Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kahvinjuonnin lopettaminen vaikutti?

Vierailija
05.01.2016 |

Ootteko lopettanut kahvinjuonnin syystä tai toisesta? Mitä vaikutuksia ootte huomannut?

Itse lopetin kerran puoleksi vuodeksi. Parin viikon päästä lopettamisesta havahduin siihen, kuinka olo oli parempi, rauhallisempi ja rennompi kuin aikoihin.

Nyt oon valitettavasti ihan kofeiinikoukussa taas, mutta oon harkinnut lopettavani uudestaan. Kahvi vaan on ihan liian hyvää ja nautin sen tuomasta boostista. Ja vaikee lopettaa kun addiktoituneena ilman kofeiinia iskee hirveä väsymys... :/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut pari kuuautta ilman kahvia, koska työskentelin seudulla, jolla ei hyvää kahvia ollut. En huomannut mitään vaikutuksia, positiivisia tai negatiivisia, ellei jälkimmäiseksi lasketa makunautinnon puuttumista. Juon kahvia ensisijaisesti maun vuoksi, 1-2 mukillista päivässä, ja jos tarjolla on vain pahaa kahvia, olen mieluummin juomatta. En ole addiktoitunut kofeiiniin, eikä kahvi yleensä piristä minua.

Vierailija
2/3 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut pari kuuautta ilman kahvia, koska työskentelin seudulla, jolla ei hyvää kahvia ollut. En huomannut mitään vaikutuksia, positiivisia tai negatiivisia, ellei jälkimmäiseksi lasketa makunautinnon puuttumista. Juon kahvia ensisijaisesti maun vuoksi, 1-2 mukillista päivässä, ja jos tarjolla on vain pahaa kahvia, olen mieluummin juomatta. En ole addiktoitunut kofeiiniin, eikä kahvi yleensä piristä minua.

Toisiin kofeiini tuntuu vaikuttavan enemmän kun toisiin. Aikaisemmin kahvi vei multa yöunia, mut enää en oo tällaista huomannut.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin keväällä kahvin juomisen kolmeksi kuukaudeksi vatsavaivojen vuoksi. Positiivisena havaintoja vatsan toiminta rauhoittui. Neutraalina havaintona iso hätä ei enää tullut säännöllisesti aamulla, vaan siirtyi satunnaiseen ajankohtaan (valitettavasti joskus myös yöhön). Ikävänä puolena jatkuva väsymys ja unen tarpeen lisääntyminen (nukkumaan jopa jo klo 21, eikä murkut mene kuin vasta klo 22).

Kesälomalla aloitin kahvinjuonnin uudelleen, joskin juon sitä aiempaa vähemmän. Positiivista, että voin taas ajoittaa halutessani isoa hätää, jos vaikka vatsa on vähän hidastoimisella tuulella. Myös töissä kahvista saa lisätehoja, kun ajatus ei jaksaisi muuten kulkea.

En kokonaan luopunut kofeiinista, vaan nautin teetä aamuisin ja lounaan jälkeen.