Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei parveketta asunnossa?

Vierailija
05.01.2016 |

Mitä olette mieltä? Itse olen aina asunut parvekkeellisessa asunnossa ja kyllä se kiva on, vaikka ei poltakaan tupakkaa enää. Tosin talvella ei siellä tule edes juuri käytyä, en tiedä onko niin hinnanlisäyksen väärti... Kesäkuumalla parveke on kieltämättä ihana paikka!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi asua asunnossa missä ei ole parveketta.

Vierailija
2/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kolmentoista neliön luukussa tosiaan parveketta ole. En oikein osaa sitä kaivatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta en pidä siitä. On läpinäkyvä lasitus alas asti ja lisäksi näkyvyys on kadulle, naapuritalopoon ja parkkipaikalle, kaikenlisäksi kun on ulkoneva parveke, eli kolmeen suuntaan näkyvyys. En käytä sitä mihinkään muuhun kuin että vien petivaatteet ja matot tuulettumaan hetkeksi. Pyykkiäkään en viitsi kuivattaa. Tämä on vuokra-asunto, mutta yksityiseltä. En todellakaan ostaisi tällaista asuntoa. Mulla parveke pitää olla rauhallisella näkyvällä ja alaosa ei saa olla läpinäkyvä. Muuten sillä ei tee oikein mitään. Oma kämppä etsinnässä ja jos kerrostaloasuntoon päädymme, parveke sekä sauna pitää olla, mutta parvekkeen ilmansuunta ja mihin siitä näkee, ovat hyvin oleellisia. 

Vierailija
4/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun muutin kerrostaloon (ei parveketta), olin tottunut siihen että on iso piha. Kyllä sitä vähän kaipaa että pääsis ulos seisoskelemaan, mutta tulisko siellä sit kuitenkaan oltua? 

Vierailija
5/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa jos on, niin pitäisi olla parveke. Asuin kerran parvekkeettomassa, eikä se ollut kovin kiva.

Vierailija
6/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kaupungin keskustassa asuessa ei parveketta edes haluaisi.

Vierailija
7/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen asunut kantakaupungissa enkä koskaan parvekkeellisessa asunnossa. Voisihan se olla ihan kiva, jos ei olisi liian aurinkoinen tai tuulinen, mutta ilmankin pärjää hienosti. Ei sitä välttämättä mihinkään tarvitse.

Vierailija
8/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole asiallista tupakoida parvekkeella vaan taloyhtiön tupakkapaikalla. 

Vierailija
9/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi parveke, todennäköisesti noilla seinänaapureillakin olisi ja ryyppäisivät siellä jatkuvasti... Nyt sitä ei sentään tarvitse katsella.

Vierailija
10/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein parvekkeella kahvilla, myös talvella. Siinä jotenkin piristyy, vaikka muuten viettäisi aikaansa paljon sisällä. Esim. aamulla päivä lähtee hyvin käyntiin, kun on hetken parvekkeella.

En haluaisi asua kerrostalohuoneistossa, johon ei kuulu parveketta.

Vierailija
11/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuisin varmaan kuoliaaksi parvekkeettomassa asunnossa. Siellä tulee oleskeltua kesällä PALJON ja lämpiminä syksyinä vielä pitkään syksyllekin. Lisäksi meillä asuu kaksi nelijalkaista perheenjäsentä, jotka käyttävät parveketta myös talvella. Parvekkeen suunta ihan ok, vaikka parempikin voisi olla. Eka kerros taloyhtiön pihalle päin. 

Vierailija
12/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi parveke, todennäköisesti noilla seinänaapureillakin olisi ja ryyppäisivät siellä jatkuvasti... Nyt sitä ei sentään tarvitse katsella.

Mun parveke on kerroksen ainut tällä seinustalla, muut ovat kahdella muulla seinällä, joten ei tarvitse parvekkeella katsella tai kuunnella naapurin systeemejä. 

Vierailija
13/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä on pari hienoa uutta taloa, joiden alimmassa kerroksessa on maantasalla oleva parveke/terassi, jolta on suora näkyvyys parinkymmenen metrin päässä olevalle metroasemalle ja hieman lähempänä olevalle ostarille. Ei juuri tule nähtyä ihmisiä aamukahvilla terasseillaan.

Vierailija
14/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti asunut asunnossa missä on ollut parveke ja pitänyt sitä ihan turhana. Mutta sitten muutin nykyiseen asuntooni ja tässä on lasitettu parveke. Tilaakin on varmaan kahdeksan nelilötä. Haluan jatkossakin asua asunnossa missä on lasitettu parveke. Se on kesällä käytännössä ylimääräinen huone. Eli minun kohdallani kesällä makuuhuone muuttuu vaatehuoneeksi ja nukun elän parvekkeella.

Vierailija
15/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha. Aikanaan kun ostin ensiasuntoni niin kriteeri oli että piti olla parveke. No kertaakaan en siellä ollut sen 7vuoden aikana mitä asuin. Kerran vuoteen heitin vettä laatoille ja pesin. Kyllä se itselleni täysin turha on. Tosin vaimoni joka pitää enemmän auringonotosta ja nautiskelusta parvekkeella ei voisi asua ilman parveketta, joten tästä syystä meillä taas parveke on tässä kolmiossa. Tosin aika harvassa on kolmiot joissa ei parveketta olisi. Mutta siis itselleni sinkkuna asuessa oli täysin turha.

Vierailija
16/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan ykkösjuttuja asunnossa. Nykyinen partsi on vähän liian pieni, mutta pääasia, että sellainen sentään on.

Vierailija
17/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiötä isommassa asunnossa pitää olla parveke.

Tästä en tingi.

Vierailija
18/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä parveketta, joten haluan ne neliöt huonepinta-alaan. Jos kaipaan ulkoilmaan niin menen pihalle.

Vierailija
19/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on kuin sauna.

Enimmän osan ajasta toimii pyykinkuivaustilana.

Vierailija
20/23 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingin kantakaupungissa parveke olisi vain meluisa ja aina likainen.

En kaipaa omaa parveketta.

Edellisessä asunnossa oli ja laitettiin lasituskin,että pöly pysyisi possa.

En käyttänyt omaa parveketta mihinkään.

Tuuletukset hoitoo taloyhtiön yhteisellä parvekkeella sisäpihan puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan