Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ihminen on mielestäsi aikuinen?

Vierailija
04.01.2016 |

Olen 20-vuotias. Juridisesti olen siis aikuinen. Asun omillani, opiskelen yliopistossa, maksan laskuni (rahoja en tosin tienaa itse). Olenko kuitenkaan aikuinen? En ainakaan miellä itseäni sellaiseksi, ennemminkin nuoreksi. Toisaalta täysi-ikäistymisestäkin on jo vierähtänyt pari vuotta... Mutta mitä tästä puuttuu, että olisin aikuinen? Koittaako aikuisuus tietyssä iässä vai onko se yksilöllistä? Olenko minä sinun silmissäsi aikuinen (vai vaikuttaako siihen vielä jokin seikka, jota en maininnut)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 25 -30v viimeistään että kehtaa sanoa tyttöä naiseksi ja poikaa mieheksi. Ei aikaisemmin.  

Vierailija
2/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Kakkosen sääntö on aika huono, koska mitä ne 22-vuotiaat sit on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin. On jo aika, ja ihan sama mitä se työkokemus on niin on siitä hyötyä. Työnantaja näkee sen hyväksi merkiksi.

Vierailija
4/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa laskunsa itse - ja tienaa rahansa niihin itse. siitä on hyvä lähteä edes liikkeelle.

Vierailija
5/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuus on sitä, että menetät lapsen herkkyyden ja kyvyn nähdä asiat ja ihmiset hyvinä. Kun näet kaikessa vain pahaa ja negatiivista. Kun elämä tuntuu paskalta raatamiselta. Silloin olet aikuinen.

Vierailija
6/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisuus on sitä, että menetät lapsen herkkyyden ja kyvyn nähdä asiat ja ihmiset hyvinä. Kun näet kaikessa vain pahaa ja negatiivista. Kun elämä tuntuu paskalta raatamiselta. Silloin olet aikuinen.

Minulla tämä tapahtui 24-vuotiaana vastavalmistuneena maisterina kun olin ehtinyt olla pari kuukautta töissä. Kyllä se totuus elämästä sullekin valkenee ap.

Vierailija
7/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nähdäkseni aikuisuus koostuu monesta asiasta. Tärkeätä on mm.

- että on kokenut, millaista on kantaa päävastuu muista ihmisistä itsensä ohella, ja selviää siitä

- että pystyy jonkinasteiseen empatiaan ja lohduttamiseen

-että ymmärtää kaikissa ihmisissä olevan vikoja ja epätäydellisyyksiö ja että samoissa ihmisissä on usein silti kunnioittamisen arvoisia hyviäkin piirteitä

- että on kokenut useita epäonnistumisia ja oppinut niiden jälkeen nousemaan pystyyn ja yrittämään uudestan

Vierailija
8/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sanoi, että oletpa aikuinen kun olet itse kerännyt mustikat piirakkaan :')

Vierailija
9/9 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun lääkärisi/esimiehesi/joku muu auktoriteettihahmo on sinua nuorempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme