Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan käynyt alkuraskauden aikana röntgenissä?

Vierailija
14.02.2006 |

Syntyikö terve lapsi? Vai teitkö keskeytyksen? Säteen vaikutuksista ja vaarallisuudesta on lääkäreiden keskuudessa erilaisia näkemyksiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoin, että olen lähes varma,etten ole raskaana, mutten aivan täysin varma. Hoitaja kävi varmistamassa jostain. Sitten sanottiin, että kyllä keuhkot voidaan ottaa kun olen lähes varma ja on vain pieni raskausmahdollisuus. Laitettiin suojus. Luulen, että jos olisi ollut varmaa, ei olisi otettu.

Tuttuni otti loppuraskaudesta alavatsa röntgenkuvan, jotta tietäisi mahtuuko vauva tulemaan. Tämä hänen lääkäri-isänsä suosituksesta. Eli ajankohdallakin on väliä.

Vierailija
2/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole aivan pakko. Toinen sanoi, että se on tehtävä riskeistä huolimatta. Solujen jakautumisvaiheessa ei pystytä ennustamaan sitä miten säde suojista huolimatta vaikuttaa. Kolmas lääkäri sanoi, ettei siinä ole mainittavaa riskiä. Varsinkin kun on toivottu raskaus, ei sitä kannata keskeyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi päälleni sellaisen ison lyijykaavun ja sanoi sen estävän säteet.

Vierailija
4/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ottaa kuva jalastani kun sen nyrjäytin. Lääkärin mukaan ei mitään riskiä kun raskaus näin pitkällä -> kaikki sisäelimet jo kehittyneet. Toisaalta multa otettiinkin vain jalasta ja päälle sain kunnon lyijysuojukset. Röntgenhoitajakin vakuutti ettei säteile minnekään pidemmälle.

Vierailija
5/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaudenhampaan kanssa. Ei voitu poistaa, kun ei voitu kuvata kun

olin raskaana

Vierailija
6/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei äitin tila sitä vaadi. Eli hoito tai henki riippuu kuvista ja senkin jälkeen kuvia otetaan vähemmän tai kuvauksia siirretään myöhemmäksi. Saamasi sädeannos pitää olla todella suuri että raskautta keskeytettäisiin.

Vierailija
7/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vähäinenkin säde vaikuttaa sikiöön? Ei lääkäritkään osaa varmuudella sanoa miten se vaikuttaa. Sen takia olisi mukava kuulla ovatko ihmiset saaneet terveitä lapsia säteestä huolimatta.

Vierailija
8/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen luullut. Siis jos ei erikseen kieltäydy.