Ylioppilaskirjoitusmuistoja
Täällä jännää tämän kevään (toivottavasti) tuleva ylioppilas yo-kirjoituksia. :-)
Mitä muistatte omista kirjoituksistanne? Menikö lukuloma pänttäämiseen vai vedettiinkö periaatteella "Kolme ällää: Lukio Lukematta Läpi"?
Kommentit (39)
Luin koko loman. Sikin sokin reaaliaineita (vuosi 1992) jalopulta sain vain a reaAlista. Yleisarvosana sentään M.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko loman. Sikin sokin reaaliaineita (vuosi 1992) jalopulta sain vain a reaAlista. Yleisarvosana sentään M.
Onneksi ei oo enää tota vanhanmallista reaalia, olisi kauhean työläs lukea :/
Pirun kylmä urkkasali, villasukat, kahvi termarissa ja puolikuollut käsi. Keskiarvona M
En lukenut mihinkään kokeeseen.
Olin niin ylpeä itestäni kun pääsin ylioppilaaksi, sukuni ensimmäinen:)
Muistan erään koetta valvovan opettajan katseen. Minusta tuntui, että hän todella toivoi minun onnistuvan. Ällä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei oo enää tota vanhanmallista reaalia, olisi kauhean työläs lukea :/
Niinpä. Tai mun olisi pitänyt keskittyä vain muutamaan aineeseen. Tyhmänä räävin sieltä sun täältä.
V.-98 kirjoitin, ja lukulomalla tahti oli max. 3h kertausta/pv. Olin koko lukion sellainen ysin oppilas, joten luotin siihen, että pääsen varmasti ainakin läpi. Kirjoitin sitten pari ällää ja neljä eetä, mistä hyvästä tuli joku oho-hyvinpä-kirjoitit-tasoosi-nähden -kannustusstipendikin. Huvittavaa on näin jälkikäteen ajatellen se, miten paljon kirjoituksista ja yo-arvosanojen merkityksestä kohkattiin lukioaikana - eikä kuitenkaan kukaan tai mikään taho jatkokoulutusten/urani yhteydessä ole ikinä kysynyt niiden tuloksista :D
En uskaltanut mennä kertaakaan vessaan, joten kerran koetta palauttaessani oli rakko niin täynnä että hädin tuskin pystyin kävelemään. Oli kauhea työ saada kengät jalkaan kokeen jälkeen pukkarissa kun tuntui että rakko räjähtää.
Päällimmäisenä muistan sen jännityksen, mikä minulla oli koko ajan. Ja sen, kuinka käsi väsyi mutta piti siitä huolimatta vaan jatkaa. Taistelufiilis.
Lähdin aina ensimmäisten joukossa pois. En lukenut kuin yksiin kokeisiin. Arvosanat LEEEEMM.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin aina ensimmäisten joukossa pois. En lukenut kuin yksiin kokeisiin. Arvosanat LEEEEMM.
T. Viime kevään ylioppilas
Kevät 2009: äikän tekstitaidossa se ärrrrrrsyttävä villisorsa!
Mä en myöskään lukenut kokeisiin, silti ihan hyvin meni. Huonoin arvosana c, paras e. Eipä niitä arvosanoja oo kukaan lukion jälkeen kaipaillut 😀
Englannin kuunteluissa kaveri ei suostunut lainkaan puhumaan mulle, kun olin niin paniikissa ja parka pelkäsi että tartuttaisin paniikkini häneenkin! :D
Varsinaisessa enkun yo:ssa edessä istui poika, joka lähti heti kun kello oli 12. Iski pieni paniikki, ajattelin etten koskaan saa koetta tehtyä.
Reaalissa pidin päällä äidin antamaa hupparia, jonka hän ihan varta vasten osti mulle kirjotuksia varten :) Ennen kokeeseen menoa rehtori tarkisti kaikkien tavarat ja kehui mun eväitä. Jokaikisellä kirjottajalla oli villasukat jalassa, mikä oli musta ihan tajuttoman suloista :P
Vierailija kirjoitti:
Englannin kuunteluissa kaveri ei suostunut lainkaan puhumaan mulle, kun olin niin paniikissa ja parka pelkäsi että tartuttaisin paniikkini häneenkin! :D
Varsinaisessa enkun yo:ssa edessä istui poika, joka lähti heti kun kello oli 12. Iski pieni paniikki, ajattelin etten koskaan saa koetta tehtyä.
Reaalissa pidin päällä äidin antamaa hupparia, jonka hän ihan varta vasten osti mulle kirjotuksia varten :) Ennen kokeeseen menoa rehtori tarkisti kaikkien tavarat ja kehui mun eväitä. Jokaikisellä kirjottajalla oli villasukat jalassa, mikä oli musta ihan tajuttoman suloista :P
Ei kuunteluissa puhuta?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuunteluissa puhuta?!?
Haa olet oikeassa, typo :P Meinasin että ennen enkun kuuntelua, kun odotettiin, että eka kuunteluryhmä tulee pois kuuntelusta ja me päästään kuunteluun.
Äikän ylioppilaskirjoitukset oli Runebergin päivänä ja mulla oli eväänä Runebergin torttuja :-)
Ei kiinnostanut ja huono tulokset tuli osasta aineista. Pääsin silti siihen yliopistoon, johon halusin. Liian vakavasti otettua puuhaa.
Onko siinä oikeasti jotain leijumisen aihetta jos on pärjännyt hyvin siitä huolimatta, ettei lukenut kokeeseen? Minua ainakin ärsyttäisi, jos saisin E:n tai M:n tietäen, että jos olisin hieman enemmän panostanut, L olisi ollut realistinen tavoite.
Muistan vaan kylmän talven. Ja mulla oli termarissa mustaa kahvia ja eväänä ruisleipä.