä, että kyse on persoonasta ja makuasiasta. Toisen mielestä seksi on osa parisuhdetta tai se kuuluu vain avioliittoon, toisen mielestä seksiä voi olla muutenkin. Molemmat ajattelutavat ovat minusta yhtä "oikein", koska ihmiset ovat erilaisia. En ymmärrä ajattelutapaa, jonka mukaan tietynlainen seksi on puhdasta ja oikein ja toisenlainen likaista ja väärin.

Jos nyt katsotaan tätä hetki ihan objektiivisesti, nähdään että "täsmälleen oikea asenne" sisälsi kommentin: "Minua ei tietenkään haittaa se, että moni elää täysin erilaista elämää."

:)

Vierailija
38/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pelkkä luku ei tosiaan kerro paljon. Toki jos on, kuten yksi vastaaja, sitä mieltä että seksi kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen, niin sitten toki lukukin riittää. 30 seurustelusuhdetta on aika paljon kolmekymppiselle, kertoisi ehkä jostain muusta ongelmasta.

Luin artikkelia MeNaisista vuodelta 2012. Siinä oli nainen joka ylpeänä kertoi miten pani yhdellä viikolla kuutta ja edellisellä viittä eri miestä, ja ettei muista miesten nimiä jos nämä ovat olleet huonoja. Tuolla tavalla kertyneet 30 ovat ihan eri asia jo esimerkiksi sen tautiriskin kannalta - törkeää kumppaneita kohtaan panna niin holtittomasti ettei voi infota jos selviääkin että on saanut jonkun taudin - kuin pari-kolme miestä vuodessa. 

Itseä ei lukumäärät kiinnosta miehessä tai toisissa naisissa.

Vierailija
39/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä sitten? ei 30 ole paljon sinkulle. kyllä sinkutkin harrastaa seksiä. Kysympää vaan kuinka paljon sinkkumiehillä on naisia ollut....  Tuskin uusi miehesi kuvittelee, että olet selibaatissa elänyt

Riippuu sinkkumiehestä kuinka paljon on ollut naisia. Sinkkumiehillä seksikumppanien määrien vaihtelut on suuria. Joillakin voi olla voi olla useita kymmeniä ja jopa satoja ja suurimmalla osalla muutamaa tai jopa poikuus tallella. Naisilla määrät on tasaisempia ja ei juurikaan ole naisia jotka eivät halutessaan saisi seksiä, sinkkumiehissä sellaisia on melko paljon. Näille miehille parisuhde tai maksulliset on ainoa keino seksiin.

Vierailija
40/80 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pelkkä luku ei tosiaan kerro paljon. Toki jos on, kuten yksi vastaaja, sitä mieltä että seksi kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen, niin sitten toki lukukin riittää. 30 seurustelusuhdetta on aika paljon kolmekymppiselle, kertoisi ehkä jostain muusta ongelmasta.

Luin artikkelia MeNaisista vuodelta 2012. Siinä oli nainen joka ylpeänä kertoi miten pani yhdellä viikolla kuutta ja edellisellä viittä eri miestä, ja ettei muista miesten nimiä jos nämä ovat olleet huonoja. Tuolla tavalla kertyneet 30 ovat ihan eri asia jo esimerkiksi sen tautiriskin kannalta - törkeää kumppaneita kohtaan panna niin holtittomasti ettei voi infota jos selviääkin että on saanut jonkun taudin - kuin pari-kolme miestä vuodessa. 

Itseä ei lukumäärät kiinnosta miehessä tai toisissa naisissa.

Tämä olisi paljon informatiivisempi viesti jos siitä ilmenisi oletko itse hankkinut aika liudan entisiä kumppaneita (jolloin on loogisempaa ettei toistenkaan menneisyydestä ole niin varaa välittää)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi