Akateemisten mollaaminen
On taas aika huomauttaa tästä asiasta niille, jotka tulee ihan kylmiltään tälle palstalle. Nyt on taas aika, kun tätä hölmöjen hommaa taas hiukan enemmän tällä palstalla harrastetaan.
Amisten keskuudessa on kansanhuvi haukkua "koppavia akateemikkoja". Tähän samaan haukkumiseen kuuluu se, että väitetään kirkasotsaisesti, että akateemiset haukkuvat kaikkialla amiksia. Kehotankin palsta-aloittelijoita seuraamaan palstaa. Hyvin pian huomaat, että tosiaan amikset tehtailevat näitä "koppavat akateemikot"-juttuja, akateemiset taas eivät yleensä reagoi mitään, ja eivät todellakaan ole ihmeen kiinnostuneita kommentoimaan amiksia ja amisten tekemisiä. Viisaampi huomaa kyllä todellisuuden, mutta aina joku menee vipuun.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Päläpälä. Tänään on ollu monta amisketjua. Vanhaa provokattilaa kauhot.
Ja heti alko...
Moni lakimies on ihmetellyt kuinka saan parempaa palkkaa duunarina kuin he lakimiehinä. Olenkin sanonut heille että ihmettelin samaa asiaa kun itse olin lakimies. Ei duunarius tai akateemisuus tee kenestäkään sen kummempaa. Akateeminen voi tietysti ylpeillä sillä että on todistetusti fiksumpi kuin se tyhmin 30% kansasta. Tosin tuon todistaminen käy suhteellisen nopeast ilman tutkintoakin.
Vierailija kirjoitti:
Moni lakimies on ihmetellyt kuinka saan parempaa palkkaa duunarina kuin he lakimiehinä. Olenkin sanonut heille että ihmettelin samaa asiaa kun itse olin lakimies. Ei duunarius tai akateemisuus tee kenestäkään sen kummempaa. Akateeminen voi tietysti ylpeillä sillä että on todistetusti fiksumpi kuin se tyhmin 30% kansasta. Tosin tuon todistaminen käy suhteellisen nopeast ilman tutkintoakin.
Minä jaksan taas ihmetellä tuota ainaista palkasta ja sen suuruudesta puhumista. Entä työn mielekkyys? Itse ja varmasti moni muukin akateeminen arvottaa työnsä sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkuu ja jatkuu. Huomatkaa erityisesti:
> Ei duunarius tai akateemisuus tee kenestäkään sen kummempaa.
Tätä mantraa eri muodoissaan amikset hokevat näissä satuiluissaan. Ihan oletetaan, että akateeminen olisi juuri julistanut amisten metsästyskauden avatuksi, vaikka mitään tuollaista ei tietenkään ole edes sanottu. Uudet palstan lukijat tulevat lukemaan tämän retorisen hämäyksen yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...
DI:na kyllä hävettää oman alan insinöörien ja dippainssien kykenemättömyys/kädettömys lattiatason hommiin. Kummasti meinaan esim työmaan vastuullisena olisi uskottavuutta arskojen keskuudessa jos osaisi edes käytännön perusjutut. Jos pääsen vaikuttamaan uusien jeppejen rekryämiseen, amitsutaustainen insinööri tai DI (amitsu -> tekuAMK -> teknyo) menee aina ylitse vastaavan lukiotaustaisen. Sen on meinaan 15 vuotta sähköalalla opettanut karvaasti.
T: DI (ja tekuinssi ja sähköarska)
Suomessahan näitä on yliopistoja + korkeakouluja jokaisessa niemessä ja notkelmassa että sinne mahtuu kyllä vähän tyhmempikin... Ainakin 15 kappaletta on ja asukkaita n. 5milj. Esim. Saksassa 85 milj. asukasta ja 40 yliopistoa... On suhteet vähän erilaiset.
Nämähän on yliopistot Suomessa jo ihan vanhentunutta aluepolitiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
DI:na kyllä hävettää oman alan insinöörien ja dippainssien kykenemättömyys/kädettömys lattiatason hommiin. Kummasti meinaan esim työmaan vastuullisena olisi uskottavuutta arskojen keskuudessa jos osaisi edes käytännön perusjutut. Jos pääsen vaikuttamaan uusien jeppejen rekryämiseen, amitsutaustainen insinööri tai DI (amitsu -> tekuAMK -> teknyo) menee aina ylitse vastaavan lukiotaustaisen. Sen on meinaan 15 vuotta sähköalalla opettanut karvaasti.
Ja sitten astuu esiin "dippainssi", joka mollaa dippainssejä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä töissäkin voisi järjestää koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan näitä on yliopistoja + korkeakouluja jokaisessa niemessä ja notkelmassa että sinne mahtuu kyllä vähän tyhmempikin... Ainakin 15 kappaletta on ja asukkaita n. 5milj. Esim. Saksassa 85 milj. asukasta ja 40 yliopistoa... On suhteet vähän erilaiset.
Nämähän on yliopistot Suomessa jo ihan vanhentunutta aluepolitiikkaa...
Jokunen kolmannen asteen yhteys tulee tietysti mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mantraa eri muodoissaan amikset hokevat näissä satuiluissaan. Ihan oletetaan, että akateeminen olisi juuri julistanut amisten metsästyskauden avatuksi, vaikka mitään tuollaista ei tietenkään ole edes sanottu. Uudet palstan lukijat tulevat lukemaan tämän retorisen hämäyksen yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...
Mistäs kohtaa nyt ahistaa? Etkö saa haluamaasi arvostusta? Mistähän se voisi johtua, kun yliopistokoulutus ei enää nosta herraksi? Täytyisi ilmeisesti osoittaa oppiarvon lisäksi kyvykkyyttä. Kenties jopa yrittelijäisyyttä!!!
Se on tervettä kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kenen piikkiin. Hra. inseriuksenko? Vai työnantajan kuten tavallisesti määkitään.
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Ap, miksi sinua harmittaa tämä aihe?
-
Itse ajattelen, että ihminen tekee koulutusvalinnan jälkeen vielä lukuisia valintoja elämässään, jotka määrittävät häntä vähintään yhtä paljon kuin koulutus.
Tämän vuoksi ihminen saattaa olla vuosikymmenen päästä missä pisteessä tahansa, riippumatta koulutusvalinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs kohtaa nyt ahistaa? Etkö saa haluamaasi arvostusta? Mistähän se voisi johtua, kun yliopistokoulutus ei enää nosta herraksi? Täytyisi ilmeisesti osoittaa oppiarvon lisäksi kyvykkyyttä. Kenties jopa yrittelijäisyyttä!!!
Se on tervettä kehitystä.
Kun huomautat amisten satuilusta, niin aivan pokkana sinua väitetään koppavaksi ja että olet arvostuksen perään. Minkään akateemisen oppiarvon takana ei lähtökohtaisesti ole tietenkään mitään älykkyyttä, kyvykkyyttä, työntekoa... Huomaan, että tässä vaiheessa, jos on jotain huomauttanut, niin moni akateeminen ei jaksa tätä saastaa enää. Ihan oikea valinta tietysti, koska tämä show jatkuu tämän jälkeen enintään samalla tasolla tai limboilussa lyödään ennätyksiä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta otatko mieluummin jo perusjutut osaavan töihin vai hukkaatko aikaa kouluttamiseen, etenkin kun arskajutut omaavalla voi olla ihan kunnolla raakaa asennuskokemusta kentältä. Tämä asennuskokemus sitten näkyy vaikkapa "scädin" ääressä vähemmän typerinä suunnitelmina, kun tietää miten jokin asennus voidaan tehdä nopeasti/vähemmillä tarvikkeilla.
Tosin ei nuo arskahommien perusteet mitään ruudinkeksimistä ole, mutta on se aika helvetin naurettavaa ettei sähkövoimatekniikan dippainssi osaa edes asennustesteriä käyttää/ymmärrä sen antamia lukemia?
Ja kyllä, minä halveksin kollegoita jotka eivät ole kykeneviä oman alansa perusarskatöihin.Kykenemättömyys johtuu joskus kädettömyydestä (suht helppo korjata koulutuksella) tai useimmiten haluttomuudesta liata käpälänsä (tämä onkin isompi asennekoulutusongelma...)
Ihan sama. En koe olevani yhtään fiksumpi tai millään tavalla koulutukseni myötä parempi kuin duunarikaverini. Oppineempi kyllä olen, mutta ei sillä arkipäivässä ole juuri merkitystä.
T. Akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta otatko mieluummin jo perusjutut osaavan töihin vai hukkaatko aikaa kouluttamiseen,
Miksi pitäisi välittää jonkun ahneen ja itsekeskeisen porvaripaskan kannasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. En koe olevani yhtään fiksumpi tai millään tavalla koulutukseni myötä parempi kuin duunarikaverini. Oppineempi kyllä olen, mutta ei sillä arkipäivässä ole juuri merkitystä.
T. Akateeminen
Ahneempi - ja sitä kautta paskempi - olet joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta otatko mieluummin jo perusjutut osaavan töihin vai hukkaatko aikaa kouluttamiseen, etenkin kun arskajutut omaavalla voi olla ihan kunnolla raakaa asennuskokemusta kentältä. Tämä asennuskokemus sitten näkyy vaikkapa "scädin" ääressä vähemmän typerinä suunnitelmina, kun tietää miten jokin asennus voidaan tehdä nopeasti/vähemmillä tarvikkeilla.
Tosin ei nuo arskahommien perusteet mitään ruudinkeksimistä ole, mutta on se aika helvetin naurettavaa ettei sähkövoimatekniikan dippainssi osaa edes asennustesteriä käyttää/ymmärrä sen antamia lukemia?
Ja kyllä, minä halveksin kollegoita jotka eivät ole kykeneviä oman alansa perusarskatöihin.Kykenemättömyys johtuu joskus kädettömyydestä (suht helppo korjata koulutuksella) tai useimmiten haluttomuudesta liata käpälänsä (tämä onkin isompi asennekoulutusongelma...)
Joko koko DI-kouluts uusitaan tai sitten työnantajat (samoin muillakin aloilla) korjaavat asennevammansa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että palkkaa amiksen kautta yliopistoon menneen tyypin, mutta sellaisia ei ole paljon tarjolla.
Päläpälä. Tänään on ollu monta amisketjua. Vanhaa provokattilaa kauhot.