Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄ MULLA ON?

Vierailija
04.01.2016 |

Minua on särkenyt joka päivä päätä jo 7 viikkoa. Särky on lievää eikä sinäänsä haittaa elämistäni. Lähinnä elämääni haittaava asia on pelko siitä, että jostain vakavasta on kyse. Pelkään aivokasvainta.

Särky tuntuu usein oikealla puolella päälakea. Tai joskus ohimolla tai otsalla.

Kärsin myös migreenistä, mutta tämä on paljon lievempää.

Särky on siis vain tasaista kipuilua tai koskemista. Joskus hetkellisiä vihlaisuja.

Kävin terveydenhoitajalla ja hän sanoi kyseessä olen tensiopäänsärky. Kuitenkaan lihakset eivät tunnu kipeiltä, vain joskus painellessa hartioiden seudulla tuntuu pientä kipua.

Ja joskus minulla on selkeästi sellaista puristavaa särkyä takaraivolla ja päässä ja eikös se ole selkeää lihasjännitys särkyä, mutta tämä minua päivittäin vaivaava särky ei ole tuollaista. On siis vain tasaista särkyä ei puristavaa, jyskytävää tai kiristävää. Koskee vain.

Alkaa yleensä herätessä, kun mietin mahtaako särkeä tänäänkin. Välillä on jo kun herään. Yhdessä vaiheessa välillä särki myös aamuyöllä. Sen takia kasvainta pelkään. Kerran oli myös pistävä kipu maatessa paheneva ja seistessä helpotti sekään ei ollut kova, mutta huolestuin kun luin että tuo on vakava oire. Kerroin yöllä olevista säryista mutta tuota pistoa en tajunnut silloin sanoa.

Tänään huomasin kun minulla on ollut muuta tekemistä niin ei ole kauheasti särkenyt. Iltapäivällä pakkasessa tuntui välillä ja kun tulin kotiin ja otin puhelimen ja olin huonossa asennossa särky paheni.

Käytin hirveästi vielä ihan äsken puhelinta sekä stressaan kovasti, koska mulla on saireuden pelkoja ja myös jännitän hartioita. Se on siis tapa ja tuntuu vaikeammalta pitää niitä rentoina.

Olen myös miettinyt, että miksi minun särkyni ovat aina saman tuntuisia? Usein kuvaillaan migreeniä sykkivänä, lihasjännitystä puristavana. Minulla taas on aina samalainen tasainen jomotus tai särky joka usein on oikealla. Voi johtua siitä että olen oikea kätinen ja käytän sitä kättä paljon.

Mutta siis olin nukkunut huonosti tai oli mulla migreeni niin aina mua koskee päätä samalla tavalla. Paitsi, että migreenissä särky menee kovaksi ja oksennan. Mutta säryn tyyppi tuntuu melkein aina samallaiselta. Eikö niiden kuuluisi vaihdella?

Tämä nykyinenkin särky on samanlaista, mutta on vai lievää eikä haittaa elämää. Lähinnä pelko on se joka tässä haittaa.

Kipu on usein oikealla mutta välillä myös vasemmalla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä kaikkia teitä vaivaa, valitettavasti. Usein vain mietin että saatteko helpotusta kirjoittamalla ja kyselemällä täältä mikä teillä on? Suosittelen soittamaan huomenna terveysasemalle ja varaamaan lääkäriajan joka sut tutkii.

On aika mahdottomuus sanoa noin epämääräisillä oireilla ja ilman tutkimuksia onko sulla esim. stressistä johtuva pääkipu vai aivokasvain.

Joka tapauksessa ikävä vaiva :(

Vierailija
2/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen pelännyt munuaisvikaa, suolistosyöpää, imusolmukesyöpää, leukemiaa, sydänvikaa, ihosyöpää ja nyt vuorossa aivokasvain ja tiedä, että stressi ei helpota asiaa.

Lisäksi terkkari paineli lihaksiani niin sanoi että jännitä selkeästi tuota juuri oikeaa puolta jossa särkykin on, mutta minusta se johtui siitä, että sen sormet tuntui niin inhottavilta tai teräviltä.

Sekä netistä, että lievä päänsärky ei tarvi yleensä tutkimuksia. Ja et kova ja jatkuvasti tuntuva tarvii. Minuun siis ei ole kovaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita oireita ei ole. Eikä nuokaan häiritse elämääni yhtään. Minulla on vain se pelko.

Ap

Vierailija
4/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti ja liikaa vapaa-aikaa sulla on. Jos vaikka lopettasit tänne kirjoittelun, tuonkin jutun olen lukenut kohta kymmenen kertaa.

Vierailija
5/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoon on mahdollista saada apua.

Vierailija
6/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti.

Vierailija
7/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap Burana.

Vierailija
8/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että vauvapalstalta saat oikean diagnoosin?

Vierailija
9/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti. Sen tietää sitää, että tämä on 8 aloitus sivuhistoriassani. Ja näitä on varmaakin vielä lisää. Vaikka sulla vain olisi aivokasvain niin et sinä sitä silti täällä kokoajan jaksa jauhaa.

Mihikäs ne imusomukkeet jäi? Tätä ennen oli niistä kymmeniä aloituksia.

kannataisi vain tuokin unohtaa.

Vierailija
10/23 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondria tai jokin muu pakonomainen pelko sairauksista.

Vierailija
13/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko alotus?

Vierailija
14/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Lopeta nostaminen!

Vierailija
16/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lihasjännitys särky on juuri tuollaista.

Vierailija
17/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä itse! Stressaat ihan kokoajan, ( tiedän siitä, että palsta on täynnä aloituksiasi terveydestä. Jännität lihaksiasi ja kun katsot pientä puhelimen ruutua niin ei ihme, että päätä särkee. Jos särky on niin kova että et pääse ylös sängystä ja sitä on kokoajan niin silloin syytä mennä tutkimuksiin. Lievä särky harvoin tarvii tutkimuksia. Näin sanottiin terveys sivuilla.

Vierailija
18/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - mene ammattitaitoiselle hierojalle. Lääkäri tai hoitaja tai kaveri ei osaa kertoa sinulle, onko lihasjumeja. Heillä ei valitettavasti useinkaan ole riittävää osaamista. Kipeyskään ei automaattisesti kerro onko lihas jumissa. Joskus jopa se jumissa oleva lihas tuntuu itsestä olevan ihan ok, ja kipu on muualla. Myös pätevästä osteopaatista/kiropraktikosta voi olla apua, jos nikamissa on lukkoja.

Kannattaa myös alkaa huomioimaan ryhtiä ja työtapoja/-asentoja. Sinulla voi olla lihasheikkoutta tai -kireyttä, mikä ohjaa kehoasi virheasentoihin, jotka puolestaan aiheuttavat jännitystiloja lihaksissa. Muutaman kerran päivässä kannattaa pyöritellä päätä, harteita, käsiä jne.

Minulla oli ihan samoja vaivoja ennen. Lääkäreiltä saatu apu oli täysi nolla. Buranat sun muut ei auta, kun kivun syy on mekaaninen. Ja joo, minulta ehdittiin magneettikuvata pää ja selkäranka ja tehdä ties mitä testejä ihan turhaan, ennen kuin osteopaatti rusautti kropan toimintakuntoon taas :)

Vierailija
19/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ap Burana.

No ei, koska se tappaa.

Vierailija
20/23 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up