Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

köyhän synttäritarjoilut apuja

Vierailija
05.01.2016 |

Lapseni 15v syntymäpäivät siis Ensiviikolla. Kaikki säästöt meni pakolliseen äkilliseen menoon heti joulun jälkeen. Vieraita ei tule kuin lähimmät eli 12 hlöä ja me kaksi.

Äitini lupasi tehdä täytekakun

Itse ajattelin leipoa jonkin kääretortun tai sitten vain pullaa

Teen itse karjalanpiirakoita ja munavoita, näihin on tarpeet niin ettei tarvi ostaa kuin maito puuroon.

Mikä jokin suolainen vielä? Meillä aina suolaiset tehneet paremmin kauppaansa... Ei ruokarajoitteita mutta vähälaktoosista pitäisi olla. Budjetti 10-15e tähän suolaiseen.

Suklaata, karkkia, kahvia on ja mehua keittelen omista marjoista nyt saa limukat jäädä.

Kiitos 😊

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakka, munakasrulla + vihersalaatti, ruokaisa salaatti?

Vierailija
2/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkujuustopiirakka? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa pellille ja paloiksi? Pullat ja kääretortut jättäisin väliin, aika harva teini taitaa niitä erityisesti haluta. Luulisin, että naposteltavat kävisivät kaupaksi paremmin, vihannestikkuja ja dippiä?

Vierailija
4/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieraat ikätovereita vai sukulaisia? Tarjoilut viitaavat kerttu-tädin viiskymppisille.

Vierailija
5/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa pullat, niitä ei kuitenkaan kukaan syö.

Vierailija
6/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skippaa pullat, niitä ei kuitenkaan kukaan syö.

Skippaa kaikki muu, mulle riittää pulla :)

Vierailija
7/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis lapsivieraita ei tule ollenkaan. Nuoria 13-18 v 4kpl omani mukaan lukien, loput 30-65v.

Yleensä olen pitänyt ruokajuhlat, mutta nyt ei varaa. Ehkä piirakka sitten...

Ap

Vierailija
8/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit oikein reilusti karjalanpiirakoita, ja munavoin lisäksi tekisit niiden kanssa myös esim. savulohitäytteen? Savulohta, kermaviiliä, smetanaa, tilliä, pippuria, tarvittaessa suolaa, vähän sitruunaa, mahdollisesti ruohosipulia... ja tätä piirakoiden päälle.

Pellillinen suolaista piirasta, vaikka kinkku-juustoa, niin kuin edellinen tuossa ehdotti. Hyvä täyte tulee myös pakastesuikaleperunoista ja kylmäsavulohesta.

Tai tee voitaikinalevyistä tällaisia hyrriä, täytteeksi käy esim. mikä tahansa tuorejuusto, siihen voi halutessaan sekoittaa kinkkua tms. http://www.myllynparas.fi/suomi/reseptit/suolaiset_leivonnaiset/pikkusu…

Vierailija
9/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kattiösllinen jotain hyvää keittoa... Esim kana-kookos taikka lohisoppa. Karjalapiirakoiden lisäksi esipaistettua patonkia iso kasa ja muutama tuorejuusto.

Vierailija
10/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tuon ikäisille enää mitään sukulaissynttäreitä pidetty. Itse ovat järjestäneet illanistujaisia kavereiden kanssa. Outoa, että haluaa tuollaista (ilmeisesti rahalahjojen toivossa?)

Vierailija
11/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat? Lehtitaikina on halpaa, samoin jauheliha, sipuli ja riisi.

Vierailija
12/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilallinen kaurapuuroa.... jos haluaa oikein panostaa, niin voipaketti vielä pöytään. Syötät vitosella koko porukan. Juomaksi raikasta kraanavettä. 

Vierailija
13/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee synttäritarjoiluiksi lettuja, suoraan pannulta tarjolle ja kaveriksi vapaavalintaisesti hilloa, kesmavaahtoa, strösseliä jne :) (Ja ei, tarjoilut ei liity hulluimmat säännöt -ketjuun)

Vierailija
14/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat. Lehtitaikina on edullista. Täytteeksi riisiä, sipulia tai purjoa ja sieniä.

Vierailija
15/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, kommenttisi oli alkeellinen ja inhottava. Kuten sinäkin.

Vierailija
16/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja halpa ja ruokaisa on pastasalaatti!

Pastaa, hernemaissipaprikaa, kinkkua tai kanaa tai juustoa, kermaviilikastike. Googlaa ohjeita, kymmeniä vaihtoehtoja. Saat jo kympillä valtavan kasan. Helppo ja nopea tehdä. Sopii hyvin karjalanpiirakoiden kanssa. Ei tarvitse kattaa veitsiä ollenkaan ja vaikka kaikilla ei olisi istumapaikkaa pöydän ääressä, helppo syödä.

Vierailija
17/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille paholaisen kananmunia eli keitettyjä kananmunia, joiden päälle mm. majoneesia. Itse tehty majoneesi on hyvää.

http://www.k-ruoka.fi/reseptit/paholaisen-munat/

Vierailija
18/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistuin tuohon piirakkaan. Nro 8 ehdotuskin olisi ollut ihana mutta siihen ei budjetti riitä.

Ap

Vierailija
19/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai saattaisihan tuo pastasalaattikin olla mukava

Ap😊

Vierailija
20/25 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille paholaisen kananmunia eli keitettyjä kananmunia, joiden päälle mm. majoneesia. Itse tehty majoneesi on hyvää.

http://www.k-ruoka.fi/reseptit/paholaisen-munat/

Tätä vois joskus kokeilla. Mut kun on jo sitä munavoitakin niin tuleeko liian munaisaa 😊

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä