Mitä "herkkuja" herkkulakossa saa syödä ;-) ?
Aloitin tänään herkkulakon kuukauden joulumässäilyiden jälkeen/takia. Nyt on pannassa siis kaikki karkit, leivonnaiset, sipsit yms. mutta en ole vielä päättänyt, ovatko seuraavat "herkut" myös huono juttu näin herkkulakossa:
-erilaiset pähkinät
-paahdetut mantelit ja kurpitsansiemenet
-banaaniletut (vain banskua ja kananmunaa)
-"banaanijäde" (kohmeista banaania ja raakakaakaojauhetta)
Haluan päästä eroon joka iltaisesta mässäilystä, mutta noi edellä mainitut on kyllä aika terveellisiä tai ainakaan ne eivät ole epäterveellisiä, mutta jos syön noista jokaisen "setin" vaikka kerran viikossa, onko mun herkkulakko ihan turha...?
Kommentit (30)
Kerran viikossa saa syödä oikean herkun: vaikka suklaata
Mikset testaisi luonteenlujuuttasi ja kasvattaisi itsekuriasi ja siinä sivussa itsetuntoasi olemalla oikeasti herkkulakossa?
Mutta kunhan pähkinät ovat naturelleja, eivät paahdettuja ja suolattuja ja syöt niitä maltilla, niin anna mennä. (Palstalla muuan kirjoittaja tuntui kerran ihan tosissaan luulevan, että chilipähkinä on pähkinä :D)
Älä lisää sokeria niihin banaanijuttuihisi. Usko huviksesi, mitä vähemmän sokeria syöt, sitä vähemmän sitä kaipaat. Ja jos syöt hyvin maustettua, herkullista ruokaa, sinun ei pian tarvitse kompensoida mitään karkkia ja sipsejä syömällä.
Tuo suunnitelmasi ei ehkä ole ihan lakko, mutta lakkonen. Menestystä sille! :)
Aloittajalla on se ongelma, että herkkulakko on ajatuksissa kokoajan sen kautta "mitä hyvää voisin nyt syödä". Ette tule koskaan laihtumaan jos ette saa yläpäätänne kondikseen.
Vähän kuin alkoholisti miettisi, että mitä päihteitä sitten käyttäisi alkon sijaan. Harmittomampaa pilvee, ehkä vähän bentsoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa saa syödä oikean herkun: vaikka suklaata
Kuka antaa luvan?
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin tipattoman ja herkkulakon, ihan vaan haluan näyttää itselleni että pystyn olemaan esim kokonaan ilman alkoa. Oon "herkutellut" miniporkkanoilla nyt joka ilta, ne on aika hyviä :)
Pakko komentoida vielä tähän, vaikka onkin OT (joskin herkkuteemaa):
Rakastan porkkanoita, vedän niitä ihan maxi-versioita kuin Väiski Vemmelsääri. Kun kyllästyt napsimaan porkkanoita sellaisenaan, kokeile raastetta. Porkkanraastetta voi tuunata vaikka miten, esim: perinteinen puolukkasurvos- yhdistelmä, sitruunamehu+persilja (tai jos saat tuoretta salviaa, mutta sitä varovasti, tai tuoretta korianteria), pilkottua appelsiinia + mustapippuria, raastettua inkivääriä ... Mun suosikki on tällä hetkellä muutama tippa paahdettua seesamöljyä, puristettua appelsiinimehua + mustapippuria. Laitan raasteen hyvän (paahdetun) leivän päälle tai syön sellaisenaan tai salaattina ruuan kanssa. Suosittelen!
Siinä sokeri-suola-rasva"herkkujen" napsimisessa mua vaivaa se, miksi suuhun pitää koko ajan työntää jotakin. Lehmä märehtii, ei ihminen.
26
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Pähkinöissä on 500-600kcal/100g, joten laskisin ne herkuiksi ilman lainausmerkkejä. Koita pakastettuja viinirypäleitä, ne on hyviä!
Viinirypäleissä on aika paljon kaloreita kun vertaa sitä määrää mikä tulee syötyä että on tyytyväinen olo. 30g pähkinöitä on jo täyttävä määrä ja kaloreita 100-200 kcal, riippuen pähkinästä. Rypäleitä vetää hetkessä koko rasiallisen(500g eli jo n. 400-500 kcal) ja silti on nälkä kun ne on niin ravintoköyhää sokeria ja vettä. Mielummin hyvää rasvaa ja vähäsen proteiinia, joista tulee kylläiseksi, kuin sokerivettä. Vesi lasista erikseen siihen pähkinöiden kylkeen.
(Ei ihme ettet oo "laiha" kun neuvos on aika huonoa amatööritasoa)
No ei niitä nyt koko rasiaa kuulu vetää!!!!! Ne on herkkujen korvike, joten kohtuutta niiden syömiseen!
18: Onko sulla lähdettä tuohon?
Sokerin syönnissä kohtuus onkin vaikeaa, koska sokeri lisää näläntunnetta ja halua syödä lisää. Pähkinöitä syödessä kohtuus on helppoa.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Pähkinöissä on 500-600kcal/100g, joten laskisin ne herkuiksi ilman lainausmerkkejä. Koita pakastettuja viinirypäleitä, ne on hyviä!
Viinirypäleissä on aika paljon kaloreita kun vertaa sitä määrää mikä tulee syötyä että on tyytyväinen olo. 30g pähkinöitä on jo täyttävä määrä ja kaloreita 100-200 kcal, riippuen pähkinästä. Rypäleitä vetää hetkessä koko rasiallisen(500g eli jo n. 400-500 kcal) ja silti on nälkä kun ne on niin ravintoköyhää sokeria ja vettä. Mielummin hyvää rasvaa ja vähäsen proteiinia, joista tulee kylläiseksi, kuin sokerivettä. Vesi lasista erikseen siihen pähkinöiden kylkeen.
(Ei ihme ettet oo "laiha" kun neuvos on aika huonoa amatööritasoa)
No ei niitä nyt koko rasiaa kuulu vetää!!!!! Ne on herkkujen korvike, joten kohtuutta niiden syömiseen!
18: Onko sulla lähdettä tuohon?
En voi uskoa että sanon näin, mutta tällä kertaa olen Anoreksiakenraali Ässän kanssa samaa mieltä. En mä ainakaan jaksa vetää koko rasiallista viinirypäleitä kerralla, ellen sitten esim. ole vaikkapa reissussa ja korvaan sillä lounaan/ päivällisen.
Ja toi että hedelmäsokeri rasittaa maksaa(?!). Mäkin haluaisin lähteen, en ole nimittäin koskaan kuullutkaan. Eli joillain fruitaristeillä vai mitä ne nyt on, pitäs kaikilla olla suunnilleen maksakirroosi? Ihan en nyt purematta niele..
ssss kirjoitti:
Lol, vain jotkut BMI 19-läskit syö jotain sokerilla kyllästettyjä rypäleitä. Me true-anat syödään jääpaloja, tosin ei niitäkään liikaa ettei vatsa ala pullottaa.
Linkosuon miniruislastut ja kermaviilidippi.
Mä aloitin tipattoman ja herkkulakon, ihan vaan haluan näyttää itselleni että pystyn olemaan esim kokonaan ilman alkoa. Oon "herkutellut" miniporkkanoilla nyt joka ilta, ne on aika hyviä :)