Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutko yksiksesi?

Vierailija
21.12.2022 |

Minä puhun. Tai oikeastaan mumisen. En tiedä, mistä johtuu tai miten siitä pääsisi eroon, mutta ihan huomaamatta olen varmaan aina tehnyt tuota.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia! Sulla on joku mielenterveyden ongelma.

Vierailija
2/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, saatko koskaan vastausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, puhun. Eikä se ole mikään oudon ihmisen merkki, tässä oli jokin aika sitten lehtiartikkeli, jossa kerrottiin että itsekseen puhuminen on siinä mielessä hyödyllistä, että se selkiyttää ajatuksia. Ja toisaalta sillä voi olla sellainen kannustava vaikutus... jos nyt vaikka sanoo itselleen, että et kai sinä nyt tuota tee tai lähdepä siitä jo, ja pitäskö sun, ja laitatko tms., niin se on vähän niin kuin vanhempi puhuisi lapselleen, eikä siis tässäkään tavassa mitään vikaa ole.

Saa ajatella ääneen!

Vierailija
4/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun. Puhun myös koiralle. Saattaahan se jotakin ihmetyttää, kun pihalla tai lenkillä puhun koiralle. En nyt mitään avautumisia vaan tyyliin onkohan tuosta mennyt pupu jne.

Vierailija
5/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, puhun. Eikä se ole mikään oudon ihmisen merkki, tässä oli jokin aika sitten lehtiartikkeli, jossa kerrottiin että itsekseen puhuminen on siinä mielessä hyödyllistä, että se selkiyttää ajatuksia. Ja toisaalta sillä voi olla sellainen kannustava vaikutus... jos nyt vaikka sanoo itselleen, että et kai sinä nyt tuota tee tai lähdepä siitä jo, ja pitäskö sun, ja laitatko tms., niin se on vähän niin kuin vanhempi puhuisi lapselleen, eikä siis tässäkään tavassa mitään vikaa ole.

Saa ajatella ääneen!

No eikö se nyt ole vähän hölmöä kommunikoida, jos ei koskaan saa vastausta?

Vierailija
6/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, saatko koskaan vastausta?

En minä mitään kysele tai kaipaa vastauksia. Minä vaan ajattelen ääneen. Ap.

Vierailija
7/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun. Puhun myös koiralle. Saattaahan se jotakin ihmetyttää, kun pihalla tai lenkillä puhun koiralle. En nyt mitään avautumisia vaan tyyliin onkohan tuosta mennyt pupu jne.

Jaa kyllä minä nimenomaan avaudun koiralle ja ihan kunnolla vieläpä.

Vierailija
8/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta puhun koiralle. Vaikka koira olisikin sillä hetkellä toisessa huoneessa.

Vierailija
9/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta puhun koiralle. Vaikka koira olisikin sillä hetkellä toisessa huoneessa.

Minä puhun koiralle, vaikka se on kuollut jo ajat sitten.

Vierailija
10/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ajatella ääneen!

Joo, juuri sellaista ääneen ajattelemista se on. Nytkin puhun samalla sitä mitä tänne kirjoitan.

Vierailija
11/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen puhuminen on ääneen ajattelua tai stressin purkamista. Ei ole mitään pahaa.

Vierailija
12/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en puhu idiooteille.

Vierailija
13/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun, koska olen ihan parasta seuraa itselleni. Järjestän aikaa yksin puhumiseen. Se helpottaa stressiä ja auttaa kokoamaan ajatuksia, saan myös uusia ideoita silloin. Erittäin luovaa.

Vierailija
14/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ajatella ääneen!

No eikö se nyt ole vähän hölmöä kommunikoida, jos ei koskaan saa vastausta?

Kysy uskovaisilta tuota, ne tekee sitä ihan avoimesti.

Vierailija
15/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun. Ja huomaan lasteni tekevän samaa.

Vierailija
16/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, epämääräinen ajatusten usvapilvi kiinteytyy selkeämmäksi sillai ja jopa itsekin pystyy tajuamaan ajatuksiaan. myös mielikuvitus-skenaarioiden pyörittelystä tulee eläväisemmän oloista.

Vierailija
17/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun, koska olen ihan parasta seuraa itselleni. Järjestän aikaa yksin puhumiseen. Se helpottaa stressiä ja auttaa kokoamaan ajatuksia, saan myös uusia ideoita silloin. Erittäin luovaa.

Siis miten tää niinku toimii? Sanot jotain ja sitte vastaat siihen itse vai miten? Kuulostaa kyllä aika erikoiselta.

Vierailija
18/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekseen puhuminen on ääneen ajattelua tai stressin purkamista. Ei ole mitään pahaa.

Stressin purkamiseen sopii paremmin viina ja/tai runkkaaminen.

Vierailija
19/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jostain syystä useimmiten englanniksi.

Vierailija
20/23 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsekseni. Varsinkin puolison kuoleman jälkeen lisääntyi. Puhun myös puolisolleni edelleen. Vastauksia en odota, toki sen ymmärrän, mutta jotenkin vaan tuntuu toisinaan hyvältä sanoa asioita ääneen.

Luultavasti en kuitenkaan puhele itsekseni muualla kuin kodissani. Kukaan ei ainakaan ole sanonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän