Akateemisten mollaaminen
On taas aika huomauttaa tästä asiasta niille, jotka tulee ihan kylmiltään tälle palstalle. Nyt on taas aika, kun tätä hölmöjen hommaa taas hiukan enemmän tällä palstalla harrastetaan.
Amisten keskuudessa on kansanhuvi haukkua "koppavia akateemikkoja". Tähän samaan haukkumiseen kuuluu se, että väitetään kirkasotsaisesti, että akateemiset haukkuvat kaikkialla amiksia. Kehotankin palsta-aloittelijoita seuraamaan palstaa. Hyvin pian huomaat, että tosiaan amikset tehtailevat näitä "koppavat akateemikot"-juttuja, akateemiset taas eivät yleensä reagoi mitään, ja eivät todellakaan ole ihmeen kiinnostuneita kommentoimaan amiksia ja amisten tekemisiä. Viisaampi huomaa kyllä todellisuuden, mutta aina joku menee vipuun.
Kommentit (54)
Miten niin ahneempi? Ovathan esimerkiksi keskituloiset opettajatkin akateemisia.
+ Yliopiston on alunperin ollut tarkoitus antaa erilaisia edellytyksiä mm. soveltamaan, toimimaan laajasti eri tehtävissä ja lopulta ehkä erikoistumaan eikä tarjota valmista täsmällistä pakettia yrityksen työtehtävään eikä osaamista tietenkään tarvitse enää milloinkaan valmisumisen jälkeen päivittää tai täydentää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. En koe olevani yhtään fiksumpi tai millään tavalla koulutukseni myötä parempi kuin duunarikaverini. Oppineempi kyllä olen, mutta ei sillä arkipäivässä ole juuri merkitystä.
T. AkateeminenAhneempi - ja sitä kautta paskempi - olet joka tapauksessa.
Öö, miksi ahneempi? Ei monella akateemisella alalla makseta kovinkaan kummoista palkkaa. Johan se on tässäkin ketjussa todettu.
T. Sama akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Suomessa ei uskota mihinkään karman lakiin.
Vierailija kirjoitti:
+ Yliopiston on alunperin ollut tarkoitus antaa erilaisia edellytyksiä mm. soveltamaan, toimimaan laajasti eri tehtävissä ja lopulta ehkä erikoistumaan eikä tarjota valmista täsmällistä pakettia yrityksen työtehtävään eikä osaamista tietenkään tarvitse enää milloinkaan valmisumisen jälkeen päivittää tai täydentää...
Tämä. Tästäkin keskustelusta käy ilmi, että moni duunari mieltää akateemisen joko hörhöksi tai diplomi-inssiksi. Meitä on muitakin ja usko tai älä, kumpikaan teistä (duunari tai inssi tuotantofirmassa) ette osaisi tehdä toistenne töitä. Jokaisella koulutuksella on arvonsa, samoin työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Suomessa ei uskota mihinkään karman lakiin.
Se kuitenkin näköjään toimii kun ahneet akateemiset paskat valittavat milloin missäkin ettei makseta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä töissäkin voisi järjestää koulutuksia.
Toki, mutta otatko mieluummin jo perusjutut osaavan töihin vai hukkaatko aikaa kouluttamiseen, etenkin kun arskajutut omaavalla voi olla ihan kunnolla raakaa asennuskokemusta kentältä. Tämä asennuskokemus sitten näkyy vaikkapa "scädin" ääressä vähemmän typerinä suunnitelmina, kun tietää miten jokin asennus voidaan tehdä nopeasti/vähemmillä tarvikkeilla.
Tosin ei nuo arskahommien perusteet mitään ruudinkeksimistä ole, mutta on se aika helvetin naurettavaa ettei sähkövoimatekniikan dippainssi osaa edes asennustesteriä käyttää/ymmärrä sen antamia lukemia?
Ja kyllä, minä halveksin kollegoita jotka eivät ole kykeneviä oman alansa perusarskatöihin.Kykenemättömyys johtuu joskus kädettömyydestä (suht helppo korjata koulutuksella) tai useimmiten haluttomuudesta liata käpälänsä (tämä onkin isompi asennekoulutusongelma...)
Duunarilla ja suunnittelijalla on erilaiset roolit. Duunarin hands-on -osaajana pitäisi antaa oma osaamisensa suunnittelijan käyttöön ja suunnittelijan pitäisi arvostaa ja hyödyntää sitä. Sitä kutsutaan yhteistyöksi.
Teidät on palkattu siihen firmaan suorittamaan eri työtehtäviä, erilaisella kokemuksella ja osaamisella.
Tätä ei moni duunari valitettavasti tajua.
Kannattaisiko vähän kasvattaa itsetuntoa jos noin pahasti menee mieli mustaksi kun joku jossain sanoo jotain joka ei ollu kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. En koe olevani yhtään fiksumpi tai millään tavalla koulutukseni myötä parempi kuin duunarikaverini. Oppineempi kyllä olen, mutta ei sillä arkipäivässä ole juuri merkitystä.
T. Akateeminen
Olet oppineempi toisista, amis toisista.
Olen akateeminen ja koen olevani parempi mitä amikset ja muut kouluttamattomat. Ihan siksi että mulla ei ole tarvetta halveksua muita.
Kostean sementin peittäminen eristeellä ja muovilla esim. Salon uudessa kaupungintalossa oli sellainen moka, jonka jokainen asentaja ymmärsi möhläykseksi. Eipä vaan mennyt viesti perille ja nyt useat sosiaalialan työntekijät väistötiloissa monta kuukautta, kun pähkäillään mitä seuraavaksi? Se on home!!
Tämä yhteistyö pelasi ja duunaria kuunneltiin... NOT!
Niin mutku, mutku, mutku jne......
Tämä tyyppiesimerkki viestittäjä kakskasille.
"Älä sä vaivaa päätäsi. Me koulutetummat kyllä tiedetään ja osataan.
Kuinka usein julkistiloissa toistuukaan möhlääminen kuten esimerkki?
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen ja koen olevani parempi mitä amikset ja muut kouluttamattomat. Ihan siksi että mulla ei ole tarvetta halveksua muita.
On kuitenkin tarvetta vertailla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä yllätys! Et ymmärtänyt pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minähän sanoin vain että en halveksu muita. Pidän vain itseäni heitä parempana.
Vierailija kirjoitti:
Olet ts. tekopyhä hurskastelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ts. tekopyhä hurskastelija.
Toinen, jolta on näemmä aivot leikattu pois.
Mä tunnen yhen siivoojan joka on oikeasti tyhmä. Samoiten tunnen yhden DI joka on kyllä täysi idiootti. Mutta kaikkein typerin on yksi tutkija, siis tohtori, se ei kyllä ymmärrä mistään mitään.. Ihan hukassa ja sosiaalisesti täysi idiootti.. Ei kavereitakaan kun varmaan kaks tai kolme,..Mut se on kotoisin jostain pikku oaikkakunnalta ja sen perhekkin on kai jotenkin.. Outoa porukkaa.. Sukunsa ainoa akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhen siivoojan joka on oikeasti tyhmä. Samoiten tunnen yhden DI joka on kyllä täysi idiootti. Mutta kaikkein typerin on yksi tutkija, siis tohtori, se ei kyllä ymmärrä mistään mitään.. Ihan hukassa ja sosiaalisesti täysi idiootti.. Ei kavereitakaan kun varmaan kaks tai kolme,..Mut se on kotoisin jostain pikku oaikkakunnalta ja sen perhekkin on kai jotenkin.. Outoa porukkaa.. Sukunsa ainoa akateeminen.
Ja sitten alkaa tulla pikku tarinoita omituisista akateemisista.
Olen "akateeminen", mutten koe itseäni paremmaksi kuin amikset. En myöskään odota amisten pitävän itseään minua parempana.
Toisaalta välillä ihmetyttää ystävieni, joista osa on amiksia "ei akateemiset ymmärrä OIKEISTA töistä mitään". Niin, kaikki akateemiksethan tekevät vähemmän oikeita töitä, kyllä.
Varmasti toki osa akateemisista mollaa amisten töitä/tekemisiä yms.